Różnica pomiędzy niskim a wysokim profilem ma faktycznie niewielki wpływ na "miękkość" podróżowania, ale w moim odczuciu ma bardzo duży wpływ na to, że jadąc po koleinach, których niestety w moich okolicach nie brakuje, wyrywa kierownicę z łapek na lewo i prawo albo nie. Jak dla mnie ma to więc ogromny wpływ na komfort podróżowania po naszych nieszczęsnych drogach.FOSS pisze:...że zmiana kół pomiędzy rozmiarami 17" i 20" nie powoduje żadnej zauważalnej różnicy na komforcie podróżowania.
[D2 FL ALL ] Zawieszenie 1BE (s-line) - czy dużo twardsze
Nie wiem jak jest u Ciebie ale ja u siebie nie odczuwam jakichś szczególnych objawów wyrywania kierownicy z rąk... ani na zimowych 18" ani na letnich 20"... no chyba że już taki jestem przyzwyczajony że mnie to nie rusza.apg pisze:Różnica pomiędzy niskim a wysokim profilem ma faktycznie niewielki wpływ na "miękkość" podróżowania, ale w moim odczuciu ma bardzo duży wpływ na to, że jadąc po koleinach, których niestety w moich okolicach nie brakuje, wyrywa kierownicę z łapek na lewo i prawo albo nie...FOSS pisze:...że zmiana kół pomiędzy rozmiarami 17" i 20" nie powoduje żadnej zauważalnej różnicy na komforcie podróżowania.
Obie opony (zima/lato) są tej samej szerokości czyli 255 ale oczywiście inny profil (zima 45 a lato 35).
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Z tego co widzę mieszkasz w W-wie lub okolicach, a w tym rejonie mi też nie zdarzyło się udeżyc podwoziem. Niestety są regiony Polski gdzie drogi lokalne są w fatalnym stanie np u mnie okolice Elbląg/Pasłęk jak u kolegi apg w okolicach Trzebnicy (Brzeg Dolny), gdzie kilka razy byłem i za każdym razem zawadzałem.FOSS pisze:Co do dolnych rozpórek to przyznam, że jest kłopot - wprawdzie w lato to praktycznie nie zdarza mi się nimi zawadzić ale w zimę, szczególnie w koleinach często zdarza mi się "czesać" śnieg :-?
Ale wracając do tematu czy ktoś wie jakie oznaczenie ma standardowe zawieszenie w 3.3 TDI oraz czy są zawieszenia pośrednie pomiędzy standardem i sportem?
możesz sobie takie pośrednie zawieszenie w A8 zmajstrowaćZuQ pisze:czy są zawieszenia pośrednie pomiędzy standardem i sportem?
Po wielu perypetiach z zawieszeniem, częściowo opisanych na forum w różnych wątkach, wróciłem do standardowych sprężyn 1BM, pozostawiając amortyzatory Bilstein B6.
Taki setup uważam za dość przyjemny kompromis, między komfortem a sztywnością.
Samochód ma normalny prześwit, wiec nawet w teraźniejszych warunkach pogodowych rzadko przycieram brzuchem, jednocześnie jest zwarty, zupełnie zniknęło wzdłużne kołysanie, jest fajna sprężystość bez tłuczenia na dziurach, w śladowych ilościach pozostało jeszcze wyjeżdżanie nosem w zakrętach
Jedyny minus to wygląd, niestety jest sporo miejsca w nadkolach. Co najważniejsze, dupa nie siedzi, auto stoi w minimalnym klinie.
jakbym słyszał siebie, gdy wymieniłem sprężyny na wyższe - kamień z sercaZuQ pisze:nie będę oryginalny ale w chwili obecnej "normalny prześwit" bardziej przemawia do mnie niż konkretna gleba
B6 są do standardowego zawiasu, nie są krótsze (B8 są takie). Mają nieco niżej ogranicznik do talerzyka pod sprężynę, dzięki czemu przód idzie minimalnie w dół - auto lepiej wygląda.ZuQ pisze:Powidz tylko czy te Bilsteiny B6 nie są za krótkie do sprężyn z zawieszenia 1BM
nie, to jeszcze auto na Jamexach. Jeśli chcesz, po świętach wrzucę fotkę, jak teraz się prezentuje (beee...... na 16" stalówkach i kołpakachZuQ pisze:A i jeszcze zamieściłeś wcześniej zdjęcia , czy to jest ten ostateczny setup
we wrześniu byłem w okolicy u kumpla, jeszcze obniżoną A8, jak sobie przypomnę jazdę dróżką Pasłęk-Młynary, to słabo mi się robi. U mnie drogi są bardzo średnie, ale to była naprawdę masakra.ZuQ pisze:drogi lokalne są w fatalnym stanie np u mnie okolice Elbląg/Pasłęk
Jasne, w najbliższych dniach coś cyknę, tylko muszę znaleźć kawałek równego gruntu, by nie zafałszować wyglądu auta, a o to ostatnio niełatwo.Dawaj te zdjęcia jak tylko będziesz mógł.
Nie wytrzymałem i popędziłem do garażu....
Ori 1BE, 3.3 TDI, 1/2 zbiornika ON
-przód 38cm
-tył 36cm
czyli tak jakby całośc -30mm, a to bardzo duuuuuuuuużo.
no cóż poszukiwania czas zacząc...
amorki nowe ale sprężyny to chyba będzie używka
dzięki artekk i Maciex
powiedzcie jeszcze gdzie mam kliknąc żyby pojawiło się u was "Pomógł" bo na tych sprawach to się jeszcze nie znam :oops:
Ori 1BE, 3.3 TDI, 1/2 zbiornika ON
-przód 38cm
-tył 36cm
czyli tak jakby całośc -30mm, a to bardzo duuuuuuuuużo.
no cóż poszukiwania czas zacząc...
amorki nowe ale sprężyny to chyba będzie używka
dzięki artekk i Maciex
powiedzcie jeszcze gdzie mam kliknąc żyby pojawiło się u was "Pomógł" bo na tych sprawach to się jeszcze nie znam :oops:
ŁoooŁ... w S8 masz 1BM :shock:Maciex pisze:Może komuś się przydadzą także moje pomiary seryjnego 1BM w poliftowym S8:
...
fabrycznie czy po prostu po zmianach na ori??
Tylko założyciel tematu (czyli w tym wypadku akurat kolega artekk) ma opcję klikania "pomógł" ;-)ZuQ pisze:(...) dzięki artekk i Maciex
powiedzcie jeszcze gdzie mam kliknąc żyby pojawiło się u was "Pomógł" bo na tych sprawach to się jeszcze nie znam :oops:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Tak fabryka dała :lol: :lol: ale bardzo się z tego cieszę.FOSS pisze:ŁoooŁ... w S8 masz 1BM :shock:Maciex pisze:Może komuś się przydadzą także moje pomiary seryjnego 1BM w poliftowym S8:
...
fabrycznie czy po prostu po zmianach na ori??
Jeździłem na twardszych odmianach zawieszenia, i jestem zdania, że na polskie warunki najlepsze jest 1BM
Te zawieszenia w naszych A8 są jakieś dziwne. Ja mam 1BE i niebieskie amorki Boge i na 225/55/17 jest sztywno według Mnie. Natomiast kolega DJ_DEMON który był właścicielem tego auta przedemną, pisał, że jego nowe A8 też ma 1BE ale ono jest dopiero sztywne i brakuje Mu tego komfortu co jest obecnie w moim. Może dużo zależy od amorów jakie są fabrycznie wsadzone.(nie wiem jakie On ma teraz)
Mam czerwone Sachsy które jak się ociepli założe, będzie porównanie pomiędzy niebieskimi i czerwonymi.
A Wy koledzy jakie macie czerwone Sachsy czy inne niebieskie lub czarne bo z takimi też sie spotkałem.
Mam czerwone Sachsy które jak się ociepli założe, będzie porównanie pomiędzy niebieskimi i czerwonymi.
A Wy koledzy jakie macie czerwone Sachsy czy inne niebieskie lub czarne bo z takimi też sie spotkałem.