części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Zawieszenie 1BE (s-line) - czy dużo twardsze

Awatar użytkownika
apg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 130
Rejestracja: 29 maja 2010, 17:46
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: apg » 25 gru 2010, 14:36

FOSS pisze:...że zmiana kół pomiędzy rozmiarami 17" i 20" nie powoduje żadnej zauważalnej różnicy na komforcie podróżowania.
Różnica pomiędzy niskim a wysokim profilem ma faktycznie niewielki wpływ na "miękkość" podróżowania, ale w moim odczuciu ma bardzo duży wpływ na to, że jadąc po koleinach, których niestety w moich okolicach nie brakuje, wyrywa kierownicę z łapek na lewo i prawo albo nie. Jak dla mnie ma to więc ogromny wpływ na komfort podróżowania po naszych nieszczęsnych drogach.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 25 gru 2010, 18:42

apg pisze:
FOSS pisze:...że zmiana kół pomiędzy rozmiarami 17" i 20" nie powoduje żadnej zauważalnej różnicy na komforcie podróżowania.
Różnica pomiędzy niskim a wysokim profilem ma faktycznie niewielki wpływ na "miękkość" podróżowania, ale w moim odczuciu ma bardzo duży wpływ na to, że jadąc po koleinach, których niestety w moich okolicach nie brakuje, wyrywa kierownicę z łapek na lewo i prawo albo nie...
Nie wiem jak jest u Ciebie ale ja u siebie nie odczuwam jakichś szczególnych objawów wyrywania kierownicy z rąk... ani na zimowych 18" ani na letnich 20"... no chyba że już taki jestem przyzwyczajony że mnie to nie rusza.

Obie opony (zima/lato) są tej samej szerokości czyli 255 ale oczywiście inny profil (zima 45 a lato 35).
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ZuQ
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 34
Rejestracja: 20 lis 2010, 15:39
Lokalizacja: NEB

Post autor: ZuQ » 26 gru 2010, 11:35

FOSS pisze:Co do dolnych rozpórek to przyznam, że jest kłopot - wprawdzie w lato to praktycznie nie zdarza mi się nimi zawadzić ale w zimę, szczególnie w koleinach często zdarza mi się "czesać" śnieg :-?
Z tego co widzę mieszkasz w W-wie lub okolicach, a w tym rejonie mi też nie zdarzyło się udeżyc podwoziem. Niestety są regiony Polski gdzie drogi lokalne są w fatalnym stanie np u mnie okolice Elbląg/Pasłęk jak u kolegi apg w okolicach Trzebnicy (Brzeg Dolny), gdzie kilka razy byłem i za każdym razem zawadzałem.

Ale wracając do tematu czy ktoś wie jakie oznaczenie ma standardowe zawieszenie w 3.3 TDI oraz czy są zawieszenia pośrednie pomiędzy standardem i sportem?

artekk

Post autor: artekk » 26 gru 2010, 11:49

ZuQ pisze:czy są zawieszenia pośrednie pomiędzy standardem i sportem?
możesz sobie takie pośrednie zawieszenie w A8 zmajstrować :)

Po wielu perypetiach z zawieszeniem, częściowo opisanych na forum w różnych wątkach, wróciłem do standardowych sprężyn 1BM, pozostawiając amortyzatory Bilstein B6.

Taki setup uważam za dość przyjemny kompromis, między komfortem a sztywnością.
Samochód ma normalny prześwit, wiec nawet w teraźniejszych warunkach pogodowych rzadko przycieram brzuchem, jednocześnie jest zwarty, zupełnie zniknęło wzdłużne kołysanie, jest fajna sprężystość bez tłuczenia na dziurach, w śladowych ilościach pozostało jeszcze wyjeżdżanie nosem w zakrętach :)
Jedyny minus to wygląd, niestety jest sporo miejsca w nadkolach. Co najważniejsze, dupa nie siedzi, auto stoi w minimalnym klinie.

ZuQ
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 34
Rejestracja: 20 lis 2010, 15:39
Lokalizacja: NEB

Post autor: ZuQ » 26 gru 2010, 12:51

nie będę oryginalny ale w chwili obecnej "normalny prześwit" bardziej przemawia do mnie niż konkretna gleba :lol:

Powidz tylko czy te Bilsteiny B6 nie są za krótkie do sprężyn z zawieszenia 1BM?
A i jeszcze zamieściłeś wcześniej zdjęcia , czy to jest ten ostateczny setup?

artekk

Post autor: artekk » 26 gru 2010, 13:06

ZuQ pisze:nie będę oryginalny ale w chwili obecnej "normalny prześwit" bardziej przemawia do mnie niż konkretna gleba
jakbym słyszał siebie, gdy wymieniłem sprężyny na wyższe - kamień z serca
ZuQ pisze:Powidz tylko czy te Bilsteiny B6 nie są za krótkie do sprężyn z zawieszenia 1BM
B6 są do standardowego zawiasu, nie są krótsze (B8 są takie). Mają nieco niżej ogranicznik do talerzyka pod sprężynę, dzięki czemu przód idzie minimalnie w dół - auto lepiej wygląda.
ZuQ pisze:A i jeszcze zamieściłeś wcześniej zdjęcia , czy to jest ten ostateczny setup
nie, to jeszcze auto na Jamexach. Jeśli chcesz, po świętach wrzucę fotkę, jak teraz się prezentuje (beee...... na 16" stalówkach i kołpakach :)

ZuQ
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 34
Rejestracja: 20 lis 2010, 15:39
Lokalizacja: NEB

Post autor: ZuQ » 26 gru 2010, 13:22

Jest zima, jest śnieg i są zimowe opony...
Dawaj te zdjęcia jak tylko będziesz mógł.

artekk

Post autor: artekk » 26 gru 2010, 18:55

ZuQ pisze:drogi lokalne są w fatalnym stanie np u mnie okolice Elbląg/Pasłęk
we wrześniu byłem w okolicy u kumpla, jeszcze obniżoną A8, jak sobie przypomnę jazdę dróżką Pasłęk-Młynary, to słabo mi się robi. U mnie drogi są bardzo średnie, ale to była naprawdę masakra.
Dawaj te zdjęcia jak tylko będziesz mógł.
Jasne, w najbliższych dniach coś cyknę, tylko muszę znaleźć kawałek równego gruntu, by nie zafałszować wyglądu auta, a o to ostatnio niełatwo.

ZuQ
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 34
Rejestracja: 20 lis 2010, 15:39
Lokalizacja: NEB

Post autor: ZuQ » 26 gru 2010, 21:07

Byłoby dobrze jak byś zrobił zdjęcia z miarką i podał odległośc od osi kół do nadkola z przodu i z tyłu. Wynik będzie bardziej dokładny gdyż nie będzie miał związku z rozmiarem felg i opon. :peace:

artekk

Post autor: artekk » 27 gru 2010, 22:19

Kolego ZuQ, na szybko bez zdjęć, mniej więcej mierząc od środka piasty do błotnika uzyskałem :
- przód 41cm
- tył 39cm

Fotki bardzo chętnie w bardziej sprzyjających okolicznościach przyrody :) Dziś trochę zabiegany byłem.

Awatar użytkownika
Maciex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 222
Rejestracja: 03 lut 2010, 18:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Maciex » 27 gru 2010, 22:34

Może komuś się przydadzą także moje pomiary seryjnego 1BM w poliftowym S8:

~ 1/2 zbiornika PB + 1/2 zbiornika LPG

- przód 41cm od piasty, 72cm od ziemi
- tył 40cm od piasty, 71cm od ziemi

Na pomorskim zlocie ósemek, wśród ok.20 aut, stała chyba najwyżej nad glebą.

ZuQ
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 34
Rejestracja: 20 lis 2010, 15:39
Lokalizacja: NEB

Post autor: ZuQ » 28 gru 2010, 00:02

Nie wytrzymałem i popędziłem do garażu....

Ori 1BE, 3.3 TDI, 1/2 zbiornika ON

-przód 38cm
-tył 36cm

czyli tak jakby całośc -30mm, a to bardzo duuuuuuuuużo.

no cóż poszukiwania czas zacząc...
amorki nowe ale sprężyny to chyba będzie używka

dzięki artekk i Maciex
powiedzcie jeszcze gdzie mam kliknąc żyby pojawiło się u was "Pomógł" bo na tych sprawach to się jeszcze nie znam :oops:

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 28 gru 2010, 00:13

Maciex pisze:Może komuś się przydadzą także moje pomiary seryjnego 1BM w poliftowym S8:
...
ŁoooŁ... w S8 masz 1BM :shock:
fabrycznie czy po prostu po zmianach na ori??
ZuQ pisze:(...) dzięki artekk i Maciex
powiedzcie jeszcze gdzie mam kliknąc żyby pojawiło się u was "Pomógł" bo na tych sprawach to się jeszcze nie znam :oops:
Tylko założyciel tematu (czyli w tym wypadku akurat kolega artekk) ma opcję klikania "pomógł" ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
Maciex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 222
Rejestracja: 03 lut 2010, 18:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Maciex » 28 gru 2010, 08:52

FOSS pisze:
Maciex pisze:Może komuś się przydadzą także moje pomiary seryjnego 1BM w poliftowym S8:
...
ŁoooŁ... w S8 masz 1BM :shock:
fabrycznie czy po prostu po zmianach na ori??
Tak fabryka dała :lol: :lol: ale bardzo się z tego cieszę.
Jeździłem na twardszych odmianach zawieszenia, i jestem zdania, że na polskie warunki najlepsze jest 1BM

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 29 gru 2010, 17:42

Te zawieszenia w naszych A8 są jakieś dziwne. Ja mam 1BE i niebieskie amorki Boge i na 225/55/17 jest sztywno według Mnie. Natomiast kolega DJ_DEMON który był właścicielem tego auta przedemną, pisał, że jego nowe A8 też ma 1BE ale ono jest dopiero sztywne i brakuje Mu tego komfortu co jest obecnie w moim. Może dużo zależy od amorów jakie są fabrycznie wsadzone.(nie wiem jakie On ma teraz)
Mam czerwone Sachsy które jak się ociepli założe, będzie porównanie pomiędzy niebieskimi i czerwonymi.

A Wy koledzy jakie macie czerwone Sachsy czy inne niebieskie lub czarne bo z takimi też sie spotkałem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl