części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 06 4.2TDI ] Brak mocy

nexus
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 74
Rejestracja: 17 paź 2015, 16:51
Lokalizacja: Wrocław

[D3 06 4.2TDI ] Brak mocy

Post autor: nexus » 17 lip 2018, 23:43

Witam, tak jak w temacie. Auto traci moc po przejechaniu 5-10km (jak złapie temperaturę roboczą) gaz do końca aż do kickdownu to tylko zredukuje bieg i stoi w miejscu praktycznie, zero przyspieszenia, jak zgaszę silnik i odczekam chwilę to znowu na tą chwile ma moc po czym znowu ją traci. Nie wywala żadnych błędów na kompie i na desce.

Mam przypuszczenie że turbnia puchnie/przepuszcza (ta od strony kierowcy myślę bo nawet kiedyś założyłem temat że mi z tamtej strony świszczy jak schodzi z obrotów) ale zaczekam na odpowiedź kogoś kto posiada większą wiedzę.

LMG88
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 13
Rejestracja: 30 lis 2017, 21:20
Lokalizacja: Nowy Targ

Post autor: LMG88 » 25 lip 2018, 13:27


Daros
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 15
Rejestracja: 26 sie 2016, 07:15
Lokalizacja: SWD

Post autor: Daros » 16 sie 2018, 17:24

Nexus, udało ci się rozwiązać problem?

nexus
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 74
Rejestracja: 17 paź 2015, 16:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nexus » 24 sie 2018, 19:29

Jeszcze nie, auto dopiero odstawiamy do mechanika w poniedziałek ale wstępna diagnoza to geometria łopatek w turbinie (mi akurat ta od strony kierowcy siadła, bo stamtąd właśnie dochodzą te dzwieki). S masz taki sam problem ?

[ Dodano: 2018-08-24, 19:29 ]
Mam pytanie, ile może kosztować regeneracja turbiny i wyciągnięcie jej? Bo ten mechanik któremu dałem to mówił że wszystko wyjdzie koło 4k. Wydaję mi się że chyba przesadził ?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 26 sie 2018, 13:58

Wydaje mi się, że nie przesadził. Ogólnie do turbiny i strukcja każe ustawić silnik do pozycji serwisowej czyli na stół. Da się wyjąć ja bez tego ale dojście tragedia i bardzo dużo wkurzające jest roboty. A jak już odkrecisz to ja wyjmij... Jakieś 3-4 godziny na ewrowalalem odkręconą turbina w komorze aby udało mi się ją ustawić tak aby wyszła. Później zmodyfikowałem jeden jej wspornik aby na przyszłość nie mieć tego problemu. Ale robiłem u siebie więc raczej komuś mecha ok w takim aucie szlifierka nie obrobi wspornika turbiny :D
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 26 sie 2018, 15:06

drago_o pisze:Wydaje mi się, że nie przesadził. Ogólnie do turbiny i strukcja każe ustawić silnik do pozycji serwisowej czyli na stół. Da się wyjąć ja bez tego ale dojście tragedia i bardzo dużo wkurzające jest roboty. A jak już odkrecisz to ja wyjmij... Jakieś 3-4 godziny na ewrowalalem odkręconą turbina w komorze aby udało mi się ją ustawić tak aby wyszła.
Czasem nie warto się tak męczyć i lepiej wyjąć silnik.
Demontaż turbo z silnika na stole to kilka-kilkanaście minut i nie ma po drodze nic przy czym musiałbyś użyć jakiegoś przekleństwa.
Demontaż turbo na samochodzie - sam wiesz jak jest.

Inna sprawa, że targanie całego motoru też przyjemne nie jest ale rzucenie silnika na glebę ma swoje zalety bo wiele niedostępnych rzeczy jest wtedy na wyciągnięcie ręki.
Jak silnik będzie wyciągany to osobiście oddałbym obie turbiny do sprawdzenia i zrobienia - demontaż drugiej z silnika poza samochodem jest tak samo proste ja tej pierwszej ;)
drago_o pisze:Później zmodyfikowałem jeden jej wspornik aby na przyszłość nie mieć tego problemu. Ale robiłem u siebie więc raczej komuś mecha ok w takim aucie szlifierka nie obrobi wspornika turbiny :D
No właśnie - sam u siebie możesz ciąć co ci się podoba ale warsztat w aucie klienta takich rzeczy robić nie powinien.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

okowalski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 18 gru 2018, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: okowalski » 18 gru 2018, 22:00

nexus, Witam, jestem zupełnie nowy na forum także witam serdecznie. CZy kolega nexus rozwiązał problem z tą awarią? Proszę o odpowiedź jak udało się rozwiązać
Olek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl