Co dzisiaj zrobiłem w swojej A8 ??
Jak ważne jest przednie koło w silniku bardzo fajnie widać
na przykładzie V10 z S8.
Tam koło ma kawał przeciw-wagi by zrównoważyć niestabilność 5 cylindrów na stronę.
Bez tego koła silnik się buja jak dziki. Wypadania zapłonu na kilku cylindrach to pikuś
w porównaniu do niewyważenia układu przez koło pasowe.
Większość kół (oryginalnych) to tłumiki skrętne a zamienniki (często) to już koła stałe.
Różnica jest taka, że układ korbowy i koło zamachowe z tyłu dostają po garach przy
zastosowaniu kół bez tłumików.
Producenci zamienników wycwanili się trochę i w miejscu gdzie powinna być guma
łącząca dwie części koła wstawiają cienki pasek gumy imitujący właściwe połączenie
by ładnie wyglądało. Piszę to ogólnie, niekoniecznie o zamiennikach do D3.
na przykładzie V10 z S8.
Tam koło ma kawał przeciw-wagi by zrównoważyć niestabilność 5 cylindrów na stronę.
Bez tego koła silnik się buja jak dziki. Wypadania zapłonu na kilku cylindrach to pikuś
w porównaniu do niewyważenia układu przez koło pasowe.
Większość kół (oryginalnych) to tłumiki skrętne a zamienniki (często) to już koła stałe.
Różnica jest taka, że układ korbowy i koło zamachowe z tyłu dostają po garach przy
zastosowaniu kół bez tłumików.
Producenci zamienników wycwanili się trochę i w miejscu gdzie powinna być guma
łącząca dwie części koła wstawiają cienki pasek gumy imitujący właściwe połączenie
by ładnie wyglądało. Piszę to ogólnie, niekoniecznie o zamiennikach do D3.
Ten co miałem, miał kawał gumy(przynajmniej tak wyglądało) i kawał przeciwwagi jak w oryginalnym... problem polegał na tym, że po tygodniu rozlatał się jak... każdy może sobie dokończyć. Przed założeniem było bardzo sztywne a po demontażu okazało się, że jest tak samo miękki jak 14 letnie ori koło. No właśnie z powodu tej miękkości chciałem zmienić na nowe. Ale wróciło 14 letni stare koło i jest dobrze i nie bije
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Forum Audi A8
- Posty: 107
- Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
- Moje auto: 80 B4
- Rocznik: 1994
- Silnik: Inne
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: XXXX
- Lokalizacja: Reda
Pierwsze prace przy D2:
- wymiana przednich klocków i tarcz (Ferodo + ATE)
- regeneracja zacisków przednich (nadal szukam 1 szt prowadnicy, może ktoś ma do 314tki?)
- tylne klocki hamulcowe Ferodo
- wymiana oleju LM 5W50
- filtry oleju, powietrza, kabiny, paliwa
- przepłukanie układu wspomagania i zalanie czerwonym Motulem (ponoć lepiej niż mineral, prawda to?)
- weryfikacja stanu zawieszenia i całego auta po zakupie.
Jestem zadowolony z zakupu ;-)
- wymiana przednich klocków i tarcz (Ferodo + ATE)
- regeneracja zacisków przednich (nadal szukam 1 szt prowadnicy, może ktoś ma do 314tki?)
- tylne klocki hamulcowe Ferodo
- wymiana oleju LM 5W50
- filtry oleju, powietrza, kabiny, paliwa
- przepłukanie układu wspomagania i zalanie czerwonym Motulem (ponoć lepiej niż mineral, prawda to?)
- weryfikacja stanu zawieszenia i całego auta po zakupie.
Jestem zadowolony z zakupu ;-)
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
-
- Forum Audi A8
- Posty: 107
- Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
- Moje auto: 80 B4
- Rocznik: 1994
- Silnik: Inne
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: XXXX
- Lokalizacja: Reda
Wiem, że zielony (mineralny) ale to zalecenia z dawnych lat. Obecnie otrzymałem info z pewnego źródła, że semisyntetyk poprawi pracę starej pompy (będzie miała lżej).
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Lukas masz na 4 klocki?bloku pisze:Pierwsze prace przy D2:
- wymiana przednich klocków i tarcz (Ferodo + ATE)
- regeneracja zacisków przednich (nadal szukam 1 szt prowadnicy, może ktoś ma do 314tki?)
- tylne klocki hamulcowe Ferodo
- wymiana oleju LM 5W50
- filtry oleju, powietrza, kabiny, paliwa
- przepłukanie układu wspomagania i zalanie czerwonym Motulem (ponoć lepiej niż mineral, prawda to?)
- weryfikacja stanu zawieszenia i całego auta po zakupie.
Jestem zadowolony z zakupu ;-)
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....