Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 02 4.2MPI ] Olej wycieka strumieniem, pomocy.

LuxAudi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 16 lis 2017, 21:13
Lokalizacja: Opole

[D3 02 4.2MPI ] Olej wycieka strumieniem, pomocy.

Post autor: LuxAudi » 13 paź 2018, 19:55

Witam,

Dwa dni temu jechałem do pracy zajechałem na stacje zatankować, wyjeżdżam z stacji a za mną pas oleju cały olej z silnika wyciekły w ciągu kilku sekund. Nigdzie nie zahaczyłem stan oleju również był ok.
Dziś mniej więcej namierzyłem skąd leci olej, z prawej strony z tyłu silnika tak jak by niżej jak czujnik położenia walka rozrządu, jest tam strasznie mało miejsca i ciężko dokładnie zobaczyć skąd to leci, ale gdy zapale silnik olej z tamtych okolic leci strumieniem.
Jest to możliwe ze pękł wąż od odmy ? Lub jest tam jeszcze jakiś jeden simering ?
Dodam że olej leci niżej niż pokrywa zaworów.

Proszę o pomoc jak najlepiej się tam dostać lub z czego mogło by to jeszcze lecieć <hmm> <hmm>

Jacek82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 138
Rejestracja: 25 lut 2018, 16:00
Lokalizacja: Opole

Post autor: Jacek82 » 13 paź 2018, 20:33

a może z czujnika ciśnienia oleju bardziej

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 13 paź 2018, 20:40

może z nastawnika leci, albo z uszczelki pod nim.

coś z autem ostatnio było robione ?
to nie jest zwykły napęd...to

LuxAudi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 16 lis 2017, 21:13
Lokalizacja: Opole

Post autor: LuxAudi » 13 paź 2018, 21:11

Ciężko stwierdzić bo nie mam jak to zobaczyć a jeszcze nie odkryciłem pokrywy zaworów, tylko plastikowe nadkola i osłonę srebra w silniku.
Wyciek jest tak jak by pod czujnikiem walka rozrządu tylko niżej.


Jeśli to czujnik ciśnienia oleju lub nastawnik jak do tego się zabrać, mam nadzieje ze głowicy nie musze ruszać.

[ Dodano: 2018-10-13, 21:04 ]
Jakoś 5-6 tys km były robione uszczelki pokrywa zaworów oraz symeringi tak więcej nic przy silniku. <bezradny>

[ Dodano: 2018-10-13, 21:11 ]
Dodam jeszcze ze pisząc o prawej stronie chodzi mi o stronę kierowcy.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 13 paź 2018, 21:17

LuxAudi pisze:Jakoś 5-6 tys km były robione uszczelki pokrywa zaworów oraz symeringi
no to wystarczy, żeby leciało, jak ktoś spartolił. Niestety w tych V8 jeśli dobrze nie wyczyści sie powierzchni styku głowicy lub pokrywy z uszczelką to wyciek gwarantowany. Ale jeśli spod pokrywy to byś raczej widział <hmm> ...
LuxAudi pisze:Dodam jeszcze ze pisząc o prawej stronie chodzi mi o stronę kierowcy.
czyli mówimy o stronie lewej ;) Więc jeśli z tyłu to na pewno nie z nastawnika. Zostaje simering na wałkach, chyba że coś tam jeszcze jest.
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 13 paź 2018, 21:24

Jest jeszcze dekielek wałka... tam też potrafi ładnie lecieć.

LuxAudi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 16 lis 2017, 21:13
Lokalizacja: Opole

Post autor: LuxAudi » 13 paź 2018, 23:15

Tak z lewej zależy jak to patrzy :).

Napewno nie leci to z symeringu ani z pokrywy zaworu.
Właśnie nie wiem czy jest tam coś jeszcze z czego mogłoby tak lecieć, bo to nie cieknie tylko leci strumieniem..

[ Dodano: 2018-10-13, 22:01 ]
Może ma ktoś schemat silnika, może to być pomogłk

[ Dodano: 2018-10-13, 23:15 ]
Czytam teraz sobie na forum audi USA i znalazłem coś ciekawego
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Czyżby mój wyciekł był z tego czarnego korka, jest to możliwe?

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 14 paź 2018, 08:33

LuxAudi pisze:Tak z lewej zależy jak to patrzy .
Nie ma czegoś takiego "jak się patrzy' w samochodzie zawsze lewa to lewa, a prawa to prawa, co będziesz sprzedawał Angola i powiesz kupującemu zobacz sobie z drugiej strony to naprawdę jest europejczyk <onienie>

Co do wycieku to trzeba wjechać na kanał i na pewno coś będzie widać, u mnie miałem wyciek z tej czarnej zaślepki wałka, ale to tylko lekko się sączyło żeby leciało strumieniem to zaślepka musiała by całkiem wylecieć <bezradny>

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 14 paź 2018, 08:44

Wyciek z tego miejsca (wałek, na którym zamocowane są koniki popychające zawory)
nie byłby taki intensywny. Nie masz tam ciśnienia oleju, leciałoby grawitacyjnie.

Ciśnienia oleju masz z tyłu na lewej głowicy w dwóch miejscach.

1. uszczelniacz czujnika wałka ssącego
2. dekielek wałka rozrządu

Czasami potrafi się zawinąć (podczas montażu) uszczelka dekla z tyłu ale to nie przejechałbyś
5 tys km tylko leciało by od razu po założeniu.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 14 paź 2018, 10:18

Skoro miakes wymieniane uszczelki pod klawiaturą i simeringi to wracaj do tego kto Ci to montował i niech poprawia
to nie jest zwykły napęd...to

LuxAudi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 16 lis 2017, 21:13
Lokalizacja: Opole

Post autor: LuxAudi » 15 paź 2018, 18:29

Ok to dobrze, napewno odpada dekielek walka rozrządu i pokrywa zaworów bo leci to w całkiem innym miejscu. Wczoraj zapaliłem na chwilkę Audi i zobaczyłem przez lewe nadkole ze leci to niżej niż czujnik położenia walka rozrządu ( i to tak coś niżej)

Jutro będę rozkręcał pokrywę zaworów to zobaczę wtedy i postaram się to sam zrobić.

Mam nadzieje ze to uszczelniacz wałka ssącego. <hmm>

[ Dodano: 2018-10-15, 18:29 ]
Obrazek

A jednak olej leci z tego gwintu, jest to wałek popychajace koniki. Lecz tego gwintu tylko przy zapalonym silniku.

Jaka macie poradę trzeba rwac glowoce czy można to inaczej wymienić?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 15 paź 2018, 21:33

Na końcu tej ośki jest pierścień uszczelniający. Może coś z nim się podziało nie tak...

Anegdotycznie powiem tylko, że raz wydziałem jak koleś wyciął kawałek grodzi aby wyjąć tałek z głowicy... No bez zdjęcia głowicy to tej ośki chyba nie ruszysz.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 15 paź 2018, 21:47

ja w D2 kiedyś wyjmowałem wałek pośredni żeby wymienić dzwigienke z popychaczami, ale kurde nie przypominam sobie bym coś tam specjalnie uszczelniał <hmm>
chyba że to nie od tego <bezradny>
to nie jest zwykły napęd...to

LuxAudi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 16 lis 2017, 21:13
Lokalizacja: Opole

Post autor: LuxAudi » 15 paź 2018, 22:03

Kurde no tez nie wiem dziwne to jest olej sie leje jak by ktoś odkręcił śrubkę.. <bezradny> <bezradny>

Może ktoś poratuje jak ta część się nazywa lub numer jakiś ?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 15 paź 2018, 22:13

077109371D - ssący
077133287B - uszczelniacz

077109372D - wydechowy
077133287A - uszczelniacz

Obrazek
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl