[D3 08 4.2TDI ] Opadł przód na trasie, błąd 01583
[D3 08 4.2TDI ] Opadł przód na trasie, błąd 01583
Witam,
Problem jak w temacie. Na autostradzie wyskoczyły kontrolki od zawieszenia - przód opadł.
Powrót w trybie emeryta.
Z VCDS:
01583 - Leak in System Detected
Czujniki poziomowania OK - podają prawidłowe dane.
Mimo lewarkowego trybu, po podnoszeniu auta lewarkiem - czasem słychać mocne syczenie z prawego amortyzatora. Jego obstawiam jako winowajcę.
Pytanie tylko, czy to naturalna reakcja - skoro padł amor prawy przód, to czemu opadł cały przód?
W blokach pomiarowych kompresor nie generuje prawidłowego ciśnienia (ok. 8 bar) - ale skoro gdzieś jest dziura w układzie to nie ma możliwości żeby nabił więcej?
Nie bardzo wiem jak upewnić się, że to właśnie amortyzator prawy przód padł.
Pozdrawiam.
Problem jak w temacie. Na autostradzie wyskoczyły kontrolki od zawieszenia - przód opadł.
Powrót w trybie emeryta.
Z VCDS:
01583 - Leak in System Detected
Czujniki poziomowania OK - podają prawidłowe dane.
Mimo lewarkowego trybu, po podnoszeniu auta lewarkiem - czasem słychać mocne syczenie z prawego amortyzatora. Jego obstawiam jako winowajcę.
Pytanie tylko, czy to naturalna reakcja - skoro padł amor prawy przód, to czemu opadł cały przód?
W blokach pomiarowych kompresor nie generuje prawidłowego ciśnienia (ok. 8 bar) - ale skoro gdzieś jest dziura w układzie to nie ma możliwości żeby nabił więcej?
Nie bardzo wiem jak upewnić się, że to właśnie amortyzator prawy przód padł.
Pozdrawiam.
Re: Opadł przód na trasie, błąd 01583
I tak pewnie jest.Rapik pisze:Mimo lewarkowego trybu, po podnoszeniu auta lewarkiem - czasem słychać mocne syczenie z prawego amortyzatora. Jego obstawiam jako winowajcę.
Tak właściwie to gdybyś dokładnie sprawdził bo pewnie okazało by się, że na jedno koło usiadł bardziej niż na drugie ale generalnie tak to właśnie wygląda, że siada całym przodem.Rapik pisze:Pytanie tylko, czy to naturalna reakcja - skoro padł amor prawy przód, to czemu opadł cały przód?
Przy dużej nieszczelności nie nabije ciśnienia bo nie ma jak nabić bo wciąż będzie próbował podnieść auto do właściwego poziomu co najczęściej kończy się właśnie przegrzaniem kompresora.Rapik pisze:W blokach pomiarowych kompresor nie generuje prawidłowego ciśnienia (ok. 8 bar) - ale skoro gdzieś jest dziura w układzie to nie ma możliwości żeby nabił więcej?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 cze 2018, 21:14
- Lokalizacja: Świdnik
Ja mam też problem z tym błędem tylko że mnie czasem opada lewy przód tak raz na tydzień a teraz po nocy opada cały przód. Jak go odpalę świecą się 2 kontroli od zawieszenia żółtą i zielona włącza się kompresor podniesie auto i na chwilę jest ok po czym za chwilę znów kompresor dopompuje i znów jest ok w czasie jazdy na komfort zapala się czasem zielona kontrolka i słychać jak dobija kompresor zdarza się też tak że cały dZień stoi równo nie opada proszę o jakieś porady
Lewy przedni amorek ma nieszczelność i nadaje się pewnikiem do wymiany.ludwik2116 pisze:proszę o jakieś porady
Diagnozować i naprawiać.
Jeżeli w trakcie jazdy czasem włącza się zielona kontrolka to znaczy, że system już czasami nie nadąża za uzupełnianiem powietrza w układzie.
Dalsza jazda w tym stanie może doprowadzić do szybszego zużycia kompresora który włącza się pewnikiem częściej niż zwykle i pracuje dłużej niż zwykle.
Wszystko to można ocenić w trakcie diagnostyki przy pomocy prostych narzędzi i komputera z programem diagnostycznym.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 cze 2018, 21:14
- Lokalizacja: Świdnik
Bierzesz VCDS i robisz test. Każde koło się będzie poziomować. Będziesz widział, które i jak szybko się poziomuje oraz czy jest w stanie się podnieść do samej góry. Na początek wystarczy skoro masz taką nieszczelność, że wyłącza się kompresor i auto opada. Jak nei wystarczy to zaglądasz w bloki pomiarowe i patrzysz czy któreś koło się samoczynnie nie opuszcza i nie podnosi aby wrócić na odpowiedni wymiar.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Forum Audi A8
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 cze 2018, 21:14
- Lokalizacja: Świdnik