Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 ALL ] Taśma na podszybiu - czy to podgrzewana szyba pr

ernesto

Post autor: ernesto » 02 wrz 2015, 11:55

Ogrzewanie miejsca styku wycieraczki/szyba?

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 02 wrz 2015, 13:25

Nie było grzania piór, bo tą funkcję robiły te 2 elementy grzejne nagrzewające całość. Podgrzewane są za to wyjścia dysz.

W beemce widziałem grzanie piór i tam w m-cu styku pod szybą są takie wężyki grzejne.

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 04 wrz 2015, 22:52

Obrazek


tylko jakoś sobie nie potrafię wyobrzić gdzie to tam niby by miało być obok tego akumulatora ...

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 04 wrz 2015, 23:00

mkbewe pisze:tylko jakoś sobie nie potrafię wyobrzić gdzie to tam niby by miało być obok tego akumulatora ...
Nie obok panie kolego, nie obok - pod akumulatorem jest wnęka w której są opisane na grafice sterowniki ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 02 lip 2016, 14:18

FOSS pisze:pod akumulatorem jest wnęka w której są opisane na grafice sterowniki
a wiesz ze przeszło mi to przez myśl :P ale już tam dziś nie będę zaglądać :P a jutro na SCP więc może w przyszłym tygodniu obczaję :)

[ Dodano: 2016-07-02, 14:18 ]
\
czy jest mi ktoś w stanie napisać jak idzie wiązka od podgrzewania przedniej szyby ?? chodzi mi o to że
wychodzi z szyby taśma, idzie potem do kabiny i do czego jest podłączona ???

i tak samo jak wygląda sprawa wiązki modułu podgrzewanej szyby który jest pod akumulatorem w bagażniku ! ???
mam rzednią grzan, jdą kable gdzieś do kabiny, ale nie mam modułu od grzania, a chciałbym kupić i podłączyć bo szkoda żeby się marnowała :)

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 04 lip 2016, 13:10

W D2 do grzanej szyby sa 4 tasmy, nie wiem jak w D3. Ale skoro Ty masz jedna to wydaje mi sie ze jest to jakiejs anteny zintegrowanej w szybie <bezradny>

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 04 lip 2016, 13:38

Jest jedna szeroka taśma z przodu po stronie pasażera nie wiem jak z tyłu.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 04 lip 2016, 21:55

danishow pisze:W D2 do grzanej szyby sa 4 tasmy, nie wiem jak w D3. Ale skoro Ty masz jedna to wydaje mi sie ze jest to jakiejs anteny zintegrowanej w szybie
drago_o pisze:Jest jedna szeroka taśma z przodu po stronie pasażera nie wiem jak z tyłu.
:))
no :) teraz tylko potrzebuje się dowiedzieć godzi to jest podłączone i tak samo ze strownikiem pod akumulatorem ?

no chyba że mi to ktoś jakoś podłączy w dobrych pieniądzach ??

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 25 paź 2018, 22:16

Działanie ogrzewania przedniej szyby

t Sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505--A- zamontowany jest w bagażniku po lewej stronie pod akumulatorem -A- (akumulator samochodu).
t Sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505--A- jest sterowany przez przednią jednostkę obsługi i wskazań, sterownik układu Climatronic -J255- &#8594; Tester VAS 5051 w funkcji &#8221;Poszukiwanie usterek&#8221; (Odczyt bloku wartości mierzonych).
&#8211; Po każdym uruchomieniu zimnego silnika, jeżeli temperatura zewnętrzna jest niższa niż + 5° C a na przedniej jednostce obsługi i wskazań, sterowniku układu Climatronic -J255- ustawiony jest tryb pracy &#8222;Auto&#8221;. Temperatura musi być tak ustawiona na przedniej jednostce obsługi i wskazań, sterowniku układu Climatronic -J255-, aby układ klimatyzacji znajdował się w trybie grzania, a żaden z czujników (czujnik temperatury nawiewu po lewej stronie -G150-, czujnik temperatury nawiewu po prawej stronie -G151-) nie mierzył więcej niż + 35 °C. Czas ogrzewania wynosi w zależności od temperatury zewnętrznej maksymalnie 6 minut (przy -40°).
&#8211; Przy wyborze trybu pracy &#8222;Rozmrażanie&#8221; na przedniej jednostce obsługi i wskazań, sterowniku układu Climatronic -J255-, jeżeli temperatura zewnętrzna jest poniżej + 5° C. Czas ogrzewania wynosi w zależności od temperatury zewnętrznej pomiędzy 2 i 6 minut. Dopóki ogrzewanie przedniej szyby jest włączone, miga lampka kontrolna włączenia w przycisku rozmrażanie. Wysterowanie odbywa się tylko przy pracującym silniku.
t Sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505--A- włącza ogrzewanie przedniej szyby, jeżeli spełnione są następujące warunki skrajne.
&#8211; Przednia jednostka obsługi i wskazań, sterownik układu Climatronic -J255- wysterowuje sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505-.
&#8211; Napięcie na sterowniku ogrzewania przedniej szyby -J505- jest wyższe niż 12,70 V.
&#8211; Sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- nie przegrzał się.
t Sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- jest sterowany przez przednią jednostkę obsługi i wskazań, sterownik układu Climatronic -J255- poprzez przewód danych. Jeśli w sterowniku ogrzewania przedniej szyby -J505- występuje warunek uniemożliwiający włączenie ogrzewania przedniej szyby, poprzez ten przewód danych przedniej jednostki obsługi i wskazań, sterownika układu Climatronic -J255- przekazywana jest informacja, że ogrzewanie przedniej szyby nie zostanie włączone &#8594; Tester VAS 5051 w funkcji &#8221;Poszukiwanie usterek&#8221; (Odczyt bloku wartości mierzonych).

t Elektryczna rezystancja folii metalowej -1- w ogrzewanej przedniej szybie -Z2- wynosi ok. 1,9 oma. Aby na przedniej szybie została osiągnięta maksymalnie możliwa moc grzania ok. 1000 W (Wat), potrzebne jest napięcie większe od napięcia w instalacji samochodu. Sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- zmienia napięcie w instalacji elektrycznej ogrzewania przedniej szyby -Z2- w napięcie zmienne, wynosi ono w zależności od napięcia w instalacji elektrycznej pomiędzy 25 i 48 V. Przy napięciu na sterowniku ogrzewania przedniej szyby -J505- powyżej 13,10 V ogrzewanie przedniej szyby -Z2- jest sterowane napięciem powyżej 41 V (do maks. 48 V) &#8594; Tester VAS 5051 w funkcji &#8221;Poszukiwanie usterek&#8221;.
t Aby instalacja elektryczna samochodu nie została przeciążona, sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- reguluje moc ogrzewania przedniej szyby, wynosi ona przy napięciu instalacji elektrycznej samochodu 12,70 V ok. 200 W i jest bezstopniowo regulowana do 1000 W przy 13,10 V. Aby napięcie w instalacji samochodu podczas włączania ogrzewania przedniej szyby nie było od razu za wysokie, sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- dopuszcza wzrost oddawanej mocy o maksymalnie 200 W na sekundę.
t Aby podczas zwarcia lub przerwy w przewodach ogrzewanie przedniej szyby -Z2- nie było sterowane, sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- odczytuje rezystancję ogrzewania przedniej szyby -Z2-. Jeśli zmierzona rezystancja jest niższa niż ok. 1,5 oma (zwarcie) lub większa niż ok. 3,3 oma (przerwa lub rezystancja przejścia) sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- nie włącza ogrzewania lub wyłącza je &#8594; Tester VAS 5051 w funkcji &#8221;Poszukiwanie usterek&#8221;.
t Sterowanie ogrzewania przedniej szyby -Z2- odbywa się w Sprawdzaniu działania elementów wykonawczych tylko do temperatury wewnątrz samochodu wynoszącej 40 °C. Jeśli temperatura jest wyższa, na wyświetlaczu czytnika usterek pojawi się np. &#8222;Funkcja nieznana&#8221; lub &#8222;Funkcja nie może być obecnie wykonana&#8221; &#8594; Tester VAS 5051 w funkcji &#8221;Poszukiwanie usterek&#8221;.
t Funkcję włączania sterownika ogrzewania przedniej szyby -J505-można sprawdzać np. za pomocąmultimetru -V.A.G 1715-. Przyłożyć cęgi prądowe multimetru -V.A.G 1715- do przewodu dodatniego od sterownika ogrzewania przedniej szyby -J505- do ogrzewanej przedniej szyby -Z2- i wybrać w multimetrze -V.A.G 1715- funkcję &#8222;Pomiar prądu za pomocą cęgów prądowych&#8221;. Wskazanie na multimetrze -V.A.G 1715- zmienia się z ok. 0 A na więcej niż 7 A.

:]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl