![]() |
![]() |
[D3 ALL ] Taśma na podszybiu - czy to podgrzewana szyba pr
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Nie obok panie kolego, nie obok - pod akumulatorem jest wnęka w której są opisane na grafice sterownikimkbewe pisze:tylko jakoś sobie nie potrafię wyobrzić gdzie to tam niby by miało być obok tego akumulatora ...

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
a wiesz ze przeszło mi to przez myślFOSS pisze:pod akumulatorem jest wnęka w której są opisane na grafice sterowniki



[ Dodano: 2016-07-02, 14:18 ]
\
czy jest mi ktoś w stanie napisać jak idzie wiązka od podgrzewania przedniej szyby ?? chodzi mi o to że
wychodzi z szyby taśma, idzie potem do kabiny i do czego jest podłączona ???
i tak samo jak wygląda sprawa wiązki modułu podgrzewanej szyby który jest pod akumulatorem w bagażniku ! ???
mam rzednią grzan, jdą kable gdzieś do kabiny, ale nie mam modułu od grzania, a chciałbym kupić i podłączyć bo szkoda żeby się marnowała

Jest jedna szeroka taśma z przodu po stronie pasażera nie wiem jak z tyłu.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
danishow pisze:W D2 do grzanej szyby sa 4 tasmy, nie wiem jak w D3. Ale skoro Ty masz jedna to wydaje mi sie ze jest to jakiejs anteny zintegrowanej w szybie
drago_o pisze:Jest jedna szeroka taśma z przodu po stronie pasażera nie wiem jak z tyłu.

no

no chyba że mi to ktoś jakoś podłączy w dobrych pieniądzach ??
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Działanie ogrzewania przedniej szyby
t Sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505--A- zamontowany jest w bagażniku po lewej stronie pod akumulatorem -A- (akumulator samochodu).
t Sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505--A- jest sterowany przez przednią jednostkę obsługi i wskazań, sterownik układu Climatronic -J255- → Tester VAS 5051 w funkcji ”Poszukiwanie usterek” (Odczyt bloku wartości mierzonych).
– Po każdym uruchomieniu zimnego silnika, jeżeli temperatura zewnętrzna jest niższa niż + 5° C a na przedniej jednostce obsługi i wskazań, sterowniku układu Climatronic -J255- ustawiony jest tryb pracy „Auto”. Temperatura musi być tak ustawiona na przedniej jednostce obsługi i wskazań, sterowniku układu Climatronic -J255-, aby układ klimatyzacji znajdował się w trybie grzania, a żaden z czujników (czujnik temperatury nawiewu po lewej stronie -G150-, czujnik temperatury nawiewu po prawej stronie -G151-) nie mierzył więcej niż + 35 °C. Czas ogrzewania wynosi w zależności od temperatury zewnętrznej maksymalnie 6 minut (przy -40°).
– Przy wyborze trybu pracy „Rozmrażanie” na przedniej jednostce obsługi i wskazań, sterowniku układu Climatronic -J255-, jeżeli temperatura zewnętrzna jest poniżej + 5° C. Czas ogrzewania wynosi w zależności od temperatury zewnętrznej pomiędzy 2 i 6 minut. Dopóki ogrzewanie przedniej szyby jest włączone, miga lampka kontrolna włączenia w przycisku rozmrażanie. Wysterowanie odbywa się tylko przy pracującym silniku.
t Sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505--A- włącza ogrzewanie przedniej szyby, jeżeli spełnione są następujące warunki skrajne.
– Przednia jednostka obsługi i wskazań, sterownik układu Climatronic -J255- wysterowuje sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505-.
– Napięcie na sterowniku ogrzewania przedniej szyby -J505- jest wyższe niż 12,70 V.
– Sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- nie przegrzał się.
t Sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- jest sterowany przez przednią jednostkę obsługi i wskazań, sterownik układu Climatronic -J255- poprzez przewód danych. Jeśli w sterowniku ogrzewania przedniej szyby -J505- występuje warunek uniemożliwiający włączenie ogrzewania przedniej szyby, poprzez ten przewód danych przedniej jednostki obsługi i wskazań, sterownika układu Climatronic -J255- przekazywana jest informacja, że ogrzewanie przedniej szyby nie zostanie włączone → Tester VAS 5051 w funkcji ”Poszukiwanie usterek” (Odczyt bloku wartości mierzonych).
t Elektryczna rezystancja folii metalowej -1- w ogrzewanej przedniej szybie -Z2- wynosi ok. 1,9 oma. Aby na przedniej szybie została osiągnięta maksymalnie możliwa moc grzania ok. 1000 W (Wat), potrzebne jest napięcie większe od napięcia w instalacji samochodu. Sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- zmienia napięcie w instalacji elektrycznej ogrzewania przedniej szyby -Z2- w napięcie zmienne, wynosi ono w zależności od napięcia w instalacji elektrycznej pomiędzy 25 i 48 V. Przy napięciu na sterowniku ogrzewania przedniej szyby -J505- powyżej 13,10 V ogrzewanie przedniej szyby -Z2- jest sterowane napięciem powyżej 41 V (do maks. 48 V) → Tester VAS 5051 w funkcji ”Poszukiwanie usterek”.
t Aby instalacja elektryczna samochodu nie została przeciążona, sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- reguluje moc ogrzewania przedniej szyby, wynosi ona przy napięciu instalacji elektrycznej samochodu 12,70 V ok. 200 W i jest bezstopniowo regulowana do 1000 W przy 13,10 V. Aby napięcie w instalacji samochodu podczas włączania ogrzewania przedniej szyby nie było od razu za wysokie, sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- dopuszcza wzrost oddawanej mocy o maksymalnie 200 W na sekundę.
t Aby podczas zwarcia lub przerwy w przewodach ogrzewanie przedniej szyby -Z2- nie było sterowane, sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- odczytuje rezystancję ogrzewania przedniej szyby -Z2-. Jeśli zmierzona rezystancja jest niższa niż ok. 1,5 oma (zwarcie) lub większa niż ok. 3,3 oma (przerwa lub rezystancja przejścia) sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- nie włącza ogrzewania lub wyłącza je → Tester VAS 5051 w funkcji ”Poszukiwanie usterek”.
t Sterowanie ogrzewania przedniej szyby -Z2- odbywa się w Sprawdzaniu działania elementów wykonawczych tylko do temperatury wewnątrz samochodu wynoszącej 40 °C. Jeśli temperatura jest wyższa, na wyświetlaczu czytnika usterek pojawi się np. „Funkcja nieznana” lub „Funkcja nie może być obecnie wykonana” → Tester VAS 5051 w funkcji ”Poszukiwanie usterek”.
t Funkcję włączania sterownika ogrzewania przedniej szyby -J505-można sprawdzać np. za pomocąmultimetru -V.A.G 1715-. Przyłożyć cęgi prądowe multimetru -V.A.G 1715- do przewodu dodatniego od sterownika ogrzewania przedniej szyby -J505- do ogrzewanej przedniej szyby -Z2- i wybrać w multimetrze -V.A.G 1715- funkcję „Pomiar prądu za pomocą cęgów prądowych”. Wskazanie na multimetrze -V.A.G 1715- zmienia się z ok. 0 A na więcej niż 7 A.
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
t Sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505--A- zamontowany jest w bagażniku po lewej stronie pod akumulatorem -A- (akumulator samochodu).
t Sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505--A- jest sterowany przez przednią jednostkę obsługi i wskazań, sterownik układu Climatronic -J255- → Tester VAS 5051 w funkcji ”Poszukiwanie usterek” (Odczyt bloku wartości mierzonych).
– Po każdym uruchomieniu zimnego silnika, jeżeli temperatura zewnętrzna jest niższa niż + 5° C a na przedniej jednostce obsługi i wskazań, sterowniku układu Climatronic -J255- ustawiony jest tryb pracy „Auto”. Temperatura musi być tak ustawiona na przedniej jednostce obsługi i wskazań, sterowniku układu Climatronic -J255-, aby układ klimatyzacji znajdował się w trybie grzania, a żaden z czujników (czujnik temperatury nawiewu po lewej stronie -G150-, czujnik temperatury nawiewu po prawej stronie -G151-) nie mierzył więcej niż + 35 °C. Czas ogrzewania wynosi w zależności od temperatury zewnętrznej maksymalnie 6 minut (przy -40°).
– Przy wyborze trybu pracy „Rozmrażanie” na przedniej jednostce obsługi i wskazań, sterowniku układu Climatronic -J255-, jeżeli temperatura zewnętrzna jest poniżej + 5° C. Czas ogrzewania wynosi w zależności od temperatury zewnętrznej pomiędzy 2 i 6 minut. Dopóki ogrzewanie przedniej szyby jest włączone, miga lampka kontrolna włączenia w przycisku rozmrażanie. Wysterowanie odbywa się tylko przy pracującym silniku.
t Sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505--A- włącza ogrzewanie przedniej szyby, jeżeli spełnione są następujące warunki skrajne.
– Przednia jednostka obsługi i wskazań, sterownik układu Climatronic -J255- wysterowuje sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505-.
– Napięcie na sterowniku ogrzewania przedniej szyby -J505- jest wyższe niż 12,70 V.
– Sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- nie przegrzał się.
t Sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- jest sterowany przez przednią jednostkę obsługi i wskazań, sterownik układu Climatronic -J255- poprzez przewód danych. Jeśli w sterowniku ogrzewania przedniej szyby -J505- występuje warunek uniemożliwiający włączenie ogrzewania przedniej szyby, poprzez ten przewód danych przedniej jednostki obsługi i wskazań, sterownika układu Climatronic -J255- przekazywana jest informacja, że ogrzewanie przedniej szyby nie zostanie włączone → Tester VAS 5051 w funkcji ”Poszukiwanie usterek” (Odczyt bloku wartości mierzonych).
t Elektryczna rezystancja folii metalowej -1- w ogrzewanej przedniej szybie -Z2- wynosi ok. 1,9 oma. Aby na przedniej szybie została osiągnięta maksymalnie możliwa moc grzania ok. 1000 W (Wat), potrzebne jest napięcie większe od napięcia w instalacji samochodu. Sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- zmienia napięcie w instalacji elektrycznej ogrzewania przedniej szyby -Z2- w napięcie zmienne, wynosi ono w zależności od napięcia w instalacji elektrycznej pomiędzy 25 i 48 V. Przy napięciu na sterowniku ogrzewania przedniej szyby -J505- powyżej 13,10 V ogrzewanie przedniej szyby -Z2- jest sterowane napięciem powyżej 41 V (do maks. 48 V) → Tester VAS 5051 w funkcji ”Poszukiwanie usterek”.
t Aby instalacja elektryczna samochodu nie została przeciążona, sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- reguluje moc ogrzewania przedniej szyby, wynosi ona przy napięciu instalacji elektrycznej samochodu 12,70 V ok. 200 W i jest bezstopniowo regulowana do 1000 W przy 13,10 V. Aby napięcie w instalacji samochodu podczas włączania ogrzewania przedniej szyby nie było od razu za wysokie, sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- dopuszcza wzrost oddawanej mocy o maksymalnie 200 W na sekundę.
t Aby podczas zwarcia lub przerwy w przewodach ogrzewanie przedniej szyby -Z2- nie było sterowane, sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- odczytuje rezystancję ogrzewania przedniej szyby -Z2-. Jeśli zmierzona rezystancja jest niższa niż ok. 1,5 oma (zwarcie) lub większa niż ok. 3,3 oma (przerwa lub rezystancja przejścia) sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- nie włącza ogrzewania lub wyłącza je → Tester VAS 5051 w funkcji ”Poszukiwanie usterek”.
t Sterowanie ogrzewania przedniej szyby -Z2- odbywa się w Sprawdzaniu działania elementów wykonawczych tylko do temperatury wewnątrz samochodu wynoszącej 40 °C. Jeśli temperatura jest wyższa, na wyświetlaczu czytnika usterek pojawi się np. „Funkcja nieznana” lub „Funkcja nie może być obecnie wykonana” → Tester VAS 5051 w funkcji ”Poszukiwanie usterek”.
t Funkcję włączania sterownika ogrzewania przedniej szyby -J505-można sprawdzać np. za pomocąmultimetru -V.A.G 1715-. Przyłożyć cęgi prądowe multimetru -V.A.G 1715- do przewodu dodatniego od sterownika ogrzewania przedniej szyby -J505- do ogrzewanej przedniej szyby -Z2- i wybrać w multimetrze -V.A.G 1715- funkcję „Pomiar prądu za pomocą cęgów prądowych”. Wskazanie na multimetrze -V.A.G 1715- zmienia się z ok. 0 A na więcej niż 7 A.
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)