[D2 00 4.2PB ] Katalizator
Witam. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i rady... Zdecydowałem się i jak podpowiedział kolega SJake założyłem (przynajmniej narazie) tłumiki przelotowe firmy AWG czy jakoś tak i muszę wam powiedzieć że jestem mile zaskoczony. Obawiałem się że autko będzie głośno chodzić i może to zepsuć ładne brzmienie mojej maszynki ;-) , ku mojemu zaskoczeniu praktycznie nic się nie zmieniło... :d przy wkręcaniu na wysokie obroty może jest minimalnie głośniejszy ale mi to nie przeszkadza a nawet mi się podoba ;-) Tłumiki te są w obudowach na wzór katalizatorów także wyglądają "prawie jak oryginał" :mrgreen:
Pozdrawiam,
Marcin
Pozdrawiam,
Marcin
Audi A8 4.2 (AQF) FL quattro tiptronic
Kolego vitaliy, o ile dobrze się orientuję to nasze silniki (4,2V8) zawsze mają tylko dwie sondy lambda - po jednej na każdą stronę V-ki...vitaliy pisze:A ilie sond masz u siebie? Jesli czetery, to czy nie pokazuje ci błędów? Czy teraz nie są zaniżone wolne obroty, wszczególnie pry obciążeniu, tzn. w pozycji D?
i obie umiejscowione są w tym samym miejscu - przed katalizatorami...
więc teoretycznie wycięcie katalizatorów nie powinno skutkować jakimiś natarczywymi błędami silnika.
FOSS pisze:Kolego vitaliy, o ile dobrze się orientuję to nasze silniki (4,2V8) zawsze mają tylko dwie sondy lambda - po jednej na każdą stronę V-ki...vitaliy pisze:A ilie sond masz u siebie? Jesli czetery, to czy nie pokazuje ci błędów? Czy teraz nie są zaniżone wolne obroty, wszczególnie pry obciążeniu, tzn. w pozycji D?
i obie umiejscowione są w tym samym miejscu - przed katalizatorami...
więc teoretycznie wycięcie katalizatorów nie powinno skutkować jakimiś natarczywymi błędami silnika.
Vitaliy tak jak pisałem wcześniej w temacie i teraz napisał FOSS sondy są dwie ( po jednej na stronę ) i znajdują się przed katalizatorami, także nie powoduje to błędów i nie zauważyłem zmian jeśli chodzi o pracę silnika itp. Jedyne co się zmieniło to to że przy wchodzeniu na wysokie obroty może troszkę głośniej "mruczy" ale naprawdę minimalnie także mi to nie przeszkadza... :-) Obawiałem się tej "operacji" :-P ale jestem bardzo miło zaskoczony że taki jest efekt końcowy i autko praktycznie chodzi tak samo jak na "zdrowych" katalizatorach.
Audi A8 4.2 (AQF) FL quattro tiptronic
-
- Forum Audi A8
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
- Forum Audi A8
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
- Lokalizacja: Trójmiasto
Ależ vitaliy, ja mam auto po lifcie (tak jak kolega CIERNI ma rocznik 2000), z nowszym motorem (AQF 310KM) który klepany był już do końca modelu D2...vitaliy pisze:Kolego FOSS wlasnie nie zawsze, tylko do 1999 roku, po 1999 roku, czyli od 2000 roku są przeważnie 4 sondy. Więc dlatego było moje pytanko odnosnie ilosci sond.Kolego vitaliy, o ile dobrze się orientuję to nasze silniki (4,2V8) zawsze mają tylko dwie sondy lambda
;-)
u mnie na 100% sondy są tylko przed katami - sprawdzałem to a CIERNI właśnie wyciął katy i włożył puchy, tak samo jak wcześniej SJake...
wszyscy mamy tylko 2-wie lambdy ;-)
4 lambdy włożono do D3 - tak jak pisali koledzy powyżej.
:idea:
Z tego co kojarzę to w D2 były chyba 4 lambdy w silniku W12 - chociaż głowy za to nie dam sobie uciąć :-P
Witam!
Żeby nie zasmiecać tego tematu, prosze administrację o przeniesienie dyskusji na temat sond w odpowiednij rozdział, temat.
Do wczesniej napisanej informacji dodam, że całyj czas rozmowa idzie o model D2 z silnikiem 4.2 l. I jeszcze dla uzupełnienia tego co w moim poscie wyżej, czetery sondy były montowane na pewno w silnikach: AKB, AKC, ARU, AUW, AVP, AYS, BCS. Sonda przed katalizatorem b 077 906 265 J - wszystkie silniki 4.2. Sonda za katalizatorem: lewa b 077 906 265 AA i prawa b 077 906 265 T - silniki AKB, AKC - 191 KW, ARU - 175 kW, AUW - 228 kW i prawa/lewa b 077 906 265 H - silniki 265 kW AVP, AYS, BCS. Pozdrawiam. ;-)
[ Dodano: 2009-09-26, 21:09 ]
Żeby nie zasmiecać tego tematu, prosze administrację o przeniesienie dyskusji na temat sond w odpowiednij rozdział, temat.
Do wczesniej napisanej informacji dodam, że całyj czas rozmowa idzie o model D2 z silnikiem 4.2 l. I jeszcze dla uzupełnienia tego co w moim poscie wyżej, czetery sondy były montowane na pewno w silnikach: AKB, AKC, ARU, AUW, AVP, AYS, BCS. Sonda przed katalizatorem b 077 906 265 J - wszystkie silniki 4.2. Sonda za katalizatorem: lewa b 077 906 265 AA i prawa b 077 906 265 T - silniki AKB, AKC - 191 KW, ARU - 175 kW, AUW - 228 kW i prawa/lewa b 077 906 265 H - silniki 265 kW AVP, AYS, BCS. Pozdrawiam. ;-)
[ Dodano: 2009-09-26, 21:09 ]
Kolego, Marcin jesli masz motor AQH, to napewno masz dwie sondy, jesli nie, to sprawdz jeszcze raz u siebie czy napewno masz dwie, ponieważ tylko motor AQH w S8 był z dwoma sondami. ;-)kuczlaw pisze: Wczoraj oglądałem autko od spodu i za katalizatorem nie widziałem....