części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 00 4.2PB ] Katalizator

Awatar użytkownika
CIERNI
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 79
Rejestracja: 03 cze 2009, 00:29
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: CIERNI » 24 wrz 2009, 01:09

Witam. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i rady... Zdecydowałem się i jak podpowiedział kolega SJake założyłem (przynajmniej narazie) tłumiki przelotowe firmy AWG czy jakoś tak i muszę wam powiedzieć że jestem mile zaskoczony. Obawiałem się że autko będzie głośno chodzić i może to zepsuć ładne brzmienie mojej maszynki ;-) , ku mojemu zaskoczeniu praktycznie nic się nie zmieniło... :d przy wkręcaniu na wysokie obroty może jest minimalnie głośniejszy ale mi to nie przeszkadza a nawet mi się podoba ;-) Tłumiki te są w obudowach na wzór katalizatorów także wyglądają "prawie jak oryginał" :mrgreen:
Pozdrawiam,
Marcin
Audi A8 4.2 (AQF) FL quattro tiptronic

vitaliy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 10 cze 2009, 12:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: vitaliy » 25 wrz 2009, 00:27

A ilie sond masz u siebie? Jesli czetery, to czy nie pokazuje ci błędów? Czy teraz nie są zaniżone wolne obroty, wszczególnie pry obciążeniu, tzn. w pozycji D?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 25 wrz 2009, 10:50

vitaliy pisze:A ilie sond masz u siebie? Jesli czetery, to czy nie pokazuje ci błędów? Czy teraz nie są zaniżone wolne obroty, wszczególnie pry obciążeniu, tzn. w pozycji D?
Kolego vitaliy, o ile dobrze się orientuję to nasze silniki (4,2V8) zawsze mają tylko dwie sondy lambda - po jednej na każdą stronę V-ki...
i obie umiejscowione są w tym samym miejscu - przed katalizatorami...
więc teoretycznie wycięcie katalizatorów nie powinno skutkować jakimiś natarczywymi błędami silnika.

Awatar użytkownika
CIERNI
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 79
Rejestracja: 03 cze 2009, 00:29
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: CIERNI » 25 wrz 2009, 16:55

FOSS pisze:
vitaliy pisze:A ilie sond masz u siebie? Jesli czetery, to czy nie pokazuje ci błędów? Czy teraz nie są zaniżone wolne obroty, wszczególnie pry obciążeniu, tzn. w pozycji D?
Kolego vitaliy, o ile dobrze się orientuję to nasze silniki (4,2V8) zawsze mają tylko dwie sondy lambda - po jednej na każdą stronę V-ki...
i obie umiejscowione są w tym samym miejscu - przed katalizatorami...
więc teoretycznie wycięcie katalizatorów nie powinno skutkować jakimiś natarczywymi błędami silnika.

Vitaliy tak jak pisałem wcześniej w temacie i teraz napisał FOSS sondy są dwie ( po jednej na stronę ) i znajdują się przed katalizatorami, także nie powoduje to błędów i nie zauważyłem zmian jeśli chodzi o pracę silnika itp. Jedyne co się zmieniło to to że przy wchodzeniu na wysokie obroty może troszkę głośniej "mruczy" ale naprawdę minimalnie także mi to nie przeszkadza... :-) Obawiałem się tej "operacji" :-P ale jestem bardzo miło zaskoczony że taki jest efekt końcowy i autko praktycznie chodzi tak samo jak na "zdrowych" katalizatorach.
Audi A8 4.2 (AQF) FL quattro tiptronic

vitaliy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 10 cze 2009, 12:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: vitaliy » 25 wrz 2009, 19:42

Kolego vitaliy, o ile dobrze się orientuję to nasze silniki (4,2V8) zawsze mają tylko dwie sondy lambda
Kolego FOSS wlasnie nie zawsze, tylko do 1999 roku, po 1999 roku, czyli od 2000 roku są przeważnie 4 sondy. Więc dlatego było moje pytanko odnosnie ilosci sond.
;-)

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 25 wrz 2009, 22:53

Tak, są po dwie. Jedna jest przed katalizatorem, a druga za nim, czyli razem po dwie na jeden wylot - łącznie cztery.
Bądź dobry jak chleb.

kuczlaw

Post autor: kuczlaw » 25 wrz 2009, 23:02

pebo pisze:Tak, są po dwie. Jedna jest przed katalizatorem, a druga za nim, czyli razem po dwie na jeden wylot - łącznie cztery.
Piszesz o D3 czy D2 lift ? Wczoraj oglądałem autko od spodu i za katalizatorem nie widziałem....

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 25 wrz 2009, 23:06

W D3 na pewno, czy w D2, to nie sprawdzałem.
Bądź dobry jak chleb.

wojti_sopot
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 160
Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: wojti_sopot » 25 wrz 2009, 23:10

Witam
W D2 są na pewno dwie, po jednej na strone, przed każdym katem i to nie ma wpływu na pracę silnika.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 25 wrz 2009, 23:12

W D2 do sterowania silnikiem wystarczało, a myślę, że w D3 wstawiono kolejne ze względów ekologicznych (ostrzejsze normy emisji spalin).
Bądź dobry jak chleb.

wojti_sopot
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 160
Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: wojti_sopot » 25 wrz 2009, 23:15

Witam. Dokładnie w D3 to ekologia.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 26 wrz 2009, 00:08

vitaliy pisze:
Kolego vitaliy, o ile dobrze się orientuję to nasze silniki (4,2V8) zawsze mają tylko dwie sondy lambda
Kolego FOSS wlasnie nie zawsze, tylko do 1999 roku, po 1999 roku, czyli od 2000 roku są przeważnie 4 sondy. Więc dlatego było moje pytanko odnosnie ilosci sond.
;-)
Ależ vitaliy, ja mam auto po lifcie (tak jak kolega CIERNI ma rocznik 2000), z nowszym motorem (AQF 310KM) który klepany był już do końca modelu D2...
u mnie na 100% sondy są tylko przed katami - sprawdzałem to a CIERNI właśnie wyciął katy i włożył puchy, tak samo jak wcześniej SJake...
wszyscy mamy tylko 2-wie lambdy ;-)

4 lambdy włożono do D3 - tak jak pisali koledzy powyżej.

:idea:
Z tego co kojarzę to w D2 były chyba 4 lambdy w silniku W12 - chociaż głowy za to nie dam sobie uciąć :-P

vitaliy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 10 cze 2009, 12:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: vitaliy » 26 wrz 2009, 21:00

Witam!
Żeby nie zasmiecać tego tematu, prosze administrację o przeniesienie dyskusji na temat sond w odpowiednij rozdział, temat.
Do wczesniej napisanej informacji dodam, że całyj czas rozmowa idzie o model D2 z silnikiem 4.2 l. I jeszcze dla uzupełnienia tego co w moim poscie wyżej, czetery sondy były montowane na pewno w silnikach: AKB, AKC, ARU, AUW, AVP, AYS, BCS. Sonda przed katalizatorem b 077 906 265 J - wszystkie silniki 4.2. Sonda za katalizatorem: lewa b 077 906 265 AA i prawa b 077 906 265 T - silniki AKB, AKC - 191 KW, ARU - 175 kW, AUW - 228 kW i prawa/lewa b 077 906 265 H - silniki 265 kW AVP, AYS, BCS. Pozdrawiam. ;-)

[ Dodano: 2009-09-26, 21:09 ]
kuczlaw pisze: Wczoraj oglądałem autko od spodu i za katalizatorem nie widziałem....
Kolego, Marcin jesli masz motor AQH, to napewno masz dwie sondy, jesli nie, to sprawdz jeszcze raz u siebie czy napewno masz dwie, ponieważ tylko motor AQH w S8 był z dwoma sondami. ;-)

kuczlaw

Post autor: kuczlaw » 26 wrz 2009, 21:52

vitaliy pisze:Kolego, Marcin jesli masz motor AQH, to napewno masz dwie sondy, jesli nie, to sprawdz jeszcze raz u siebie czy napewno masz dwie, ponieważ tylko motor AQH w S8 był z dwoma sondami. ;-)
Mam AVP i jutro z ciekawości jeszcze raz sprawdzę ale wcześniej odpalę ETKę :)

vitaliy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 10 cze 2009, 12:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: vitaliy » 26 wrz 2009, 22:29

Marcin jak masz motor o oznaczeniu AVP, to na bank musisz miec 4 sondy. Te za katami na pewno będzie widac od spodu, a przed katami chyba tylko od strony komory silnika, albo nadkoli.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl