części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 06 4.2TDI ] Opinie na temat silnika i eksploatacji

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 09 lis 2015, 11:38

Czy rozrząd silnika znajduje się od strony ściany grodziowej ?
tak - jak w każdym V8 TDI
ekonom pisze:Pasek od klimatyzacji, alternatora i termostat znajdują się od strony przedniej ?
tak

wersaci
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 17 lip 2016, 14:40
Lokalizacja: Mielec

Post autor: wersaci » 02 kwie 2017, 10:32

Witam. Panowie jak na chwilę obecną mają sie koszty rozrządu w 4.2 tdi plus koszty pracy? po dluzszej szybszej jezdzie zaczyna sie dymic gdzies okolic wlasnie rozrzadu...

[ Dodano: 2017-04-02, 10:32 ]
Teraz z kolei rozmawialem z mechanikiem o powiedzial mi ze ma szans zeby z rozrzadu bylo czuc spalenizna. Na 90% obstawia rolke napedu pompy u góry bo juz kiedys mial taki przypadek rowniez w a8

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 02 kwie 2017, 10:35

A jakieś objawy w trakcie jazdy? Jakby się tam coś działo to raczej byś to odczuł w jakiś sposób.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

wersaci
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 17 lip 2016, 14:40
Lokalizacja: Mielec

Post autor: wersaci » 02 kwie 2017, 11:46

no wlasnie ze zadnych, pelna moc, po mocniejszych jazdach troszke jakby troszke szumialo wlasnie z okolicy napedu paska pompy, ale 30 sek przestaje i jest cisza. Czuc i widac dym spalenizny plastiku, a ztego co sprawdzalem to rolka na napedzie pompy jest wlasnie plastikowa. Nie ma tam nic innego



[ Dodano: 2017-04-02, 11:46 ]
Bedzie ciezko, ale mam nadzieje ze da sie to zrobic bez wyciągania silnika? wymienial juz ktos?

Ara$
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ara$ » 15 lis 2018, 11:01

Czy w Q7 jest montowany ten sam motor - mówie o 4.2TDI

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 15 lis 2018, 20:07

tylko BTR 326 PS (2007-2009) jest praktycznie bliźniaczą konstrukcją BVN z D3 - pozostałe CCFA 340 PS (2009-2010) i CCFC już nie (bliżej im do 4.2TDI z początków produkcji D4)

Ara$
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ara$ » 16 lis 2018, 15:28

panton pisze:tylko BTR 326 PS (2007-2009) jest praktycznie bliźniaczą konstrukcją BVN z D3 - pozostałe CCFA 340 PS (2009-2010) i CCFC już nie (bliżej im do 4.2TDI z początków produkcji D4)
dzięki, amożesz powiedzieć która jednostka z wymienionych jest najbardziej udana i najmniej awaryjna

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 16 lis 2018, 19:57

trudno się wypowiedzieć bo nie mam wiedzy z eksploatacji tych silników <bezradny> ale jakbym miał wybierać to ten pierwszy (BTR) ;)

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 16 lis 2018, 23:35

a ja bym wybierał nowsze... sam bym sobie wstawił CTEC zamiast BVNa
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 17 lis 2018, 00:43

maciu pisze:a ja bym wybierał nowsze... sam bym sobie wstawił CTEC zamiast BVNa
Ciężko powiedzieć czy te nowsze są rzeczywiście lepsze.

U mojego kolegi i klienta w zadbanym i regularnie serwisowanym Q7 w trakcie jazdy autostradowej korba wyszła bokiem.
Silnik był CCFA.
Ale ten motor był dosyć krótko i zaraz wyszła jego poprawiona wersja CCFC.

Nasz klubowy kolega w D4 silnik CDSB już 2 razy wymieniał - kto był i pamięta to gadaliśmy o tym na zlocie.


Z drugiej jednak strony BVN też nie jest taki pancerny jak to się opisuje.
Mam właśnie u siebie jedno takie auto z pękniętą głowicą.
A z obiegowych opinii pęknięta prawa głowica w BVN zdarza się wcale nierzadko.

Zaś BTR znam z innego klientowskiego Q7 i muszę powiedzieć, że ten egzemplarz podziwiam za wytrwałość i odporność na właściciela. Rozrząd grzechocze zarówno przy odpalaniu jak i na wolnych obrotach, turbo leje olejem ale to dalej jeździ o własnych siłach i dalej klepie trasy po kilkaset km dziennie.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 17 lis 2018, 09:46

FOSS pisze: Zaś BTR znam z innego klientowskiego Q7 i muszę powiedzieć, że ten egzemplarz podziwiam za wytrwałość i odporność na właściciela. Rozrząd grzechocze zarówno przy odpalaniu jak i na wolnych obrotach, turbo leje olejem ale to dalej jeździ o własnych siłach i dalej klepie trasy po kilkaset km dziennie.
grzechotało mi w ABZ jak kupiłem i potem przez 2 lata i jak się w koncu umówiłem na zrobienie
tego to łańcuszek się poddał 2 dni przed wizytą u mechanika ;)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 17 lis 2018, 15:08

FOSS pisze:Z drugiej jednak strony BVN też nie jest taki pancerny jak to się opisuje.
Spokojnie, był taki super bo był nowszy... niedługo i na nim będą psy wieszać jak na 4.0 jak dożyje tych samych przebiegów :P
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 17 lis 2018, 17:09

drago_o, teraz to pierdo****sz jak potłuczony <jeb>
znam kilka D3 4.2TDI z nalotem +450kkm i nic się w silniku nie działo... nic nie było robione (nawet łańcuchy rozrządu !!! ) więc jak w kilku na kilkaset tysięcy sztuk coś się poważnego zadzieje to pech lub zła eksploatacja... i takie przypadki potwierdzają tylko, że BVN jest zajeeebisty <okok>

co do nowszych konstrukcji 4.2TDI to są one bardziej wysilone a przez to mniej trwałe (zupełnie prywatna opinia i mogę się mylić)..... dodam, że przeglądając przez rok D4 poliftowe (4.2TDI 385KM) znalazłem kilka ogłoszeń w których była informacja "silnik wymieniony przy 120/130kkm na gwarancji" i nie było to jedno ogłoszenie czy dwa tylko przynajmniej 4-5.... a to daje do myślenia <hmm>

mam nawet swoją teorię, że najmocniejsze 4.2TDI to z suchym filtrem cząstek stałych (czyli bez AdBlue) i dlatego jakbym miał wybierać w Q7 to właśnie byłby to ten "najsłabszy", który wskazałem ;)

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 17 lis 2018, 18:47

panton pisze:drago_o, teraz to pierdo****sz jak potłuczony
Są nowsze i lepsze ale widać ładnie jak ceny zajeżdżonych 4.2TDI lecą na łeb na szyję i dokładnie tak jak w przypadku wszystkich silników stają się coraz tańsze (poniżej 40tys 4.2tdi dzisiaj kupić to nie problem) i coraz bardziej zajechane przez stosunek ceny zakupu do cen serwisu :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 17 lis 2018, 20:00

moja wypowiedź dotyczyła tego co napisałeś o 4.0TDI... ten silnik miał wady konstrukcyjne i masę problemów od wtrysków, pompy paliwa, rozrządzie i problemy z dojechaniem do 200kkm (często silnik potrafił być wymieniany na gwarancji) dlatego Audi na bazie tych wszystkich doświadczeń z 4.0 V8 TDI zbudowało od podstaw 4.2TDI i to był strzał w przysłowiową dziesiątkę

rozumiem, że masz u siebie 4.0 TDI i przerobiłeś wszystkie problemy, bolączki tej konstrukcji dlatego jeździsz i nie narzekasz ale jaki masz aktualnie przebieg a ile w tym silniku robiłeś (?)
w swojej D3 wymieniłem tylko czujnik temp. oleju bo fiksował i profilaktycznie wszystkie rolki z paskiem z przodu - koniec (!!!) auto sprzedane przy 257kkm i nigdy nie wyjechał silnik.. nie było w nim nic robione (!)

zrozumiałeś na czym polega różnica i dlaczego 4.0TDI to kibel ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl