części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 02 4.2PB/LPG ] szarpanie skrzyni na 1 biegu

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 20 lis 2018, 17:41

Miś pisze:Producent Audi wogole nie zalecal wymiany w asb oleju w tipach z przed 15-20 lat i nie wiem czy coś się zmieniło w serwisach z tymi wymiarami watpie
po pierwsze Audi nie jest producentem skrzyń tylko ZF. Audi do tej pory nie zaleca wymiany oleju w asb, producent ZF natomiast zaleca jak napisał wcześniej Prezes-Artek.

Pierwszy raz 80-120KKM, później (co też napisane jest w KS na str.11) co 60KKM.

Można robić dynamicznie i statycznie, nie ma przeciwwskazań do żadnych, a mówienie, że jedno czy drugi szkodzi skrzyni jest bzdurą.
Są to opinie ludzi, którzy kupili auto z zajechaną skrzynią lub w początkowym stadium agonii i wymianą oleju próbowali podleczyć tą skrzynię...

Co do szarpania na 1 biegu..
od zawsze wiadomo, ze na prace skrzyni ma wpływ silnik. Jeśli silnik kuleje, siłą rzeczy będzie kuleć skrzynia. Ale najpierw komp w łape i logi dynamiczne pracy silnika i konwertera. Przy okazji przepływomierz. Jeśli sondy źle pracują to też do ogarnięcia.
Jeśli olej był wymieniany to może przydało by się sprawdzić jaki jest jego stan poziomu. No i pytanie co tam zostało wlane ?
to nie jest zwykły napęd...to

Prezes-Artek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 178
Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Prezes-Artek » 21 lis 2018, 16:49

Miś, Na pierwsze zdanie to już masz wyjaśnienie od CINEK,
Miś pisze:jeśli ręcznie bez maszyny robisz dynamiczna wymianę oleju w asb to niezły robocop musi z Ciebie być <faktycznie>
Nie żaden robocop tylko normalny użytkownik, a do wymiany wcale nie jest niezbędna maszyna tylko wystarczy jakaś wiedza i bez problemu można olej zmieniać samemu w garażu z kanałem chociaż by dlatego żeby omijać takie pseudo serwisy które nie znają dokumentacji i nie zalecają wymiany tylko naciągają ludzi na kilkukrotne topienie kasy na statyczne wymiany <onie>
Miś pisze: ą wracając do tematu to lepiej chłopakowi napisz co z tym szarpaniem skrzyni od tego jest ten temat bo ja na dziecinne hejty nie mam czasu jak chcesz załóż osobny temat
Niestety ja mu nie napiszę co z tym szarpaniem bo nie naprawiam ASB ale jakąś tam wiedzę posiadam i jak widzę, że ktoś piszę/powiela bzdury na ogólne dostępnym forum sądzę że warto to sprostować żeby nie leciało to dalej.

Awatar użytkownika
kozi135
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 63
Rejestracja: 13 lip 2015, 07:33
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: kozi135 » 23 lis 2018, 20:26

U mnie przyczyną szarpania podczas przyspieszania na pierwszym biegu był naderwany kosz forward, który potem całkiem puścił. Z doświadczenia z zabawami w moich a8 i s8 wiem że forward padnie w granicy 250-310k [zależy od jazdy]. Sprzęgło dawało by bardziej objaw ślizgania moim zdaniem.
W obu skrzyniach robiłem płukanie statyczne. Pierwsza padła po 30k a druga po ok. 10k.

Jeśli wyeliminujesz wszystkie zewnętrzne czynniki to bym rozbierał skrzynie. Jeśli masz dryg do mechaniki to za pomocą poradników i instrukcji z internetu rozbierzesz i poskładasz skrzynie jak klocki lego. Forward na szczęście masz zaraz za pompą oleju na początku zabawy:)

bloku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 107
Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
Moje auto: 80 B4
Rocznik: 1994
Silnik: Inne
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: XXXX
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 23 lis 2018, 22:00

bragi822 pisze:a znasz kogoś w okolicach krakowa kto by na to rozsądnie spojrzał ?
Jakbyś nadal szukał w okolicach Krakowa to masz Quattro Service - Artek z Marcinem ogarniają choć znajdą się tacy co marudzą na ich robotę bo nie lubią bawić się w chinskie części.

U mnie opisywane problemy skończyły się wymianą sond a potem też i konwerterem - zużył się.
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest

Truten
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 51
Rejestracja: 29 kwie 2017, 18:36
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Truten » 25 lis 2018, 20:09

Jeżeli szarpie tylko pierwszy bieg to duże prawdopodobieństwo, że to kosz forwardu. Jeżeli na innych biegach przy jeździe ze stałą prędkością obroty lubią sobie falować, co jest słyszalne po dźwięku silnika i widzisz jak wskazówka obrotomierza sobie "podskakuje" to zapewne czeka cię wymiana/regeneracja konwertera.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl