[D2 98 4.2PB ] Nabytek w cenie roweru - Akcja Reanimacja
-
- Forum Audi A8
- Posty: 4
- Rejestracja: 27 wrz 2018, 19:21
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
[D2 98 4.2PB ] Nabytek w cenie roweru - Akcja Reanimacja
Witam,
Jestem nowy na forum. Wieczorami trochę siedzę w mechanice.
Nabyłem okazyjnie w (cenie roweru z biedronki) A8 D2 z 1998r. samochód stał w wilgotnej stodole ok 6 lat. No i mam z nim atrakcje z czego najważniejsza jest taka że samochód po takim postoju rzucił palenie i nie ma ochoty zupełnie podjąć współpracy.
-Pompa podobno była robiona (VDO), ciśnienie na listwie jest (nie mierzyłem ile) podnosiłem listwę wtryski psikają otwierają się. Dolałem jej 40l benzyny tak na wszelki wypadek.
-Sprawdziłem iskrę na czterech garach (po dwóch na stronę) iskra jest słaba ale coś mryga. ----Jakąś kompresje trzyma (nie mierzyłem).
-Zmieniłem czujnik położenia wału (uwaga pasuje od opla wystarczy spiłować kołnierz) pokazuje obroty na komputerze w trakcie kręcenia rozrusznikiem normalnie.
-Czujnika wałka nie jeszcze nie sprawdzałem i chyba nie za bardzo wiem jak.
Samochód był zawilgocony. W wtyczkach do ECU styki poczyściłem. Kluczyk nadaje sygnał do imo sprawdzone w zakładzie który tym sie zajmuje.
Samochód nawet nie zagaduje nic. Rozrusznik kręci kręci i cisza. Kody błędów z chińskiego delfina ds150 pod postem.
Pomóżcie proszę, mi skończyły sie pomysły.
Nie chce skazywać tego krążownika na żyletki.
Kody:
-01176 Kluczyk nieprawidłowy / Sygnał zbyt niski / Nieciągły
-00771 Czujnik poziomu paliwa / Zwarcie z biegunem dodatnim lub obwód przerwany / Stały (odpięty jest czujnik po grzebaniu przy pompie)
-18010 Zasilanie (30) / Nieciągły
-16486 Sygnał z przepływomierza powietrza za niski
Jestem nowy na forum. Wieczorami trochę siedzę w mechanice.
Nabyłem okazyjnie w (cenie roweru z biedronki) A8 D2 z 1998r. samochód stał w wilgotnej stodole ok 6 lat. No i mam z nim atrakcje z czego najważniejsza jest taka że samochód po takim postoju rzucił palenie i nie ma ochoty zupełnie podjąć współpracy.
-Pompa podobno była robiona (VDO), ciśnienie na listwie jest (nie mierzyłem ile) podnosiłem listwę wtryski psikają otwierają się. Dolałem jej 40l benzyny tak na wszelki wypadek.
-Sprawdziłem iskrę na czterech garach (po dwóch na stronę) iskra jest słaba ale coś mryga. ----Jakąś kompresje trzyma (nie mierzyłem).
-Zmieniłem czujnik położenia wału (uwaga pasuje od opla wystarczy spiłować kołnierz) pokazuje obroty na komputerze w trakcie kręcenia rozrusznikiem normalnie.
-Czujnika wałka nie jeszcze nie sprawdzałem i chyba nie za bardzo wiem jak.
Samochód był zawilgocony. W wtyczkach do ECU styki poczyściłem. Kluczyk nadaje sygnał do imo sprawdzone w zakładzie który tym sie zajmuje.
Samochód nawet nie zagaduje nic. Rozrusznik kręci kręci i cisza. Kody błędów z chińskiego delfina ds150 pod postem.
Pomóżcie proszę, mi skończyły sie pomysły.
Nie chce skazywać tego krążownika na żyletki.
Kody:
-01176 Kluczyk nieprawidłowy / Sygnał zbyt niski / Nieciągły
-00771 Czujnik poziomu paliwa / Zwarcie z biegunem dodatnim lub obwód przerwany / Stały (odpięty jest czujnik po grzebaniu przy pompie)
-18010 Zasilanie (30) / Nieciągły
-16486 Sygnał z przepływomierza powietrza za niski
Scorpionmotors,
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
to nie jest zwykły napęd...to
-
- Forum Audi A8
- Posty: 4
- Rejestracja: 27 wrz 2018, 19:21
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Jak już udało się odkręcić świece to zmierz koniecznie kompresję. Od tego zazwyczaj wypada zacząć diagnozę silnika. Ponadto da ci to obraz kondycji silnika. Manometr pożyczysz u znajomego mechanika lub kupisz jakiś tani do 100zł - jak grzebiesz w mechanice to i tak ci się przyda raczej prędzej niż później. Nie pozostaje ci nic innego jak metoda eliminacji. Bez sygnału z przepływomierza i tak raczej powinien odpalić.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 347
- Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A8
- Posty: 4
- Rejestracja: 27 wrz 2018, 19:21
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
No i to jest dobre pytanie czemu ona nawet nie zagaduje. Jutro będące miał wolne stanowisko to powalcze z nią. Wczoraj wpadł mi z powrotem chiński vcds, zobaczymy co on pokaże. Co do immo nie pamiętam jutro sprawdzę, ale pompa kręci iska jest więc chyba to nie to. Manometr zabrał mi wspólnik jak się rozstalismy. Czekam na dalsze "tropy" tej zagadki A8 może ktoś ma pomysły jeszcze jakieś?
Też nie bardzo zrozumiałem post użytkownika pepi ale pewnie chodzi o to, że jak ma 6-7 atm to odpali. No to musiałby być naprawdę trup ale rzeczywiście przy takim ciśnieniu coś się powinno odezwać.
Niemniej jednak nawet 6-7 atm nie da się zmierzyć wpychając palucha czy szmatę w otwór świecy. A przestawienie faz rozrządu o kilka ząbków da inną kompresję niż dobrze ustawiony rozrząd. Scorpionmotors skąd wiesz, że auto trzyma kompresję skoro nie była mierzona? Tak samo ciśnienie na listwie - nie jest to wcale takie trudne do zmierzenia wpinasz trójnik z zegarem przed listwę i masz wynik. Tak przy okazji odpowiednie ustawienie faz rozrządu można też najprawdopodobniej zweryfikować w podglądając wartości w blokach.
Czujniki położenia wału korbowego i wałka rozrządu zmierzysz prostym multimetrem tylko musisz znać wartości oporu czujników które są cewkami i napięcia prądu zmiennego generowanego podczas kręcenia silnikiem. No niestety ale mechanika wiąże się z pomiarami i czasem potrzebne są jakieś proste przyrządy pomiarowe.
Niemniej jednak nawet 6-7 atm nie da się zmierzyć wpychając palucha czy szmatę w otwór świecy. A przestawienie faz rozrządu o kilka ząbków da inną kompresję niż dobrze ustawiony rozrząd. Scorpionmotors skąd wiesz, że auto trzyma kompresję skoro nie była mierzona? Tak samo ciśnienie na listwie - nie jest to wcale takie trudne do zmierzenia wpinasz trójnik z zegarem przed listwę i masz wynik. Tak przy okazji odpowiednie ustawienie faz rozrządu można też najprawdopodobniej zweryfikować w podglądając wartości w blokach.
Czujniki położenia wału korbowego i wałka rozrządu zmierzysz prostym multimetrem tylko musisz znać wartości oporu czujników które są cewkami i napięcia prądu zmiennego generowanego podczas kręcenia silnikiem. No niestety ale mechanika wiąże się z pomiarami i czasem potrzebne są jakieś proste przyrządy pomiarowe.
to by raczej strzelał w wydech lub dolot jak się nie odzywa wcale to albo iskra ginie albo ciśnienia brak .
Jak nie masz manometru do mierzenie sprężania to ja wpycham chusteczkę taką papierową w otwór po świecy jak wystrzeli to jest ok -auto już odpali .
To raczej już zrozumiałe jest .
Jak ciśnienie jest ok to bym sprawdził iskrę wtedy moduły i czujnik wału imo
Ale to wtedy gdy świeczki są mokre i paliwo jest podawane .
A potem pasek czy jest tam gdzie trzeba .
Lpg toto nie ma ?
Jak nie masz manometru do mierzenie sprężania to ja wpycham chusteczkę taką papierową w otwór po świecy jak wystrzeli to jest ok -auto już odpali .
To raczej już zrozumiałe jest .
Jak ciśnienie jest ok to bym sprawdził iskrę wtedy moduły i czujnik wału imo
Ale to wtedy gdy świeczki są mokre i paliwo jest podawane .
A potem pasek czy jest tam gdzie trzeba .
Lpg toto nie ma ?