części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 98 4.2PB ] Nabytek w cenie roweru - Akcja Reanimacja

Scorpionmotors
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 27 wrz 2018, 19:21
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

[D2 98 4.2PB ] Nabytek w cenie roweru - Akcja Reanimacja

Post autor: Scorpionmotors » 23 lis 2018, 07:47

Witam,

Jestem nowy na forum. Wieczorami trochę siedzę w mechanice.
Nabyłem okazyjnie w (cenie roweru z biedronki) A8 D2 z 1998r. samochód stał w wilgotnej stodole ok 6 lat. No i mam z nim atrakcje z czego najważniejsza jest taka że samochód po takim postoju rzucił palenie i nie ma ochoty zupełnie podjąć współpracy.
-Pompa podobno była robiona (VDO), ciśnienie na listwie jest (nie mierzyłem ile) podnosiłem listwę wtryski psikają otwierają się. Dolałem jej 40l benzyny tak na wszelki wypadek.
-Sprawdziłem iskrę na czterech garach (po dwóch na stronę) iskra jest słaba ale coś mryga. ----Jakąś kompresje trzyma (nie mierzyłem).
-Zmieniłem czujnik położenia wału (uwaga pasuje od opla wystarczy spiłować kołnierz) pokazuje obroty na komputerze w trakcie kręcenia rozrusznikiem normalnie.
-Czujnika wałka nie jeszcze nie sprawdzałem i chyba nie za bardzo wiem jak.

Samochód był zawilgocony. W wtyczkach do ECU styki poczyściłem. Kluczyk nadaje sygnał do imo sprawdzone w zakładzie który tym sie zajmuje.
Samochód nawet nie zagaduje nic. Rozrusznik kręci kręci i cisza. Kody błędów z chińskiego delfina ds150 pod postem.
Pomóżcie proszę, mi skończyły sie pomysły.
Nie chce skazywać tego krążownika na żyletki.

Kody:
-01176 Kluczyk nieprawidłowy / Sygnał zbyt niski / Nieciągły
-00771 Czujnik poziomu paliwa / Zwarcie z biegunem dodatnim lub obwód przerwany / Stały (odpięty jest czujnik po grzebaniu przy pompie)
-18010 Zasilanie (30) / Nieciągły
-16486 Sygnał z przepływomierza powietrza za niski

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 23 lis 2018, 08:22

Scorpionmotors,

<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
to nie jest zwykły napęd...to

Scorpionmotors
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 27 wrz 2018, 19:21
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: Scorpionmotors » 25 lis 2018, 10:58

Sorki byłem świecie przekonany że już to zrobiłem, ale teraz nadrobiłem zaległości. :) także cześć wszystkim raz jeszcze. Wracając do tematu, macie jakieś pomysły co to może być?

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 25 lis 2018, 13:19

Nie mruga Ci immo podczas odpalania ?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 25 lis 2018, 13:53

jak ma iskrę i paliwo i sprawny mechanicznie to odpali .
Świeczki mokre od paliwa ?

Truten
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 51
Rejestracja: 29 kwie 2017, 18:36
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Truten » 25 lis 2018, 20:20

Jak już udało się odkręcić świece to zmierz koniecznie kompresję. Od tego zazwyczaj wypada zacząć diagnozę silnika. Ponadto da ci to obraz kondycji silnika. Manometr pożyczysz u znajomego mechanika lub kupisz jakiś tani do 100zł - jak grzebiesz w mechanice to i tak ci się przyda raczej prędzej niż później. Nie pozostaje ci nic innego jak metoda eliminacji. Bez sygnału z przepływomierza i tak raczej powinien odpalić.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 25 lis 2018, 21:37

po co to ?
wystarczy coś wepchać jakąś i jak wypcha to już odpali
to nie traktor tutaj wystarczy 06-07 czyli każdy trup

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 25 lis 2018, 21:58

pepi pisze:po co to ?

wystarczy coś wepchać jakąś i jak wypcha to już odpali

to nie traktor tutaj wystarczy 06-07 czyli każdy trup
pepi, weź to teraz przetłumacz <faktycznie>
to nie jest zwykły napęd...to

Marcin1981
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 347
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marcin1981 » 25 lis 2018, 22:16

Pepi mówi o ciśnieniu na cylindrach .jeżeli jest iskra i paliwo to musi zagadać ,jestem tego samego zdania.

szary824
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 162
Rejestracja: 01 sty 2017, 18:39
Lokalizacja: Berlin

Post autor: szary824 » 25 lis 2018, 22:27

Marcin1981 pisze:Pepi mówi o ciśnieniu na cylindrach .jeżeli jest iskra i paliwo to musi zagadać ,jestem tego samego zdania.
To czemu nie gada? :)

Scorpionmotors
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 27 wrz 2018, 19:21
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: Scorpionmotors » 25 lis 2018, 22:56

No i to jest dobre pytanie czemu ona nawet nie zagaduje. Jutro będące miał wolne stanowisko to powalcze z nią. Wczoraj wpadł mi z powrotem chiński vcds, zobaczymy co on pokaże. Co do immo nie pamiętam jutro sprawdzę, ale pompa kręci iska jest więc chyba to nie to. Manometr zabrał mi wspólnik jak się rozstalismy. Czekam na dalsze "tropy" tej zagadki A8 może ktoś ma pomysły jeszcze jakieś?

Truten
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 51
Rejestracja: 29 kwie 2017, 18:36
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Truten » 26 lis 2018, 10:22

Też nie bardzo zrozumiałem post użytkownika pepi ale pewnie chodzi o to, że jak ma 6-7 atm to odpali. No to musiałby być naprawdę trup ale rzeczywiście przy takim ciśnieniu coś się powinno odezwać.
Niemniej jednak nawet 6-7 atm nie da się zmierzyć wpychając palucha czy szmatę w otwór świecy. A przestawienie faz rozrządu o kilka ząbków da inną kompresję niż dobrze ustawiony rozrząd. Scorpionmotors skąd wiesz, że auto trzyma kompresję skoro nie była mierzona? Tak samo ciśnienie na listwie - nie jest to wcale takie trudne do zmierzenia wpinasz trójnik z zegarem przed listwę i masz wynik. Tak przy okazji odpowiednie ustawienie faz rozrządu można też najprawdopodobniej zweryfikować w podglądając wartości w blokach.
Czujniki położenia wału korbowego i wałka rozrządu zmierzysz prostym multimetrem tylko musisz znać wartości oporu czujników które są cewkami i napięcia prądu zmiennego generowanego podczas kręcenia silnikiem. No niestety ale mechanika wiąże się z pomiarami i czasem potrzebne są jakieś proste przyrządy pomiarowe.

ernesto

Post autor: ernesto » 26 lis 2018, 15:47

Sprawdź podłączenie modułów zapłonowych, może ktoś odwrotnie podpiął wtyczki i nie daje iskry wtedy kiedy trzeba.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 26 lis 2018, 16:51

to by raczej strzelał w wydech lub dolot jak się nie odzywa wcale to albo iskra ginie albo ciśnienia brak .
Jak nie masz manometru do mierzenie sprężania to ja wpycham chusteczkę taką papierową w otwór po świecy jak wystrzeli to jest ok -auto już odpali .
To raczej już zrozumiałe jest .
Jak ciśnienie jest ok to bym sprawdził iskrę wtedy moduły i czujnik wału imo
Ale to wtedy gdy świeczki są mokre i paliwo jest podawane .
A potem pasek czy jest tam gdzie trzeba .
Lpg toto nie ma ?

Maroo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 28
Rejestracja: 04 lip 2016, 08:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Maroo » 27 lis 2018, 09:46

Sprawdź styki w modułach zapłonowych.Napisałeś że iskra słaba ale jest.Tylko w cylindrze może nie być wystarczająca do zapłonu.Sprawdż czy po parokrotnym kręceniu świece są mokre czy suche.Sprawdż wszystkie punkty masowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl