Co dzisiaj zrobiłem w swojej A8 ??
Ja u siebie od razu zrobiłem płukanie całego układu i przy okazji wymiane rurki od wymiennika płyn-olej .
Płukałem całą chłodniczke oleju i podstawę filtra , tak samo silnik w środku po zdjęciu miski i czyszczenie ścianek tam gdzie miałem dostęp .
Głowice były akurat czyste a najwięcej syfu wyleciało mi z chłodniczki oleju gdzie zużyłem 3l benzyny ekstrakcyjnej pod ciśnieniem żeby ją wypłukać do stanu że po wlaniu benzyny wylatywała czysta . Dużo szlamu było też w misce .
Zwykła płukanka napewno tego nie wymyje .
Efekt jest taki, że teraz żeby sprawdzić stan oleju muszę oglądać bagnet pod światło bo nie widać gdzie jest poziom.
Płukałem całą chłodniczke oleju i podstawę filtra , tak samo silnik w środku po zdjęciu miski i czyszczenie ścianek tam gdzie miałem dostęp .
Głowice były akurat czyste a najwięcej syfu wyleciało mi z chłodniczki oleju gdzie zużyłem 3l benzyny ekstrakcyjnej pod ciśnieniem żeby ją wypłukać do stanu że po wlaniu benzyny wylatywała czysta . Dużo szlamu było też w misce .
Zwykła płukanka napewno tego nie wymyje .
Efekt jest taki, że teraz żeby sprawdzić stan oleju muszę oglądać bagnet pod światło bo nie widać gdzie jest poziom.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 96
- Rejestracja: 17 kwie 2017, 14:59
- Lokalizacja: Warszawa
Cała podstawa filtra oleju do zdjęcia i dopiero jest dostęp
W d2 polifcie i d3 gdzie podstawa jest podobna będzie tak samo , i tu jest prościej bo chłodniczka tylko na oringach jest . I można kupić nową.
Przedlift d2 ABZ ma pokrywkę i dopiero pod nią jest chłodniczka , musimy wtedy dać nową uszczelkę pokrywy i jeszcze kierownice płynu chłodzącego pewnie będą do wymiany bo rozpadną się ze starości tak jak u mnie.
W d2 polifcie i d3 gdzie podstawa jest podobna będzie tak samo , i tu jest prościej bo chłodniczka tylko na oringach jest . I można kupić nową.
Przedlift d2 ABZ ma pokrywkę i dopiero pod nią jest chłodniczka , musimy wtedy dać nową uszczelkę pokrywy i jeszcze kierownice płynu chłodzącego pewnie będą do wymiany bo rozpadną się ze starości tak jak u mnie.
A ja dziś po ostrzejszym chamowaniu usłyszałem ostre ocieranie w tylnym kole , po zatrzymaniu zobaczyłem wydobywają y się dym i straszny smród , okazało się że po swapie chebli tarcza ociera o jażmo, po ostygnieciu do auta i na garaż, pidszlifowalem trochę jażmo by zrobią większą przerwę i już jest git
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
A pojaz jak to wygląda ten wąż co łączy obie glowice z nierdzewkimachul333 pisze:U mnie wpadły dzisiaj wreszcie wszystkie łączniki układu chłodzenia z nierdzewki.
To jest 2-odpowietrzniki nagrzewnic (4D0819159) , łącznik na wężu z głowic do chłodnicy (4D0 121 101D). 2 łączniki do reduktora
Cena za całość około 35zł i 4h pracy ale wreszcie sucho.
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
Akurat nie zrobiłem zdjęć samego trójnika , mam tylko foto zamontowanego już.
Robiłem jak najmniejszy dla jak najmniejszej wagi, ale i taki żeby oryginalne węże starczyły po odcięciu łącznika.
Musiałem go na szybko zrobić bo urwałem mały króciec przy dotknięciu węża . A chciałem sprawdzić tylko skąd tam wycieka płyn bo widziałem krople na nim , akurat jeszcze od razu po powrocie z miasta od razu to nie dość że wywaliło 3l płynu na raz to jeszcze cały silnik i podszybie mi zalało oraz mnie przy okazji
Robiłem jak najmniejszy dla jak najmniejszej wagi, ale i taki żeby oryginalne węże starczyły po odcięciu łącznika.
Musiałem go na szybko zrobić bo urwałem mały króciec przy dotknięciu węża . A chciałem sprawdzić tylko skąd tam wycieka płyn bo widziałem krople na nim , akurat jeszcze od razu po powrocie z miasta od razu to nie dość że wywaliło 3l płynu na raz to jeszcze cały silnik i podszybie mi zalało oraz mnie przy okazji
Nie mam materiału już na 2 , a spawanie robił ktoś inny po znajomości za inną przysługę .
Jest problem z kupnem takich krótkich odcinków bo w hurtowni nie chcą sprzedawać poniżej 1m a tych większych średnic najlepiej w całości po 6m
Ten był zrobiony ze skrawków akurat takich jak mi się trafiły w zapasach .
Mogę zapytać ,ale najlepiej jak by było więcej chętnych i trzeba się liczyć z ceną gdzieś koło 100zł
Co i tak będzie chyba niską ceną gdzie używka wąż kosztuje kupę kasy a może też się urwać. Ten już przeżyje samochód , a lepszy jak miedziany bo nie ma korozji elektrolitycznej w układzie. można go też wypolerować.
Jest problem z kupnem takich krótkich odcinków bo w hurtowni nie chcą sprzedawać poniżej 1m a tych większych średnic najlepiej w całości po 6m
Ten był zrobiony ze skrawków akurat takich jak mi się trafiły w zapasach .
Mogę zapytać ,ale najlepiej jak by było więcej chętnych i trzeba się liczyć z ceną gdzieś koło 100zł
Co i tak będzie chyba niską ceną gdzie używka wąż kosztuje kupę kasy a może też się urwać. Ten już przeżyje samochód , a lepszy jak miedziany bo nie ma korozji elektrolitycznej w układzie. można go też wypolerować.
Ja robiłem z takich z tego co pamiętam
40mm /38mm / 36mm / 30mm / 10mm
40- od chłodnicy
38- środek
36 -wprasowany pierścionek w 38 żeby dało radę pospawać z 30
32- wyjścia do głowic
10- króciec odpowietrzenia
a długości gdzieś takie
40=3cm
38-koło 10cm
36-1cm
32-8cm
10-3cm
cena za materiał nie jest duża tylko roboty dużo , nam zeszło 3h żeby to zrobić jak by ktoś poszedł do warsztatu gdzie mają sprzęt do szlifowania rurek pod łączenie to by o dużo szybciej było.
Poprawka: rury do głowic miały chyba 32mm z tego co mi się przypomniało poprawiłem w opisie już.
40mm /38mm / 36mm / 30mm / 10mm
40- od chłodnicy
38- środek
36 -wprasowany pierścionek w 38 żeby dało radę pospawać z 30
32- wyjścia do głowic
10- króciec odpowietrzenia
a długości gdzieś takie
40=3cm
38-koło 10cm
36-1cm
32-8cm
10-3cm
cena za materiał nie jest duża tylko roboty dużo , nam zeszło 3h żeby to zrobić jak by ktoś poszedł do warsztatu gdzie mają sprzęt do szlifowania rurek pod łączenie to by o dużo szybciej było.
Poprawka: rury do głowic miały chyba 32mm z tego co mi się przypomniało poprawiłem w opisie już.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 107
- Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
- Moje auto: 80 B4
- Rocznik: 1994
- Silnik: Inne
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: XXXX
- Lokalizacja: Reda
Spadł śnieg więc była okazja porównać D2 do S6 C5 i starych poczciwych torsenów Zaskoczyła mnie trochę bo nie chce za bardzo latać bokami a jak już poleci to szybko trzeba kontrę zakładać...jak w starych dobrych Quattrówkach
I za te 30 minut radochy dostała nowe żarówki COB Led w rejestrację, bagażnik oraz doły drzwi.
I za te 30 minut radochy dostała nowe żarówki COB Led w rejestrację, bagażnik oraz doły drzwi.
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Niestety, w po-lifcie D2 i w D3 jest inaczej.machul333 pisze:Cała podstawa filtra oleju do zdjęcia i dopiero jest dostęp
W d2 polifcie i d3 gdzie podstawa jest podobna będzie tak samo , i tu jest prościej bo chłodniczka tylko na oringach jest . I można kupić nową.
W D3 obudowa filtra oleju jest bardziej rozbudowana, posiada dodatkowe przyłącza wodne idące na zewnątrz i jej demontaż jest zdecydowanie trudniejszy niż w D2, czasami do wyjęcia silnika włącznie.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-