[D3 ALL ] swap hamulców D3
Nic bardziej mylnegoMarcin2013 pisze:No właśnie jest problem z 6 tłokiem na 385mm...
Nie ma żadnego problemu z 6-cio tłokiem na tarcze 385x36 - montowałem takich zestawów kilka.
Zaciski np. od RS6C6 albo MB C63 AMG.
Coś mi się wydaje, że to jedne z najmocniejszych zestawów na tradycyjnych tarczach i sam na takich jeżdżę już jakiś czas
Mocniejsze to już chyba tylko SQ7
.
I małe porównanie klocków hamulcowych - na górze S8D3 a na dole RS6C6.
Jednak rozmiar ma znaczenie
Jeżdżę na tym od ponad roku i mogę powiedzieć tylko jedno: polecam
385mm może tanie nie są ale spokojnie dostępne poza ASO więc nie ma tragedii.Marcin2013 pisze:większa tarcza odpada cenowo...
Za to klocki do zacisków RS6 schodzą szybko ale są relatywnie tanie
Tu niestety jest problem - 6-tłoki na tarczach 385mm wymuszają koło minimum 19"Marcin2013 pisze:... no i na zimę mam 18 jak nie znajdę zacisku na tarcze 385 to zostanę przy 360 i do tego 6 tłok będzie ok.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
FOSS pisze:Marcin2013 napisał/a:
No właśnie jest problem z 6 tłokiem na 385mm...
Nic bardziej mylnego
Nie ma żadnego problemu z 6-cio tłokiem na tarcze 385x36 - montowałem takich zestawów kilka.
Zaciski np. od RS6C6 albo MB C63 AMG.
Większa miałem na mysli 400 właśnie z SQ7FOSS pisze:Marcin2013 napisał/a:
większa tarcza odpada cenowo...
385mm może tanie nie są ale spokojnie dostępne poza ASO więc nie ma tragedii.
Za to klocki do zacisków RS6 schodzą szybko ale są relatywnie tanie
No to lipa cały czas byłem przekonany że wejdzie 18" może zmyliło mnie że w W12 na 385mm wchodzi 18", ale nie wziołem pod uwagę 6-tłoka i w moin przypadku chyba najrozsądniej i naj taniej będzie zostać przy 360mm i do tego np. Akebono, mam na zinę nowe zimówki drugi sezon założyłemFOSS pisze:Marcin2013 napisał/a:
... no i na zimę mam 18 jak nie znajdę zacisku na tarcze 385 to zostanę przy 360 i do tego 6 tłok będzie ok.
Tu niestety jest problem - 6-tłoki na tarczach 385mm wymuszają koło minimum 19"
Tylko pomysł czego oczekujesz od hamulców, czy większej jednorazowej siły hamowania, czy powtarzalności i dłuższej odporności na mocne hamowania. Jeśli pierwszego to 6 tłoków na 360 a jeśli drugiego to raczej 385 i np w12.Marcin2013 pisze:No to lipa cały czas byłem przekonany że wejdzie 18" może zmyliło mnie że w W12 na 385mm wchodzi 18", ale nie wziołem pod uwagę 6-tłoka i w moin przypadku chyba najrozsądniej i naj taniej będzie zostać przy 360mm i do tego np. Akebono, mam na zinę nowe zimówki drugi sezon założyłem
dokładnie!dice111 pisze:360 na 6 tłokach będzie za którymś z rzędu hamowaniem i tak lepiej hamował niż ten 2 tłok z S8/W12
szybciej spuchną 2 tłoczkowe od S8/W12 niż 6tłok nawet na tarczy 360
miałem cały zestaw od S8 na swojej D3 i to poza aspektem wizualnym niewiele dajeFOSS pisze:Nie no, nie przesadzaj.dice111 pisze:No to klamia, bo nie ma niewiadomo jakiej roznicy. 385 fajniej wyglada przy R20 i tyle.
Moim zdaniem różnica pomiędzy zestawem 360/310 a 385/335 jest całkiem wyraźna.
Moje odczucia są takie, że na zestawie S8 hamowałem trochę później i właściwie nawet lżej.
Noi różnica ta robi się bardziej odczuwalna jak zaczniesz jechać agresywnie - wyprzedzanie, dohamowanie, przyspieszanie, wyprzedzanie, dohamowanie. Albo już typowo autostradowo kiedy lecisz zdecydowanie szybciej niż inni i co jakiś czas wyskakuje ci przed maskę TIR albo coś innego zdecydowanie wolniej jadącego. 360 przy takiej jeździe szybko się grzeje i moim zdaniem 385 wytrzymuje wyraźniej dłużej.
tarcza jest większa, ma większą pojemność cieplną to fakt trudniej ją przegrzać a tym samym skrzywić i tutaj pojawia się plus tego zestawu - tarcze tak nie biją jak seria (serie można było szybko skrzywić)
wracając do siły hamowania to jej nie ma a hamulec jest drewniany (przewody były w oplocie, kierownice powietrza od Pytona) i dlatego poprosiłem naszego forumowego kolegę Michała W. by coś z tym zrobił
rozwiązanie, które zaproponował - zacisk od AMG (6tłok Brembo a było tego kilka wersji różniących się wielkością tłoczków/zacisku) był strzałem w 10
dodatkowo porównałeś wielkość klocka i słusznie... porównaj wielkość klocka z serii i S8/W12 + zacisk 2tłoczkowy = nie hamuje
ori tarcza od S8 D3 jest bardzo dobra i nie taka droga więc warto ją wykorzystać ale zaciski od S8/W12 - szkoda czasu i kasy
a najprościej zweryfikować ori zestaw od S8/W12 rozpędzając auto (najlepiej to samo z tym samym zestawem kół i opon!) do 100-150km/h i hamując do 0 (mierząc drogę hamowania)
wykonać kilka pomiarów - uśrednić i matematyka nie kłamie
360 na 6 tłokach będzie za którymś z rzędu hamowaniem i tak lepiej hamował niż ten 2 tłok z S8/W12
Nie będę się kłócił, ale moim zdaniem nie macie racji. Większa tarcza to większa pojemność cieplna a co za tym idzie w parze większa liczba hamowań zanim zagotujemy układ i zrobi Cię kółek z hamulca. Rozmawiałem z kilkoma osobami na ten temat (bardzo poważnych tu na forum 😁 i podobnie uważają). Zacisk 6t nawet prędzej zagotuje tarcze ponieważ siłą hamowania będzie większa. Dla mnie hamulce 360 nie hamują ZA SŁABO tylko szybko się kończą po prostu, podobnie było z 321mm, po zmianie różnica jest duża, więc po kolejnej zmianie spodziewam się podobnego efektu czyli zwiększenia liczby mocnych hamowań w krótkim odstępie czasu. Jeśli miałbym weryfikować to właśnie ten aspekt i zrobić to bardzo chętnie 😉 a już tarcze 360 + 6 tłoków to z góry stawiam na przegranej pozycji, skoro zwykle 2 tłoki ją palą szybko.panton pisze:dokładnie!
szybciej spuchną 2 tłoczkowe od S8/W12 niż 6tłok nawet na tarczy 360
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
No tak, ale chyba niezależnie od średnicy tarcz lepszy będzie 6 tłok niż 2 sam napisałeś większa siła hamowania co za tym idzie że może właśnie jak ci coś wyskoczy na drogę to ten 1metr czy dwa uratują życie, no be według tego co napisałeś to najlepiej wsadzić tarcze np. 400 i do tego dwutłok żeby ilość hamowań raz po raz był większa, tylko ja jeżdżę po drodze, a nie po torze i skoro 6tłok lepiej hamuje to szedł bym w ta stronę, a jeździłem autami co miały 6tłok i można powiedzieć że hamowało się "językiem" tak lekko
hehe... wszystko ma znaczenie i pewnie należy to odpowiednio zbalansować
A może 440mm i 10-tłoczkowe zaciski z Urusa?
A może 440mm i 10-tłoczkowe zaciski z Urusa?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Zgadzam się z Tobą teraz 😊Marcin2013 pisze:No tak, ale chyba niezależnie od średnicy tarcz lepszy będzie 6 tłok niż 2 sam napisałeś większa siła hamowania co za tym idzie że może właśnie jak ci coś wyskoczy na drogę to ten 1metr czy dwa uratują życie, no be według tego co napisałeś to najlepiej wsadzić tarcze np. 400 i do tego dwutłok żeby ilość hamowań raz po raz był większa, tylko ja jeżdżę po drodze, a nie po torze i skoro 6tłok lepiej hamuje to szedł bym w ta stronę, a jeździłem autami co miały 6tłok i można powiedzieć że hamowało się "językiem" tak lekko
6 tłoków = większa siła
Większa i grubsza tarcza = dłuższa sprawność hamulców
A nie tak jak pisałeś wyżej że szybciej spuchnie 385 + 2 tłoki niż 360 + 6 tłoków.
Mi brakowało wytrzymałości a nie skuteczności dlatego poszedłem w 385mm. Każdy wie czego potrzebuje i myślę, że teraz czytając ten temat bedzie wiedział co wybrać.
Świetną opcja jest 385 + 6 tłoków, np jak ma Damian, ALE CENA tez odpowiednia. Zaciski ok 3 tys, klocki ok 800zł 🙄 nie na moją kieszeń.
Morał jest taki, że jednak rozmiar ma znacznie 😆
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
A faktycznie, przepraszam Cie za pomówienie 😋Marcin2013 pisze:Hej ja tego nie pisałemPczester pisze:A nie tak jak pisałeś wyżej że szybciej spuchnie 385 + 2 tłoki niż 360 + 6 tłoków.
Też bym wsadził 385 plus 6tlok ,ale cena itd.. dlatego myślę że dla mnie będzie dobrym kompromisem 360 plus 6tlok
ja to napisałem i to podtrzymuję... nie tylko tarcza wpływa na odporność hebla na przegrzanie ale również zacisk, jego konstrukcja (ilość płynu w zacisku, który ma wpływ na sprawność całego układu)Marcin2013 pisze:Pczester napisał/a:
A nie tak jak pisałeś wyżej że szybciej spuchnie 385 + 2 tłoki niż 360 + 6 tłoków.
Hej ja tego nie pisałem
przykład kolegi Marka (Serwis SMPV), który na lotnisku w Borsku w swojej W12 D3 wykonał chyba 4 ostre hamowania a przy piątym hebel spuchł i pojechał w pole... przy mniejszej tarczy i zacisku 6 tłoczkowym takiego efektu nie miał dlatego ta sytuacja go zaskoczyła
tak jak wspomniałem wcześniej - możecie w jakimś bezpiecznym miejscu zweryfikować to co napisałem wykonując kilka hamowań z rzędu i przekonacie się gdzie szybciej skończy się hebel
oczywiściePczester pisze: dlatego myślę że dla mnie będzie dobrym kompromisem 360 plus 6tlok
zwróć uwagę jaką wielkość tarczy mają takie auta jak RS3, RS4, RS5 czy R8 a one nie mają problemu z heblami mimo swojej mocy i stylu użytkowania
dlatego w modelu D4 ktoś w Audi poszedł po rozum do głowy i stosuje jaki zacisk w W12 czy S8?
[ Dodano: 2019-01-09, 13:47 ]
coś za coś... prawda jest taka, że zestaw który ma Damian na swojej D3 to już najlepszy setup przy stali i przebija to tylko ceramikaPczester pisze:Świetną opcja jest 385 + 6 tłoków, np jak ma Damian, ALE CENA tez odpowiednia. Zaciski ok 3 tys, klocki ok 800zł 🙄 nie na moją kieszeń.
[ Dodano: 2019-01-09, 13:48 ]
nie do końca rozmiar ale technika - patrz ceramikaPczester pisze:Morał jest taki, że jednak rozmiar ma znacznie 😆