pan nie zrozumiał pytania... poczyta sobie z linku dwa posty wyżejFOSS pisze:Montowałem wielokrotnie, do A8/S8 D2 i D3, do różnych wersji silnikowych.Pczester pisze:I czy ktoś montował kierownice powietrza do tarcz hamulcowych z VW PHAETON, czy w nadkolu trzeba powiększać otwory na przepływ powietrza, lub coś innego przerabiać?
I montowałem je do różnych zestawów zacisków i różnych wielkości tarcz chociaż najczęściej było to już 385mm.
Nic nie przerabiasz oprócz tego, że kierownice montujesz oczywiście do osłon również z Phaetona
![]()  | 
![]()  | 
![]()  | 
[D3 ALL ] swap hamulców D3
- 
				
				maciu
 - Super Klubowicz

 - Posty: 3525
 - Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
 - Moje auto: A8 D3
 - Rocznik: 2006
 - Silnik: V8 4.2 TDI
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Diesel
 - Imię: maciu
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum. 
wyPAD 2020
						wyPAD 2020
- FOSS
 - Super Klubowicz

 - Posty: 7579
 - Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
 - Lokalizacja: WPR
 
No jak nie zrozumiałem?... Przecież wyraźnie było o kierownicach powietrza... czy ktoś montował.maciu pisze:pan nie zrozumiał pytania... poczyta sobie z linku dwa posty wyżej![]()
Akebono ze zwykłej Q7 to jak rozumiem pod tarcze np. 360x34.
Czy tarcze z Phaetona czy z A8D3 to żadna różnica bo to jest to samo.
To czego nie zrozumiałem?
 FOSS motorsport *[/URL]  (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
						inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- 
				
				Pczester
 - Super Klubowicz

 - Posty: 864
 - Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
 - Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
 
Zaciski oczywiście pod tarcze 360x34 (1500zl z klockami z 2016r) więc chyba warto. Kierownice również pod ten zestaw, osłona tarczy wraz z kierownicą 200zl komplet. 
Powiedz Damian samo założenie tych blach z kierownicą poprawia studzenie tarczy?
[ Dodano: 2019-01-05, 15:30 ]
Zastanawiam się jeszcze czy lepiej się sprawdzi zestaw:
385 + zacisk s8 d3
Czy
360 + zacisk Akebone
I zastanawiam się czy te zaciski się różnią, numery mają inne początki ale zaciski są wizualnie identyczne:
4M0615105BA
4M0615105AT
4H0615105AK
4N0615105T
Wydaje mi się że oznaczania są inne bo są od innych modeli aut, ale nie mam pewności. A ceny są bardzo różne wtedy 😊
			
			
									
									
						Powiedz Damian samo założenie tych blach z kierownicą poprawia studzenie tarczy?
[ Dodano: 2019-01-05, 15:30 ]
Zastanawiam się jeszcze czy lepiej się sprawdzi zestaw:
385 + zacisk s8 d3
Czy
360 + zacisk Akebone
I zastanawiam się czy te zaciski się różnią, numery mają inne początki ale zaciski są wizualnie identyczne:
4M0615105BA
4M0615105AT
4H0615105AK
4N0615105T
Wydaje mi się że oznaczania są inne bo są od innych modeli aut, ale nie mam pewności. A ceny są bardzo różne wtedy 😊
- dice111
 - Moderator

 - Posty: 6069
 - Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
 - Moje auto: S8 D2
 - Rocznik: 1996
 - Silnik: V8 4.2
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Benzyna
 - Imię: AHC by MTM
 - Lokalizacja: Těšin
 
- FOSS
 - Super Klubowicz

 - Posty: 7579
 - Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
 - Lokalizacja: WPR
 
No taki jest zamysł konstruktorów i moim zdaniem tak właśnie jest.Pczester pisze:Powiedz Damian samo założenie tych blach z kierownicą poprawia studzenie tarczy?
Zobacz że Phaeton właściwie każdy ma z przodu kierownice powietrza a A8D3 nie.
Z czego to wynika?... Moim zdaniem z masy pojazdu.
Phaeton wyraźnie cięższy więc hamulce bardziej obciążone.
Niedawno miałem jednego Fejtka na serwisie z silnikiem 4.2V8 i masa własna pojazdu z dowodu rej. coś powyżej 2200kg a moje D3 z podobnym przecież silnikiem w dowodzie ma jakieś 1850kg.
Jakby nie było to ponad 300kg masy własnej więcej.
To oczywiście moje subiektywne odczucia i żeby tego dowieść trzeba by wykonać do tego jakieś stanowisko badawcze z pomiarem temperatury tarczy i klocków ale po co...
na pewno ktoś już takie badania wykonał i właśnie dlatego stosowane są takie kierownice powietrza
Moim zdaniem 6-cio tłok Akebono będzie wydajniejszy niż zacisk 2-tłoczkowy pływający ale tarcze 385x36 mają pewnikiem większą wydajność cieplną niż 360x34.Pczester pisze:Zastanawiam się jeszcze czy lepiej się sprawdzi zestaw:
385 + zacisk s8 d3
Czy
360 + zacisk Akebone
Muszę przyznać, że Akebono na 360 jeszcze u nikogo nie montowałem i nie robiłem porównania tych zestawów
Nie znam różnic ale mogą się czymś różnić.Pczester pisze:I zastanawiam się czy te zaciski się różnią, numery mają inne początki ale zaciski są wizualnie identyczne:
4M0615105BA
4M0615105AT
4H0615105AK
4N0615105T
Wydaje mi się że oznaczania są inne bo są od innych modeli aut, ale nie mam pewności. A ceny są bardzo różne wtedy 😊
Inny numer nie musi wynikać wyłącznie z innego modelu a wręcz najczęściej oznaczają jednak różne części. Nawet litera na końcu ma znaczenie.
Patrząc na to z innej strony to jest wiele przypadków kiedy numery pomiędzy różnymi modelami aut są identyczne bo części są identyczne - np. zaciski od S8D3 są takie same jak w S6C6 i mają ten sam numer... albo niektóre części pomiędzy A8/S8 D3 a Phaetonem mają te same numery bo to jest to samo.
Wystarczy że podejście do przewodu hamulcowego jest inne czy inny rozstaw otworów pod jarzmo jest albo inna ich średnica i już masz inne numery bo jakby nie było zacisk inny.
Niestety musiałbyś mieć oba w ręku aby je fizycznie porównać w każdym szczególe
 FOSS motorsport *[/URL]  (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
						inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- 
				
				Pczester
 - Super Klubowicz

 - Posty: 864
 - Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
 - Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
 
Dzięki za info póki co, blachy zamówione A z zaciskami spróbuję coś jeszcze się dowiedzieć, porównać. Chyba że ktoś jeszcze zna inne zaciski które pasują bez skomplikowanych przeróbek.... 
[ Dodano: 2019-01-05, 18:27 ]
Jeszcze tylko prośba do was koledzy, którzy macie etke i możecie sprawdzić po numerach części i powiedzieć czym się różnią według niej...
4M0615105AT i 4M0615105BA ewentualnie czy adaptery są te same.
			
			
									
									
						[ Dodano: 2019-01-05, 18:27 ]
Jeszcze tylko prośba do was koledzy, którzy macie etke i możecie sprawdzić po numerach części i powiedzieć czym się różnią według niej...
4M0615105AT i 4M0615105BA ewentualnie czy adaptery są te same.
- 
				
				maciu
 - Super Klubowicz

 - Posty: 3525
 - Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
 - Moje auto: A8 D3
 - Rocznik: 2006
 - Silnik: V8 4.2 TDI
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Diesel
 - Imię: maciu
 - Lokalizacja: Warszawa
 
no tego że pytanie było o to czy po montażu kierownic robic coś aby w kierownice wpadało więcejFOSS pisze:No jak nie zrozumiałem?... Przecież wyraźnie było o kierownicach powietrza... czy ktoś montował.maciu pisze:pan nie zrozumiał pytania... poczyta sobie z linku dwa posty wyżej![]()
Akebono ze zwykłej Q7 to jak rozumiem pod tarcze np. 360x34.
Czy tarcze z Phaetona czy z A8D3 to żadna różnica bo to jest to samo.
To czego nie zrozumiałem?
powietrza - to o co ja wczesniej pytałem w wątku do którego podałem link
a nie o to czy mechanicznie trzeba coś przerabiać
wymiary adaptera podawałem pod 385/400 na mniejsze 11mm pewnie będzie ok
ale w drugą stronę powinien wystarczyć mniejszy
ja szukam tych wiekszych zacisków
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum. 
wyPAD 2020
						wyPAD 2020
- 
				
				Pczester
 - Super Klubowicz

 - Posty: 864
 - Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
 - Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
 
Masz może nr tych zacisków większych albo od jakich silników są? Ciekawe po ile chodzą, to może bym wrzucił tarcze 385 😎maciu pisze:... wymiary adaptera podawałem pod 385/400 na mniejsze 11mm pewnie będzie ok
ale w drugą stronę powinien wystarczyć mniejszy
ja szukam tych wiekszych zacisków
					Ostatnio zmieniony 06 sty 2019, 00:53 przez Pczester, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									
						- 
				
				maciu
 - Super Klubowicz

 - Posty: 3525
 - Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
 - Moje auto: A8 D3
 - Rocznik: 2006
 - Silnik: V8 4.2 TDI
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Diesel
 - Imię: maciu
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Wszystko co nie ma końcówki cześci jak te:
nic, A, B, C, E, F, G, H, J, K, Q, BH, BK, BR, BS, BT
czyli te większe to będą np końcówki S, CS, AG, FH.... sporo tego jest
bo kolor inny to już numerek też inny
pooglądasz na A nauczysz się odróżniać od tych mniejszych wizualnie dosyć szybko
			
			
									
									nic, A, B, C, E, F, G, H, J, K, Q, BH, BK, BR, BS, BT
czyli te większe to będą np końcówki S, CS, AG, FH.... sporo tego jest
bo kolor inny to już numerek też inny
pooglądasz na A nauczysz się odróżniać od tych mniejszych wizualnie dosyć szybko
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum. 
wyPAD 2020
						wyPAD 2020
- 
				
				Pczester
 - Super Klubowicz

 - Posty: 864
 - Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
 - Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
 
- 
				
				maciu
 - Super Klubowicz

 - Posty: 3525
 - Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
 - Moje auto: A8 D3
 - Rocznik: 2006
 - Silnik: V8 4.2 TDI
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Diesel
 - Imię: maciu
 - Lokalizacja: Warszawa
 
- FOSS
 - Super Klubowicz

 - Posty: 7579
 - Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
 - Lokalizacja: WPR
 
Tym bardziej, że te 400mm chyba wciąż poza ASO są niedostępne.maciu pisze:jak tarcze 385 (za parę 1000) cie przerażają to 400 zdecydowanie nawet nie sprawdzaj![]()
Cena ASO to 2379pln brutto detal za 1 sztukę
 FOSS motorsport *[/URL]  (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
						inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- 
				
				maciu
 - Super Klubowicz

 - Posty: 3525
 - Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
 - Moje auto: A8 D3
 - Rocznik: 2006
 - Silnik: V8 4.2 TDI
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Diesel
 - Imię: maciu
 - Lokalizacja: Warszawa
 
- dice111
 - Moderator

 - Posty: 6069
 - Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
 - Moje auto: S8 D2
 - Rocznik: 1996
 - Silnik: V8 4.2
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Benzyna
 - Imię: AHC by MTM
 - Lokalizacja: Těšin
 
							




