części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D4 12 4.2FSI ] EPC , check i pisk spod maski

walus30

[D4 12 4.2FSI ] EPC , check i pisk spod maski

Post autor: walus30 » 27 sty 2019, 20:35

heja, pomóżcie:)

Auto przez 2 tygodnie dostało mocno po dupie, zrobiło ponad 6 tysięcy km, często z prędkościami 200+,
jutro jadę na kompa ale chciałbym zapytać czy ktoś miał coś podobnego,

po pierwszej trasie EPC, obrroty ograniczone do 4 tys, zgasło po zgaszeniu auta i się nie pojawiło,
2 tys km dalej znowu się pojawiło, zgasło , ubyło płynu chłodniczego w zbiorniczku, ale auto bez problemu przejechało 2 tys km do domu ( moc jest ok ). Pojawił się teraz na stałe CHECK a przy samym domu dzisiaj głośny pisk spod maski ( bez względu na obroty , po czasie przestaje ).
miał ktoś coś podobnego? Jutro oczywiście napiszę jaki błędy są , ale może znacie temat?

Czytałem już dużo na temat jakosci elektroniki w D4, ale to jest przegięcie .. BTW - wiecie jakie auta głównie stoją na autostradach na poboczu w oczekiwaniu na assistance? Same nowe <faktycznie>

Stan oleju ok, nie dymi, od góry nie widać żadnych wycieków płynu, moc bez zmian, a pisk pojawił się jak kilka razy przeciągnąłem ją do odcięcia - jak już skończyłem trasę nie miałem obaw o to , że stanie na niemieckiej banie ;)

czy pisk nie jest związany z EPC, kolektorem, odmą , jakąś nieszczelnością?

[ Dodano: 2019-01-27, 20:35 ]
taki ciekawy temat i nikt nic nie napisze? <onie>

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 27 sty 2019, 22:07

EPC jest związany bezpośrednio z silnikiem oraz elektroniką. Musisz sprawdzic kompem jakie błędy wysypie. W większości przypadków są to wtryskiwacze, przepustnica, komputer sterujący kable, cewki.

Co do pisku to ciężko stwierdzić. <bezradny> najlepiej jak byś to nagrał.
to nie jest zwykły napęd...to

walus30

Post autor: walus30 » 27 sty 2019, 22:22

CINEK pisze:EPC jest związany bezpośrednio z silnikiem oraz elektroniką. Musisz sprawdzic kompem jakie błędy wysypie. W większości przypadków są to wtryskiwacze, przepustnica, komputer sterujący kable, cewki.

Co do pisku to ciężko stwierdzić. <bezradny> najlepiej jak byś to nagrał.
ciężko nazwać to piskiem ,to tak jakbyś jechał na zablokowanych hamulcach, hałas taki , że psy się odwracały ;) głupie te samochody, trzeba wrócić do aut, które dają Ci pewność dojazdu z pkt A do B.

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 28 sty 2019, 08:54

podłącz kompa i sprawdź co masz w sterowniku silnika (jakie błędy)... od tego bym zaczął

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 28 sty 2019, 09:43

Odis - poszukiwanie usterek <amasz>

greg26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 423
Rejestracja: 11 lut 2010, 22:06
Lokalizacja: GA

Post autor: greg26 » 28 sty 2019, 23:26

walus30 pisze:czy pisk nie jest związany z EPC, kolektorem, odmą , jakąś nieszczelnością?
U mnie w S8 4.0T był pęknięty wężyk i każdy kickdown powodował zapalenie się EPC.W D3 4.2 BFM też miałem podobną sytuację-pęknięty był wężyk LPG i powodował zapalanie się check engine.
Stawiałbym na jakąś nieszczelność.

walus30

Post autor: walus30 » 29 sty 2019, 08:02

greg26 pisze:
walus30 pisze:czy pisk nie jest związany z EPC, kolektorem, odmą , jakąś nieszczelnością?
U mnie w S8 4.0T był pęknięty wężyk i każdy kickdown powodował zapalenie się EPC.W D3 4.2 BFM też miałem podobną sytuację-pęknięty był wężyk LPG i powodował zapalanie się check engine.
Stawiałbym na jakąś nieszczelność.
pewnie tak jest , objawy u mnie podobne, szukają.
zastanawia mnie czy w jakikolwiek sposób może to być związane z ubytkiem płynu w zbiorniczku wyrównawczym? jednorazowe.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 29 sty 2019, 09:41

zastanawia mnie czy w jakikolwiek sposób może to być związane z ubytkiem płynu w zbiorniczku wyrównawczym? jednorazowe.
No raczej nie. Albo nieszczelność na którymś króćcu, albo uszczelce np. pompy wody, upg,
Niestety tylko organoleptycznie można to sprawdzić gdzie leci. Jeśli nigdzie nie widać ślady ubytku, to.... <cicho>

Co do reszty to bez kompa ani rusz <bezradny>
to nie jest zwykły napęd...to

walus30

Post autor: walus30 » 29 sty 2019, 12:07

padnięta odma :) zarówno gubiłą ciśnienie jak i ciekł płyn i to by wiele tłumaczyło

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D4 (2009 - 2017)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl