[D2 00 4.2PB ] Drgania auta
-
- Forum Audi A8
- Posty: 27
- Rejestracja: 28 kwie 2018, 20:30
- Lokalizacja: Piecki
[D2 00 4.2PB ] Drgania auta
Witam. Mam taki dziwny problem, że czasami auto drga 120-140 na upartego coś czuć na kierownicy ale bardziej widać po pustym fotelu pasażera że drga. Szybciej jakby już nie drgało. Ale bawiąc się trochę zauważyłem pewną zależność. wchodzą tu w grę prędkości 180.-210, raczej koło 200 bo wtedy nie przyper**lajac się poprostu to czuć. I tak:
rozpędzam się 100, 120,140 itd drgania się nasilają a przy 200 kierownica telepie jak szalona. A następnie rozpędzam się "dynamiczniej" nic nie drga 120,160,210 nic i wtedy puszczam gaz i efekt jak wyżej
(niekoniecznie ma tu znaczenie dynamicznie. ale jak nie drga i puszcze gaz to drga)
Dodam że zawieszenie jest ok wymieniono wachacze amory tarcze klocki przód, regeneracja zaciskow przód. Z tyłu tylko klocki bo niby wszystko ok.
Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?
Dodam jeszcze że przed zrobieniem tego co wyżej to jak po nocy zmieniałem z P na D to było słychać takie "skrzeknięcie" skrzypnięcie (coś jak skrzypienie sprężyny lub pióra) jakby z hamulców. Teraz to się raz na milion zdarza. A i towarzyszyło temu takie uczucie wrażenie jak by się "napęd naciągał" coś w tym stylu.
rozpędzam się 100, 120,140 itd drgania się nasilają a przy 200 kierownica telepie jak szalona. A następnie rozpędzam się "dynamiczniej" nic nie drga 120,160,210 nic i wtedy puszczam gaz i efekt jak wyżej
(niekoniecznie ma tu znaczenie dynamicznie. ale jak nie drga i puszcze gaz to drga)
Dodam że zawieszenie jest ok wymieniono wachacze amory tarcze klocki przód, regeneracja zaciskow przód. Z tyłu tylko klocki bo niby wszystko ok.
Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?
Dodam jeszcze że przed zrobieniem tego co wyżej to jak po nocy zmieniałem z P na D to było słychać takie "skrzeknięcie" skrzypnięcie (coś jak skrzypienie sprężyny lub pióra) jakby z hamulców. Teraz to się raz na milion zdarza. A i towarzyszyło temu takie uczucie wrażenie jak by się "napęd naciągał" coś w tym stylu.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 27
- Rejestracja: 28 kwie 2018, 20:30
- Lokalizacja: Piecki
-
- Forum Audi A8
- Posty: 27
- Rejestracja: 28 kwie 2018, 20:30
- Lokalizacja: Piecki
Nie. Właśnie wydaje mi się że jak dopier... to jest lepiej. Myślę sobie jeszcze końcówki drążka nie wymienione. Ale po za tym że nie wyglądają jak nowe to nic im nie dolega.
Ale sytuacja przy dużej prędkości że do póki nie odpuszczę jest ok podpowiada mi ze to bardziej przeniesienie napędu. Bo jak idzie to idzie razem a jak odpuszczę to nie zwalniają tak jakby z tą samą prędkością (nie jest sztywno??) i tak telepa.
Ale sytuacja przy dużej prędkości że do póki nie odpuszczę jest ok podpowiada mi ze to bardziej przeniesienie napędu. Bo jak idzie to idzie razem a jak odpuszczę to nie zwalniają tak jakby z tą samą prędkością (nie jest sztywno??) i tak telepa.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 107
- Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
- Moje auto: 80 B4
- Rocznik: 1994
- Silnik: Inne
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: XXXX
- Lokalizacja: Reda
Przegub wewnętrzny, podpora wału, luz na dyfrze (planecie), przednia różnicówka może mieć luzy, krzywe piasty, wyrobione gniazda zwrotnic, pływające zaciski (wyrobione tulejki). Możliwości jest wiele.
Po kolei sprawdzać czujnikiem zegarowym krzywizny tarcz, piast, zwrotnic a potem luzy.
Po kolei sprawdzać czujnikiem zegarowym krzywizny tarcz, piast, zwrotnic a potem luzy.
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
-
- Forum Audi A8
- Posty: 27
- Rejestracja: 28 kwie 2018, 20:30
- Lokalizacja: Piecki
A opony to mogą być? nie ukrywam że mam zimówki z korei. (żałuje zakupu ze względu że strasznie hałasują(wręcz świszczą), bardzo mnie to wkur..... i męczyłem kilku wulkanizatorów lecz wszyscy jednoznacznie stwierdzili że opony są OK trochę wy-ząbkowane ale że niby w dobie ABS-u i ciężkiej nogi takie wy-ząbkowania są w nowych wozach i na oponach wysokiej klasy
na następną zimie zmienię bo mnie ich hałas na suchym asfalcie dobija)
Uprzedzę pytanie. Nie wiem jak jest na letnich bo wówczas przed wymianą elementów z pierwszego posta trzęsło całą budą cały czas i przy hamowaniu to była tragedia)
na następną zimie zmienię bo mnie ich hałas na suchym asfalcie dobija)
Uprzedzę pytanie. Nie wiem jak jest na letnich bo wówczas przed wymianą elementów z pierwszego posta trzęsło całą budą cały czas i przy hamowaniu to była tragedia)
a kupiłeś nowe czy używane? Zimówki zawsze będą głośniejsze, ale używane zimowe tym bardziej.Wariatkarateka pisze:nie ukrywam że mam zimówki z korei. (żałuje zakupu ze względu że strasznie hałasują(wręcz świszczą),
Ja mam koreańskie nexeny i jestem zadowolony. Oczywiści koła, opony również mogą powodować drgania nadwozia.
Niestety jest to najgorsze co może sie przytrafić w aucie...drgania...można "pół auta" wymienić, mnóstwo kasy wydać, a dalej drgać może...
Przy drganiach zawsze powinno się zacząć od kół, opon, dystansów, luzów w zawieszeniu (górne wahacze, końcówki, drążki, banany - bicie przy hamowaniu), później piasta, tarcze, przeguby wewnętrzne, flasze, półośki, wał (podpora, przeguby) maglownice, po tylny dyfer i jego zawieszenie, oraz samą skrzynie
to nie jest zwykły napęd...to
Mi też ostatnio drgało właśnie zrobiłem geometrię i dalej drgało, i jeszcze na zakręcie przy skręcie w prawo z lewego koła terkotanie, opony miały strasznie startą wewnętrzną stronę, teraz nowe opony i płynie się po drodze zero drgań, i hałasów, a w poprzednim aucie też miałem drganie i okazało się że wybuliło oponę taki guzek był. Najpierw opony, wyważenie, geometria a potem reszta jak kolega Cinek napisał.
znam takich co zrobili wszystko z tej listy:
"Przy drganiach zawsze powinno się zacząć od kół, opon, dystansów, luzów w zawieszeniu (górne wahacze, końcówki, drążki, banany - bicie przy hamowaniu), później piasta, tarcze, przeguby wewnętrzne, flasze, półośki, wał (podpora, przeguby) maglownice, po tylny dyfer i jego zawieszenie, oraz samą skrzynie "
i nadal drgało
"Przy drganiach zawsze powinno się zacząć od kół, opon, dystansów, luzów w zawieszeniu (górne wahacze, końcówki, drążki, banany - bicie przy hamowaniu), później piasta, tarcze, przeguby wewnętrzne, flasze, półośki, wał (podpora, przeguby) maglownice, po tylny dyfer i jego zawieszenie, oraz samą skrzynie "
i nadal drgało
bądź sobą, wariatów też lubią