[D2 ALL ] Czujnik ciśnienia opon
- club-iguana
- Forum Audi A8
- Posty: 245
- Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:58
- Lokalizacja: Brzozowa/WGM
- club-iguana
- Forum Audi A8
- Posty: 245
- Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:58
- Lokalizacja: Brzozowa/WGM
Ja mam w zimówkach czujniki podobno od A6 i za groma jasnego nie chcą się dopisać do systemu. System musi wiedzieć, że ma 2 komplety kół (jest taka opcja w INSTRUMENT CLUCTER lub TIRE MONITORING w VAGu ale u mnie i tak to nie chce zadziałać
Więc wyłączam na zimę.
Więc wyłączam na zimę.
CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było.
To ciekawe.club-iguana pisze:Ja mam w zimówkach czujniki podobno od A6 i za groma jasnego nie chcą się dopisać do systemu. System musi wiedzieć, że ma 2 komplety kół (jest taka opcja w INSTRUMENT CLUCTER lub TIRE MONITORING w VAGu ale u mnie i tak to nie chce zadziałać
Więc wyłączam na zimę.
Bo ja teraz na zimę kupiłem komplet nowych oryginalnych kół zimowych i czujniki w kołach "zgłosiły" się po przejechaniu kilku kilometrów.
Nie robiłem nic poza wyborem z MMI opcji "incjalizacja czujników" czy cos takiego.
- club-iguana
- Forum Audi A8
- Posty: 245
- Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:58
- Lokalizacja: Brzozowa/WGM
Jak patrzyłem w ETCE bo chciałem na początku kupić same czujniki to to jest ten sam nr. części co w A6. Inne są tylko do A4.club-iguana pisze:Ale podkreślam, moje felgi z czujnikami są od A6 i może dlatego takie szopki
Gdzieś też czytałem że bateryjka wytrzymuje około 10 lat a potem to już wymiana czujnika.
Na alledrogo sporo jest czujników z początku produkcji tych ciemnego koloru. Nowsze są pomarańczowe ale i inna cena.
Dlatego zdecydowałem się ostatecznie na nowe koła.
koledzy,
w srodku nie ma zadnych bateryjek - sa tam krysztalki kwarcu, ktore generuja napiecie elektryczne.
w kazdym razie nie wystearczy wlozyc czujnikow do kol. trzeba jeszcze miec odbiorniki radiowe zamontowane przy kazdym kole (a nawet w bagazniku, jesli chcemy znac cisnienie kola zapasowego.
teraz jesli chodzi o same czujniki, jest ich kilka rodzajow. wlasciciele a8 potrzebuje czujnikow koloru pomaranczowego, gdyz te nadaja na czestotliwosci odbiornikow radiowych przy kazdym kole. i tak na przyklad czujniki q7 nie beda dzialac. audi postanowilo ulatwic sprawe i "zaznaczyla" te czyjniki innym kolorem - szarym. nie wspomne o braku kompatybilnosci amerykanskich urzadzen/czujnikow.
ostatnia sprawa. w instrukcji jest wyraznie napisane, ze czujniki po zmianie kol nie zglosza sie, jesli w srodku przewozimy zmienione kola letnie/zimowe (tez z czujnikami). system glupieje, ma bowiem 8 czujnikow i nie wie z ktorych zczytywac dane.
w srodku nie ma zadnych bateryjek - sa tam krysztalki kwarcu, ktore generuja napiecie elektryczne.
w kazdym razie nie wystearczy wlozyc czujnikow do kol. trzeba jeszcze miec odbiorniki radiowe zamontowane przy kazdym kole (a nawet w bagazniku, jesli chcemy znac cisnienie kola zapasowego.
teraz jesli chodzi o same czujniki, jest ich kilka rodzajow. wlasciciele a8 potrzebuje czujnikow koloru pomaranczowego, gdyz te nadaja na czestotliwosci odbiornikow radiowych przy kazdym kole. i tak na przyklad czujniki q7 nie beda dzialac. audi postanowilo ulatwic sprawe i "zaznaczyla" te czyjniki innym kolorem - szarym. nie wspomne o braku kompatybilnosci amerykanskich urzadzen/czujnikow.
ostatnia sprawa. w instrukcji jest wyraznie napisane, ze czujniki po zmianie kol nie zglosza sie, jesli w srodku przewozimy zmienione kola letnie/zimowe (tez z czujnikami). system glupieje, ma bowiem 8 czujnikow i nie wie z ktorych zczytywac dane.
- club-iguana
- Forum Audi A8
- Posty: 245
- Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:58
- Lokalizacja: Brzozowa/WGM
czy masz wersje europejska ?
jesli tak, to najbardziej popularne to (najczesta opcja wyposazenia): 4d0 907 275 c, czestotliwosc 433 MHz. pomaranczowe, producent beru. kod wyposazenie 7k3
po zamontowaniu kol trzeba jedynie: zainicjalizowac czujniki (z poziomu mmi).
jak pisalem wczesniej, w samochodzie nie moze byc innych czujnikow, niz te co sa w kolach. z mego doswiadczenia (mam czujniki w kolach zimowych i letnich) moge podpowiedziec, ze znacznie szybciej system rozpoznaje czujniki, jesli jade. na postoju jakos mu "slabiej idzie".
jako ciekawostke podam fakt, ze producenci niektorych samochodow amerykanskich zabezpieczaja czujniki cisnienia przed wyladowaniem w nastepujacy sposob:
przed pierwszym uzyciem czujnika, konieczna jest aktywacja, przy pomocy wlasciwych urzadzen serwisowych - zapobiega to niepotrzebnemu wyczerpywaniu sie energii zakumulowanej w krystalku kwarcu, kiedy taki czujnik lezy na polce skleopwej, oczekujac na swojego klienta.
w grupie Volkswagen takie czujniki sa od razu gotowe do dzialania - nie potrzebna zadna "aktywacja".
jesli tak, to najbardziej popularne to (najczesta opcja wyposazenia): 4d0 907 275 c, czestotliwosc 433 MHz. pomaranczowe, producent beru. kod wyposazenie 7k3
po zamontowaniu kol trzeba jedynie: zainicjalizowac czujniki (z poziomu mmi).
jak pisalem wczesniej, w samochodzie nie moze byc innych czujnikow, niz te co sa w kolach. z mego doswiadczenia (mam czujniki w kolach zimowych i letnich) moge podpowiedziec, ze znacznie szybciej system rozpoznaje czujniki, jesli jade. na postoju jakos mu "slabiej idzie".
jako ciekawostke podam fakt, ze producenci niektorych samochodow amerykanskich zabezpieczaja czujniki cisnienia przed wyladowaniem w nastepujacy sposob:
przed pierwszym uzyciem czujnika, konieczna jest aktywacja, przy pomocy wlasciwych urzadzen serwisowych - zapobiega to niepotrzebnemu wyczerpywaniu sie energii zakumulowanej w krystalku kwarcu, kiedy taki czujnik lezy na polce skleopwej, oczekujac na swojego klienta.
w grupie Volkswagen takie czujniki sa od razu gotowe do dzialania - nie potrzebna zadna "aktywacja".
- club-iguana
- Forum Audi A8
- Posty: 245
- Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:58
- Lokalizacja: Brzozowa/WGM
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
No ja 2 lata temu załatwiłem sobie jedną oponę 20-tkę..... złapałem gumę i chwilę po tym wjechałem na odcinek drogi w "kocich łbach".... a ponieważ ja po kocich łbach bardziej pełzam niż jeżdżę więc tym bardziej nie czułem, że powietrza brak.... po zdemontowaniu opona okazała się już śmietnikiem.krzychu22.p1i pisze:Kurcze przydało by się to do 20" bo nie wiadomo kiedy powietrze ujdzie a szkoda felg
Wtedy w kołach nie miałem czujników ciśnienia
W następnym sezonie, wraz z założeniem nowego kompletu opon założyłem też czujniki i teraz system mam zawsze włączony.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-