[D3 03 4.0TDI ] Kolektor klapy ssącej
Można ale nie warto tego robić moim zdaniem.
Jest taka opowiesz o Januszu który kupił BMW 5. Najpierw zaślepił EGR jak się zepsuł​, potem wywalił DPF bo się zapchał, potem klapy też wywalił jak zaczęły szwankować, naprawiał na używkach i tanich zamiennikach a na koniec sprzedał bo "to nie było to i oczekiwał więcej od tego auta".
Albo wyczyść i poskładane na nowych uszczelkach albo regeneracja na metalowych klapkach albo kup nowe ori. Moim zdaniem usuwanie to właśnie takie januszowanie. Jeśli się nie mylę to będzie słabiej ciągną od dołu.
Jest taka opowiesz o Januszu który kupił BMW 5. Najpierw zaślepił EGR jak się zepsuł​, potem wywalił DPF bo się zapchał, potem klapy też wywalił jak zaczęły szwankować, naprawiał na używkach i tanich zamiennikach a na koniec sprzedał bo "to nie było to i oczekiwał więcej od tego auta".
Albo wyczyść i poskładane na nowych uszczelkach albo regeneracja na metalowych klapkach albo kup nowe ori. Moim zdaniem usuwanie to właśnie takie januszowanie. Jeśli się nie mylę to będzie słabiej ciągną od dołu.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Wielu chłopaków z forum usuwało klapki w 4.2TDI BVN?Driv33r pisze:a ja powiem tak usuń to i bd miał problem z głowy wielu chłopaków z forum to zrobiło ja tak samo zrobiłem...
A kto?... Kto usuwał?
Może mało się zagłębiłem w temat TDI ale u mnie w serwisie nie miałem ani jednej sztuki która by miała usunięte klapki... 4.2TDI ani w A8 D3 ani w Q7.... i jakoś nie zauważyłem aby na forum wielu chłopaków to usunęło
A tak poza tym.... to czy przypadkiem takie klapki nie chronią silnika przez ewentualnym rozbiegnięciem się jak turbo zacznie puszczać olej w dolot?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Oni o 4.0 chybaFOSS pisze:Wielu chłopaków z forum usuwało klapki w 4.2TDI BVN?
A kto?... Kto usuwał?
Może mało się zagłębiłem w temat TDI ale u mnie w serwisie nie miałem ani jednej sztuki która by miała usunięte klapki... 4.2TDI ani w A8 D3 ani w Q7.... i jakoś nie zauważyłem aby na forum wielu chłopaków to usunęło
A tego nie wiedziałem w sumie, to kolejny argument za pozostawieniem tego ustrojstwa w naszych 15 letnich autachFOSS pisze:A tak poza tym.... to czy przypadkiem takie klapki nie chronią silnika przez ewentualnym rozbiegnięciem się jak turbo zacznie puszczać olej w dolot?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Tak?.... A przecież Daros konkretnie pytał o 4.2TDI BVNdrago_o pisze:Oni o 4.0 chyba
Daros pisze:Czy jest możliwość wykonania adaptacji klap w BVN 4.2Tdi?
Ja tam się na dieslach nie znam ale gdzieś tam kiedyś słyszałem że wyłącznie stacyjki nic nie daje ale klapy wirowe które zamkną dolot podobno mogą uratować motor a nawet i cały samochóddrago_o pisze:A tego nie wiedziałem w sumie, to kolejny argument za pozostawieniem tego ustrojstwa w naszych 15 letnich autachFOSS pisze:A tak poza tym.... to czy przypadkiem takie klapki nie chronią silnika przez ewentualnym rozbiegnięciem się jak turbo zacznie puszczać olej w dolot?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Za dużo różnych osób na różne tematy zgodnie z tematem jest 4.0 i parę osób o 4.0 pisało jak driv33r chyba :E
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Witam koleżanki i kolegów sympatyków Audi A8D3. Mam na imię Piotr, konto mam założone od roku ale jakoś nie było czasu z nikim porozmawiać. Teraz postanowiłem się uaktywnić bo znalazłem rozwiązanie naprawy błędu P1018 częstej bolączki użytkowników Audi A8D3 i nie tylko, usterka która nie jednemu zszargała nerwy i nieprzespane noce. Ale do rzeczy przed całkowitym usunięciem (naprawą) wyskakującego błędu klap kolektora sprawdźcie ich stan czyli czy są czyste, czy nie ma luzów na klapkach itp. jeśli coś wymaga w tym względzie pracy to możecie zrobić to sami, kupić nowy kolektor albo dać go do regeneracji (ja jak wielu wybrałem regenerację, którą wykonałem osobiście). A teraz najważniejsze link do definitywnej naprawy błędu P1018
Życzę powodzenia i mam nadzieję, że temat klap kolektora ssącego został definitywnie rozwiązany - mi błąd definitywnie zniknął.
Życzę powodzenia i mam nadzieję, że temat klap kolektora ssącego został definitywnie rozwiązany - mi błąd definitywnie zniknął.
- pioter
- Moderator
- Posty: 2294
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
To od roku jeszcze się nie przywitałeś .
I piszemy w jednym temacie .
Pozdrawiam .
pioter .
To od roku jeszcze się nie przywitałeś .
I piszemy w jednym temacie .
Pozdrawiam .
pioter .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
-
- Forum Audi A8
- Posty: 2
- Rejestracja: 08 maja 2018, 12:33
- Lokalizacja: Łódź
Tak ja robiłem już z 2 lata temu bez jakichkolwiek zastrzeżeń auto co prawda jest po mapie ale miało ją robioną sporo przed usunięciem klap żadne spadki mocy mi są nie odczuwalne czy tam jakieś Turbo dziury ..... ble ble ble itp....
Osobiście Polecam a nie jakieś pseudo naprawianie Klap do których niema "Alternatywnych zamienników"
Osobiście Polecam a nie jakieś pseudo naprawianie Klap do których niema "Alternatywnych zamienników"
Jestem już prawie rok po usunięciu klapek i póki co żadnych zastrzeżeń oprócz czarnego dymu po mocnym przyciśnięciu.
Objawy niedomykających się klap to spadek mocy na obrotach do 2000-2200. Odczuwalny spory lag przy zmianach biegu. Wycieki oleju z okolic cięgien bocznych na kolektorach.
Około półtora roku przed usunięciem auto przeszło chip i po usunięciu klap musiała być korekta w związku ze zmianą dawki powietrza. Aktualnie 315 koni i 730 Nm.
Teraz w-g mnie auto lepiej zbiera się z dołu ale może to być efekt chipu.
Niestety usuwane miałem same listki (one były ponadrywane na tych pręcikach) bo cięgna sterujące nie miały żadnego luzu i dobrze zatykały otwory w kolektorach... do niedawna. Niestety niedługo czeka mnie wywalanie całego układu wraz z cięgnami gdyż zrobił się nieszczelny i poci się delikatnie przy ostrzejszej jeździe.
Ogólnie czy bym polecił... tak o ile zrobi się to z głową. Czyli fizyczne usunięcie, odpowiednie zaślepienie i dobra mapa. Oczywiście jak komuś nie przeszkadza czarna mgła przy gwałtownym wciśnięciu kickdown-a.
Objawy niedomykających się klap to spadek mocy na obrotach do 2000-2200. Odczuwalny spory lag przy zmianach biegu. Wycieki oleju z okolic cięgien bocznych na kolektorach.
Około półtora roku przed usunięciem auto przeszło chip i po usunięciu klap musiała być korekta w związku ze zmianą dawki powietrza. Aktualnie 315 koni i 730 Nm.
Teraz w-g mnie auto lepiej zbiera się z dołu ale może to być efekt chipu.
Niestety usuwane miałem same listki (one były ponadrywane na tych pręcikach) bo cięgna sterujące nie miały żadnego luzu i dobrze zatykały otwory w kolektorach... do niedawna. Niestety niedługo czeka mnie wywalanie całego układu wraz z cięgnami gdyż zrobił się nieszczelny i poci się delikatnie przy ostrzejszej jeździe.
Ogólnie czy bym polecił... tak o ile zrobi się to z głową. Czyli fizyczne usunięcie, odpowiednie zaślepienie i dobra mapa. Oczywiście jak komuś nie przeszkadza czarna mgła przy gwałtownym wciśnięciu kickdown-a.