Kupiłem felgi od S8 D4. Rozmiar 20 cali, szerokość 9, ET 37, taki typ jak na poniższym zdjęciu:
Robiłem wyłącznie przymiarkę na podnośniku. Pierścienie centrujące mam już ogarnięte, a tutaj chciałbym zapytać:
1) Czy ktoś już takie posiadał? Jak z dopasowaniem i obcieraniem?
2) Jaki rozmiar opon kupić? Tzn. wiem, że profil 35 to max, chodzi mi o szerokość.
FOSS pisał, że właściwy rozmiar opon dla D3 po lifcie przy 20 calach to 275/35/R20, ale widziałem już swoje alusy z oponami 265/40/R20 - i trochę wystawały po wewnętrznej stronie, trochę boję się że 275 z przodu będą obcierać o wahacz i powstanie problem. Z tyłu mają już znacznie więcej miejsca. Może lepiej dać 265 albo 255?
[D3 07 4.2FSI ] Felgi od S8 D4 + dobór opon
Tyle, że 265/35 oraz 265/40 to nie jest ten sam rozmiar - te drugie są wyraźnie wyższe i jest to rozmiar jak do modelu D4.Vesslan pisze:Kupiłem felgi od S8 D4. Rozmiar 20 cali, szerokość 9, ET 37, taki typ jak na poniższym zdjęciu:
(...)
2) Jaki rozmiar opon kupić? Tzn. wiem, że profil 35 to max, chodzi mi o szerokość.
FOSS pisał, że właściwy rozmiar opon dla D3 po lifcie przy 20 calach to 275/35/R20, ale widziałem już swoje alusy z oponami 265/40/R20 - i trochę wystawały po wewnętrznej stronie, trochę boję się że 275 z przodu będą obcierać o wahacz i powstanie problem. Z tyłu mają już znacznie więcej miejsca. Może lepiej dać 265 albo 255?
Tym samym 275/35 i 275/40 to również nie są te same rozmiary.
275/35 to poprawny rozmiar na felgę 9Jx20" i poprawny rozmiar do D3 - przy ET37 nie powinny o nic obcierać i bieżnikiem nie powinny wystawać poza obrys błotnika czyli wszystko zgodnie ze sztuką i przepisami.
Ale ostateczny wybór i tak należy do ciebie
Ale kolega ma felgi 9" szerokości.Kruger pisze:Obcierać nie będzię ale zawieszenie dostaje po dupie czuć koleiny strasznie ten rozmiar wyciągnie wszystkie luzy z zawiechy ja okułem swoje 20 pirelkami 245/40/20 są tej samej wysokości co 275/35/20 a zawieszenie troche oszczędze
Opona szeroka 245 na feldze 9" będzie szła już w naciąg.
Opony z naciągiem siłą rzeczy inaczej zachowują się na koleinach co nie znaczy jednak, że tak jest lepiej
Poza tym nie róbmy tragedii na zawieszeniu.
Na rozmiarze 265/35ZR20 jeżdżę swoim D3 od 8-miu lat i nie zauważyłem drastycznego zużycia elementów zawieszenia.
Na tych samych kołach ale oponach 255/35ZR20 jeździłem wcześniej jeszcze dwoma swoimi D2-kami i też nie było przy tym żadnej tragedii.
To normalne fabryczne rozmiary kół i opon dla tego auta więc zawieszenie raczej jest do tego przystosowane
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Ok, zamówiłem zatem jako kompromis 265/35/R20 i zobaczymy, jak wyjdzie.FOSS pisze:275/35 to poprawny rozmiar na felgę 9Jx20" i poprawny rozmiar do D3 - przy ET37 nie powinny o nic obcierać i bieżnikiem nie powinny wystawać poza obrys błotnika czyli wszystko zgodnie ze sztuką i przepisami.
Gdy założę i trochę pojeżdżę, nie omieszkam się pochwalić i zdać relacji.
Też trochę się obawiam o zawieszenie i komfort podróży. Drogi główne i trasy szybkiego ruchu w mojej okolicy są w dobrym stanie albo będą je przebudowywać w tym roku, więc dłuższa podróż nie będzie tragedią.Kruger pisze:245 to nominalny rozmiar na felgę 9 cali
Jak najbardziej przystosowana niestety nie na Polskie realia drogowe przerobiłem temat 20 i 21 calowych kółek z róznymi szerokościami opon od 235 do 295 i wiem jak drastycznie zmienia się komfort prowadzenia auta w koleinach wraz z wzrostem szerokości opony
Większy kłopot będzie w jeździe miejskiej - w moim mieście dziur w drogach jest więcej niż w serze, a dwa miesiące temu wybuchła była mała afera, gdy ktoś wrzucił do sieci zdjęcia, jak drogowcy sypią masę asfaltową i ubijają nogami. Normalnie ukraińskie standardy...
To całkiem poprawny rozmiar.Vesslan pisze:Ok, zamówiłem zatem jako kompromis 265/35/R20 i zobaczymy, jak wyjdzie.
Gdy założę i trochę pojeżdżę, nie omieszkam się pochwalić i zdać relacji.
S8D3 wyjeżdżało fabrycznie na takich oponach.
O standardach ciężko dyskutować - tragedia w tej Polandii i niestety ciężko o poprawę bo to siedzi głęboko we łbach tych ludziKruger pisze:Większy kłopot będzie w jeździe miejskiej - w moim mieście dziur w drogach jest więcej niż w serze, a dwa miesiące temu wybuchła była mała afera, gdy ktoś wrzucił do sieci zdjęcia, jak drogowcy sypią masę asfaltową i ubijają nogami. Normalnie ukraińskie standardy...
Ale da radę jeździć i nic nie rozwalić.
Ja swój komplet felg 20-tek mam praktycznie od nowości czyli z 10 lat i jak do tej pory żadnej jeszcze nie połamałem i żadnej nie prostowałem.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Opony dzisiaj przyszły, założone, koła pasują idealnie. Nic nie obciera ani nie szoruje - jeszcze nawet trochę miejsca zostało - 275 weszłoby bez problemu.
Z przodu koła układają się idealnie, z tyłu troszkę schowane ale i tak zastrzeżeń nie mam;
Co do samej jazdy... No cóż - przesiadłem się z zimówek 235/55/R17 i po tym co @Kruger napisał byłem lekko przestraszony. Sądziłem, że teraz to pogubię wszystkie plomby z zębów, a głową wybiję szyberdach.
Tymczasem - nie wiem, może jestem jakiś nieczuły albo ogłuchłem, ale nie widzę specjalnej różnicy. Na gładkiej dwupasmówce jest nawet jeszcze lepiej, niż było.
Na "gorszych" drogach - sam nie wiem. Teraz zawiecha prawdopodobnie lepiej "oddaje" nierówności i jest ciut głośniej, ale to tylko moje osobiste odczucie i głowy nie dam. W drodze do domu mam niezły "tester" - muszę przejechać przez skrzyżowanie z trasą S7, gdzie są cztery głębokie koleiny - i tutaj też nie widzę zmian, ani się nie pogorszyło ani nie poprawiło.
Zobaczę, jak będzie za kilka/naście tysięcy kilometrów, ale nie sądzę, żebym miał coś nowego do powiedzenia.
Z przodu koła układają się idealnie, z tyłu troszkę schowane ale i tak zastrzeżeń nie mam;
Co do samej jazdy... No cóż - przesiadłem się z zimówek 235/55/R17 i po tym co @Kruger napisał byłem lekko przestraszony. Sądziłem, że teraz to pogubię wszystkie plomby z zębów, a głową wybiję szyberdach.
Tymczasem - nie wiem, może jestem jakiś nieczuły albo ogłuchłem, ale nie widzę specjalnej różnicy. Na gładkiej dwupasmówce jest nawet jeszcze lepiej, niż było.
Na "gorszych" drogach - sam nie wiem. Teraz zawiecha prawdopodobnie lepiej "oddaje" nierówności i jest ciut głośniej, ale to tylko moje osobiste odczucie i głowy nie dam. W drodze do domu mam niezły "tester" - muszę przejechać przez skrzyżowanie z trasą S7, gdzie są cztery głębokie koleiny - i tutaj też nie widzę zmian, ani się nie pogorszyło ani nie poprawiło.
Zobaczę, jak będzie za kilka/naście tysięcy kilometrów, ale nie sądzę, żebym miał coś nowego do powiedzenia.