części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Olej PMO - opinie czy ktoś słyszał

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
Michal_ST
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 13 wrz 2016, 00:38
Lokalizacja: Sosnowica/Lublin

Olej PMO - opinie czy ktoś słyszał

Post autor: Michal_ST » 02 mar 2019, 05:40

Poszukuje osoby, która wypowie się na temat tego oleju.
Jest to ponoć produkt wchodzący dopiero na Nasz rynek.
Bardzo korzystny stosunek ceny do jakości. Rzekomo bije jakością Motyla oraz Valvoline - to opinia dobrego znajomego, który zdecydował się na dystrybucję. Czy ktoś stosował w jakimkolwiek swoim aucie ww. markę??

bloku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 107
Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
Moje auto: 80 B4
Rocznik: 1994
Silnik: Inne
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: XXXX
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 02 mar 2019, 09:00

PMO to kolejny olej, który udaje w pełni syntetyka a nim nie jest. Tam chyba jest miks 60/40 podobnie jak Gulf, Fuchs czy Texaco. Choć ten ostatni jest na prawdę dobrym olejem.

Próbowali koledzy w motorsporcie ten olej i nie sprawdził się zbytnio ze względu na słabą termikę, czyli lepkość przy temp 90st i więcej. Ale w cywilach być może się sprawdzi.

Motul i valvo to nie jest jakaś super klasa chyba, że masz na myśli 300V i VR1 i jeśli te oleje są "pobite" przez PMO to mają szansę zawalczyć polski rynek - oby nie skończyli jak Gulf i Fuchs.
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest

Michal_ST
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 13 wrz 2016, 00:38
Lokalizacja: Sosnowica/Lublin

Post autor: Michal_ST » 02 mar 2019, 20:20

Texaco Havoline miałem ten olej zalany na poprzednim Audi i byłem pod wrażeniem czystości po 10kkm.

kabartek0
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 21 mar 2019, 10:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kabartek0 » 21 mar 2019, 10:45

bloku pisze:PMO to kolejny olej, który udaje w pełni syntetyka a nim nie jest. Tam chyba jest miks 60/40 podobnie jak Gulf, Fuchs czy Texaco. Choć ten ostatni jest na prawdę dobrym olejem.

Próbowali koledzy w motorsporcie ten olej i nie sprawdził się zbytnio ze względu na słabą termikę, czyli lepkość przy temp 90st i więcej. Ale w cywilach być może się sprawdzi.

Motul i valvo to nie jest jakaś super klasa chyba, że masz na myśli 300V i VR1 i jeśli te oleje są "pobite" przez PMO to mają szansę zawalczyć polski rynek - oby nie skończyli jak Gulf i Fuchs.
Jesteś pewny, że to PMO się nie sprawdziło?

Patrząc na parametry ich wersji Racing to mają jedną z najlepszych (jak nie najlepszą) lepkość w wysokiej temperaturze.

A NOACK też wygląda imponująco bo jest na poziomie ok 5%.

Jak się spisuje w silniku to nie wiem, bo jeszcze nie zamóiwłem i waham się pomiędzy tym a Motulem 300v, ale na papierze wygląda bardzo dobrze.

Dżordż
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 189
Rejestracja: 21 cze 2018, 12:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dżordż » 21 mar 2019, 11:57

Michal_ST pisze:Texaco Havoline miałem ten olej zalany na poprzednim Audi i byłem pod wrażeniem czystości po 10kkm.
10kkm przejechane- olej nr 1 po tym czasie czysty
10kkm przejechane- olej nr 2 po tym czasie brudny

Który z tych olejów jest lepszy (nr 1 czy nr 2) zakładając teoretycznie, że warunki pracy/stanu silnika, paliwa itd. są takie same?

kabartek0
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 21 mar 2019, 10:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kabartek0 » 21 mar 2019, 13:25

W benzynie ten który jest czysty a w dieslu ten który jest czarny. Dlatego, ze olej w dieslu ma za zadanie dyspergować cząsteczki sadzy a benzynie olej nie ma takich właściwości ;)

walus30

Post autor: walus30 » 21 mar 2019, 14:12

kabartek0 pisze:W benzynie ten który jest czysty a w dieslu ten który jest czarny. Dlatego, ze olej w dieslu ma za zadanie dyspergować cząsteczki sadzy a benzynie olej nie ma takich właściwości ;)
jeszcze nie udało mi się znaleźć oleju, który po 10 tk byłby czysty... od castrola do mobila próbowałem

bloku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 107
Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
Moje auto: 80 B4
Rocznik: 1994
Silnik: Inne
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: XXXX
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 21 mar 2019, 15:39

kabartek0 pisze:
bloku pisze:PMO to kolejny olej, który udaje w pełni syntetyka a nim nie jest. Tam chyba jest miks 60/40 podobnie jak Gulf, Fuchs czy Texaco. Choć ten ostatni jest na prawdę dobrym olejem.

Próbowali koledzy w motorsporcie ten olej i nie sprawdził się zbytnio ze względu na słabą termikę, czyli lepkość przy temp 90st i więcej. Ale w cywilach być może się sprawdzi.

Motul i valvo to nie jest jakaś super klasa chyba, że masz na myśli 300V i VR1 i jeśli te oleje są "pobite" przez PMO to mają szansę zawalczyć polski rynek - oby nie skończyli jak Gulf i Fuchs.
Jesteś pewny, że to PMO się nie sprawdziło?

Patrząc na parametry ich wersji Racing to mają jedną z najlepszych (jak nie najlepszą) lepkość w wysokiej temperaturze.

A NOACK też wygląda imponująco bo jest na poziomie ok 5%.

Jak się spisuje w silniku to nie wiem, bo jeszcze nie zamóiwłem i waham się pomiędzy tym a Motulem 300v, ale na papierze wygląda bardzo dobrze.

Pamiętaj, że papier wszystko przyjmie. Wiele testów jest robione pod kątem konkretnej marki. O ile Motul 300V kiedyś był "wow" o tyle teraz raczej go ludzie unikają. Stosując Penrite, Amsoil, Millers, etc.

Ja od pewnego czasu jestem wierny LM i póki co zdaje egzamin. Głównie cena vs jakość za nim przemawia. W motorsporcie znów stosowałem Penrite.
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest

Michal_ST
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 13 wrz 2016, 00:38
Lokalizacja: Sosnowica/Lublin

Post autor: Michal_ST » 21 mar 2019, 23:04

Zalałem tym olejem Golfa zastanawiał mnie taki kolor niczym mocniejsza herbata zrobiłem 2k na Nim jeszcze tysiąc i sprawdzenie czy zużywa olej.

walus30

Post autor: walus30 » 22 mar 2019, 06:25

Michal_ST pisze:Zalałem tym olejem Golfa zastanawiał mnie taki kolor niczym mocniejsza herbata zrobiłem 2k na Nim jeszcze tysiąc i sprawdzenie czy zużywa olej.
nawet najdroższy olej nie naprawi silnika :D Jak silnik bierze olej to wina jest po stronie silnika a nie oleju .
Minimalnie może coś poprawisz ale problem pozostaje.

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 22 mar 2019, 07:21

kabartek0 pisze:W benzynie ten który jest czysty a w dieslu ten który jest czarny. Dlatego, ze olej w dieslu ma za zadanie dyspergować cząsteczki sadzy a benzynie olej nie ma takich właściwości ;)
po to są chyba fora by można było takie bzdury wypisywać <hmm>

kabartek0
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 21 mar 2019, 10:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kabartek0 » 22 mar 2019, 12:22

panton pisze:
kabartek0 pisze:W benzynie ten który jest czysty a w dieslu ten który jest czarny. Dlatego, ze olej w dieslu ma za zadanie dyspergować cząsteczki sadzy a benzynie olej nie ma takich właściwości ;)
po to są chyba fora by można było takie bzdury wypisywać <hmm>
To nie bzdura tylko czysta prawda. Ale jeśli zarzucasz mi ze mówię głupoty, to chętnie wysłucham Twojej wersji.

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 22 mar 2019, 14:43

kabartek0, olej do 4.2TDI i do 4.0TFSI jest ten sam - Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30 (norma 504 00 dla benzyny i 507 00 dla TDI z DPF)
ten sam olej "w dieslu ma za zadanie dyspergować cząsteczki sadzy a benzynie olej nie ma takich właściwości"
możesz wyjaśnić skąd ten sam olej w jednym silniku ma takie "zdolności" a już w innym nie ma? <hmm>

kabartek0
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 21 mar 2019, 10:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kabartek0 » 22 mar 2019, 21:44

Oczywiście olej jest taki sam i zachowuje się tak samo w dieslu i benzynie. Chodzi jednak o to, że benzynie nie powstaje sadza, więc olej nie ma czego dyspergować. Ale mimo wszystko nie można powiedzieć, że w silnikach benzynowych ten składnik, który odpowiedzialny jest za dyspergowanie cząsteczek pozostaje niewykorzystany. On też ma czasami u dział w czyszczeniu silnika np po jakimś oleju, który zostawił nagar, albo po oleju którego ktoś nie wymieniał przez długi okres.

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 23 mar 2019, 07:40

kabartek0 pisze:Chodzi jednak o to, że benzynie nie powstaje sadza, więc olej nie ma czego dyspergować.
<boisie>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl