części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 05 4.2MPI ] Wibracje

jasy85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 29
Rejestracja: 14 lis 2018, 20:18
Lokalizacja: Brodnica

[D3 05 4.2MPI ] Wibracje

Post autor: jasy85 » 27 mar 2019, 22:17

Witam.mam pytanie czy ktos rozwiazal problem w naszych D3 ze przyruszaniu skrecajac przy dodaniu lekko gazu czuc jakby wibracje ,cos jakby blokowal sie dyfer na tylnej osi? Wiem ze temat byl walkowany ale moze ktos doszedl w koncu do tego,co jest tego przyczyna bo co wyczytalem wiele osob to mialo,ma. i co sadzicie o dynamicznej wymianie oleju ASB? od tygodniam mam w koncu moja A8 i chcialbym sie poradzic .narazie skrzynia chodzi raczej ok.mam nalatane 307 000,wiec czy dynamiczna wymiana jej niezabije? jak mozecie podpowiedzcie,bo chce porobic wszystko na cacy.pozdrawiam

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 27 mar 2019, 22:41

jasy85 pisze:przyruszaniu skrecajac przy dodaniu lekko gazu czuc jakby wibracje ,cos jakby blokowal sie dyfer na tylnej osi?
a przeguby wewnętrzne sprawdzone, czy luzu na nich, bądź na flanszy nie ma?
jasy85 pisze: i co sadzicie o dynamicznej wymianie oleju ASB?
jest o tym pierdyliard tematów ;) wystarczy poszukać... a odpowiedź... wymieniać. Jeśli będzie miała paść to padnie, ale nie wymiana oleju się do tego przyczyni . ;)
to nie jest zwykły napęd...to

jasy85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 29
Rejestracja: 14 lis 2018, 20:18
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: jasy85 » 27 mar 2019, 22:52

przeguby ok sa

Joey
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 59
Rejestracja: 12 lut 2019, 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Joey » 29 mar 2019, 15:16

Mam to samo w swojej audi duzo ludzi pisalo o czujnikach abs ja mialem zlamany jeden pomoglo na tydzien i znow powróciło blokowanie sie tylnego mostu przy skreconych kolach, juz rozkladam rece bo bledow brak a nikt nie wie co tp moze byc

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 29 mar 2019, 19:53

A może to wynika z problemu związanego z łożyskiem a nie czujnikiem? Znaczy z bierznią magnetyczną w łożysku jest coś nei halo?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

jasy85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 29
Rejestracja: 14 lis 2018, 20:18
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: jasy85 » 29 mar 2019, 20:50

slyszalem ze pomaga wymiana oleju w tylnym moscie.ale jest tyle mozliwosci.temat rzeka

Joey
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 59
Rejestracja: 12 lut 2019, 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Joey » 30 mar 2019, 00:31

drago_o pisze:A może to wynika z problemu związanego z łożyskiem a nie czujnikiem? Znaczy z bierznią magnetyczną w łożysku jest coś nei halo?
Moze tak byc u mnie, bo stary czujnik tak mi sie ulamal ze została tylko sama koncowka i musiałem mlotkiem i wiertarka zeby go wyciagnac, ale jak sprawdzic to lozysko i dlaczego co jakiś czas most sie blokuje, przeciez gdyby bylo uszkodzone to caly czas byłaby ta usterka, to samo sie tyczy oleju w dyferencjale

jasy85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 29
Rejestracja: 14 lis 2018, 20:18
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: jasy85 » 30 mar 2019, 09:09

U mnie jak troche pojezdze tak robi jak zimny niby ok.wiec olej wtedy by mial znaczenie.moze rozgrzany niema juz tych wlasciwosci.sam niewiem

Joey
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 59
Rejestracja: 12 lut 2019, 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Joey » 31 mar 2019, 13:03

jasy85, jak wymienisz olej /rozwiazesz problem daj znac na forum

scrow
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 19 paź 2018, 10:40
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: scrow » 02 maja 2019, 17:14

witam
spiesze z wyjaśnieniem . Miałem identyczne objawy - terkotanie przy skręcie - efekt jakby dyfer się blokował . sprawdzone było generalnie wszystko - pierdyliard rzeczy i nic nie pomogło. W końcy wgryzłem się w temat i ...okazuje się , że wszystkiemu winien jest olej w torsenie . Jak zminy to jeszcze jakoś lepi a jak się rozgrzeje to niestety wrażenie jakby się auto rozjeżdzało . Niestety trzeba kupić oryginalny olej w ASO- litr około 450 zł ( niestety olej nie ma zamiennika chociaż wiele firm podaje że ma w swojej ofercie takowy ) . Mój mechanik nawet się dziwił podczas wymiany na oryginalny olej i cytuje - on ma zupełnie inną lepkość niż te zamienniki . Także tak to wygląda . Niestety sama wymiana nie jest prosta ponieważ torsen nie ma korka spustowego a jedynie do napełniania . Ja kazałem mechanikowi wyjąć torsen i całego przeczyścić z syfu który się nagromadził , zamontować i dopiero nalać nowego oleju. Po tym wszystkim aż chce się tylko skręcać . Pozdro.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez scrow, łącznie zmieniany 1 raz.
Scrow

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 02 maja 2019, 20:11

scrow pisze:witam
spiesze z wyjaśnieniem . Miałem identyczne objawy - terkotanie przy skręcie - efekt jakby dyfer się blokował . sprawdzone było generalnie wszystko - pierdyliard rzeczy i nic nie pomogło. W końcy wgryzłem się w temat i ...okazuje się , że wszystkiemu winien jest olej w torsenie . Jak zminy to jeszcze jakoś lepi a jak się rozgrzeje to niestety wrażenie jakby się auto rozjeżdzało . Niestety trzeba kupić oryginalny olej w ASO- litr około 450 zł ( niestety olej nie ma zamiennika chociaż wiele firm podaje że ma w swojej ofercie takowy ) . Mój mechanik nawet się dziwił podczas wymiany na oryginalny olej i cytuje - on ma zupełnie inną lepkość niż te zamienniki . Także tak to wygląda . Niestety sama wymiana nie jest prosta ponieważ torsen nie ma korka spustowego a jedynie do napełniania . Ja kazałem mechanikowi wyjąć torsen i całego przeczyścić z syfu który się nagromadził , zamontować i dopiero nalać nowego oleju. Po tym wszystkim aż chce się tylko skręcać . Pozdro.

Czy ktoś to jeszcze robił i potwierdzi?

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 18 lut 2020, 13:54

U mnie dalej wibracje przy skręconych kołach przy ruszaniu.
Oleje wymienione wszystkie jakie możliwe w układzie napędowym na ori. Czujniki abs pokazują prawidlowe wartości , brak błędówna kompie, bezpieczniki wyciągane i brak poprawy . Pozostało tak jezdzic.

[ Dodano: 2020-02-18, 13:54 ]
Została jeszcze kwestia opon . Jak kupiłem autko to wydaje mi się że tego nie bylo i jezdziłem na starych felgach 18" teraz założyłem 19" 245x40 i wibracje występują. Ze specyfikacji opon i felg z klapki wlewu paliwa wynika że tolerancja między różnymi rozmiarami opon i felg wynosi albo 3mm albo 5mm obwodu koła . Natomiast moje obecne 19" odbiegają od tolerancji od 8mm nawet do 13mm. Założe stare felgi i sprawdzę. Wiem że czasami przy szerokiej oponie na skręconych kołach opony jak by szurają po aswalcie lecz mi chodzi o całkiem coś innego typowe wibracje calego auta jak by szpera sie załączyla.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl