![]() |
![]() |
![]() |
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Sondy lambda numer oznaczenie
- marekp750
- Administrator
- Posty: 1222
- Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
- Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 38
- Rejestracja: 05 gru 2018, 00:06
- Lokalizacja: Wawa
Sonda nr 1
Sonda nr 2
Czyli bez roznica czy jedna czy druga ?
B1 S1 to sonda przed katem po stronie pasazera ? Prosze o potwierdzenie
Sonda nr 2
Czyli bez roznica czy jedna czy druga ?
B1 S1 to sonda przed katem po stronie pasazera ? Prosze o potwierdzenie
- dice111
- Moderator
- Posty: 6053
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
-
- Forum Audi A8
- Posty: 49
- Rejestracja: 21 lis 2016, 20:07
- Lokalizacja: Okolice wieliczki
U mnie wybita było podgrzewanie na B2 S1, ale zdecydowałem się wymienić obie przed katem. Zakupione u naszego kolegi (Michał - dziękuję) obie Bosch.
Powiem Wam że auto dostało takiej korby że aż nie mogę w to uwierzyć. Polecam wszystkim wymianę na nowe sondy - mimo że nie ma błedów na starych.
Oczywiście wymiana wymagała zdjęcia kolektora dolotowego i od razu wymiany pod nim uszczelek. Ale to nie jest jakaś kosmiczna operacja. Warto się natomiast zaopatrzyć w dobry klucz do sond bo dostęp jest dość cięzki (zwłaszcza do B1 S1)
Powiem Wam że auto dostało takiej korby że aż nie mogę w to uwierzyć. Polecam wszystkim wymianę na nowe sondy - mimo że nie ma błedów na starych.
Oczywiście wymiana wymagała zdjęcia kolektora dolotowego i od razu wymiany pod nim uszczelek. Ale to nie jest jakaś kosmiczna operacja. Warto się natomiast zaopatrzyć w dobry klucz do sond bo dostęp jest dość cięzki (zwłaszcza do B1 S1)
- karol208
- Super Klubowicz
- Posty: 1085
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1994
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Biała Podlaska
B2 wymieniałem bez demontażu kolektora ssącego od góry.zabawiking pisze: Oczywiście wymiana wymagała zdjęcia kolektora dolotowego i od razu wymiany pod nim uszczelek. Ale to nie jest jakaś kosmiczna operacja. Warto się natomiast zaopatrzyć w dobry klucz do sond bo dostęp jest dość cięzki (zwłaszcza do B1 S1)
Wyleciała tylko przepustnica z rurą dolotową. (i tak trzeba demontować bo kable lecądo nadkola od sond)
Fakt lekko nie jest bo ledwo co przedłużka włazi
Klucz stosowałem taki:
-
- Forum Audi A8
- Posty: 31
- Rejestracja: 29 maja 2019, 11:58
- Lokalizacja: Stargard
a jam mam inny problem wywala mi błędy
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded
16814 - Catalyst System: Bank 2: Efficiency Below Threshold
P0430 - 002 - Lower Limit Exceeded
i teraz pytanie czy to może być spowodowane uszkodzonym czujnikiem temperatury bo ostatnio wywaliło mi że silnik jest przegrzany a tem. na zegarze nawet nie drgnęła, lub czy to wina lpg, wiem ze to sondy za katami i że niby zapchane , czujnik na pewno na dniach wymienię tylko ciągle wraca mi check na desce (i wydaje mi sie że za dużo pali jechałem ostatnio trasę i spaliła mi 18 litrów gazu a na kompie pokazuje 13 litrów. wiem że podstawą jest diagnostyka ale nie wiem jaki kabelek kupić, do mojej a6 c5 lata zwykły kkl no ale tu nie lata
( jedynie co moge to skasować i odczytać błędy) . pomóżcie

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded
16814 - Catalyst System: Bank 2: Efficiency Below Threshold
P0430 - 002 - Lower Limit Exceeded
i teraz pytanie czy to może być spowodowane uszkodzonym czujnikiem temperatury bo ostatnio wywaliło mi że silnik jest przegrzany a tem. na zegarze nawet nie drgnęła, lub czy to wina lpg, wiem ze to sondy za katami i że niby zapchane , czujnik na pewno na dniach wymienię tylko ciągle wraca mi check na desce (i wydaje mi sie że za dużo pali jechałem ostatnio trasę i spaliła mi 18 litrów gazu a na kompie pokazuje 13 litrów. wiem że podstawą jest diagnostyka ale nie wiem jaki kabelek kupić, do mojej a6 c5 lata zwykły kkl no ale tu nie lata

- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
Katalizatory już pewnie nie mają swojej sprawności.Kolczyk2100 pisze:a jam mam inny problem wywala mi błędy![]()
Czas pomyśleć nad ich wymianą.
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 31
- Rejestracja: 29 maja 2019, 11:58
- Lokalizacja: Stargard