części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Naprawa blacharska co i jak można w aluminium

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

[D3 ALL ] Naprawa blacharska co i jak można w aluminium

Post autor: colln » 14 sie 2018, 09:47

Zgłosił się do mnie dobry znajomy by mu doradzić a ja poległem..
Pytanie dotyczyło naprawy blacharskiej w A8
Wiedział ze miałem kilka A8 to chciał się poradzić w kwestii kupna ale uszkodzonej (zwyczajnie nie stać go na całą zdrową) no a ja "niestety" nigdy nie miałem do czynienia z naprawą aluminiowego nadwozia.
Wiem że pojedyncze elementy można po prostu odkręcić i wymienić, np przedni pas czy przedni błotnik nie ma problemu ale pytanie dotyczyło co gdy jest uszkodzony tył auta..?
Też jestem ciekawy jak wygląda naprawa tyłu. Przejrzałem z nim net jest dużo ogłoszeń typu ćwiartka tylna itp i to za jakieś niewielkie pieniążki i to go kusi.
Jak ktoś miał z tym do czynienia to proszę o podzielenie się informacją co i jak z tym
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 14 sie 2018, 11:56

Generalnie można wiele zrobić ale musi to robić ktoś kto wie jak i umie to zrobić dobrze.
Producent przewiduje takie naprawy jak wymiana przedniej podłużnicy czy wymiana poszycia bocznego tylnego błotnika itp.
Mam u siebie jedno auto które w ramach prac różnych oddawałem również na naprawę właśnie przedniej podłużnicy i kielicha amortyzatora - naprawione.
Znam też ze trzy sztuki D3 które mają wstawione ćwiartki - w tych przypadkach nie wiem kto to robił więc nie mogę powiedzieć czy dobrze i czy bezpiecznie ale ludzie tym jeżdżą.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 14 sie 2018, 21:50

90% tak uszkodzonych samochodow jest robiona na handel, cena da Ci do myslenia. Po robocie zgodnie ze sztuka samochod taki kosztowalby niewiele mniej niz nieuszkodzony (bezwypadkowy). Wiekszosc dzwonow w tyl to calki, wyjatki stanowia samochody, ktore mialy szkode na gwarancji i jeszcze oplacalo sie to robic.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 14 sie 2018, 22:54

Generalnie aluminium się nie prostuje tylko wymienia całe elementy, do tego dochodzi problem iż te nasze fury nie są zrobione z czystego alu
tylko jakaś tajemna mieszanina. Jak trzeba wymienić ćwiartkę to wszystkie uszkodzone elementy trzeba roznitować lub rozwiercić spawy i
przynitować czy też przyspawać nowe elementy. Jak ktoś ma doświadczenie z pracą przy karoserii i umie spawać aluminium to nie widzę przeszkód
by kupić rozbitka i go zrobić.

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 660
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 15 sie 2018, 21:16

Teoretycznie to wpierw trzeba naciągnąć ile się da to co zostało uszkodzone tak, żeby fragmenty które nie będą podlegać wycinaniu wróciły do swoich dawnych miejsc. Starczy powiedzieć powodzenia w przypadku tej karoserii. Tu po prostu tnie się gdzie zaczyna wszystko do siebie pasować i jazda z tigiem. Choć widziałem już jedną A8 'spawaną' migomatem :D
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 16 sie 2018, 09:05

FOSS pisze:wymiana poszycia bocznego tylnego błotnika itp.
Znaczy występuje to jako element do kupienia w ASO ? Jak jest mocowany? Przedni to pestka - jest przykręcany a tu?
Co np gdy jest uszkodzony tylny pas też jest to naprawialne tak żeby było w miarę zgodnie ze sztuką czy blacharze ucinają dupkę autku i przyspawywują od innego ;)
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 16 sie 2018, 11:41

colln pisze:Znaczy występuje to jako element do kupienia w ASO ? Jak jest mocowany? Przedni to pestka - jest przykręcany a tu?
Co np gdy jest uszkodzony tylny pas też jest to naprawialne tak żeby było w miarę zgodnie ze sztuką czy blacharze ucinają dupkę autku i przyspawywują od innego ;)
Są elementy blacharskie oddzielnie - np. słupki boczne - do wspawania.

Jakiś czas temu miałem jedno D4 z którego wyleciał szyber w trakcie jazdy.
Uszkodzony był m.in. lekko dach.
Auto oddałem do ASO na naprawę blacharsko-lakierniczą.
Wymiana dachu.
Robione z AC.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 21 sie 2018, 00:49

colln pisze:Znaczy występuje to jako element do kupienia w ASO ? Jak jest mocowany? Przedni to pestka - jest przykręcany a tu?
Co np gdy jest uszkodzony tylny pas też jest to naprawialne tak żeby było w miarę zgodnie ze sztuką czy blacharze ucinają dupkę autku i przyspawywują od innego ;)
albo szukasz speca od alu i naprawiasz, albo kupujesz caly blotnik roznitowywuja stary i nituja na nowo poszycie i jest jak nowy
bądź sobą, wariatów też lubią

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 21 sie 2018, 21:07

Preston81 pisze:
colln pisze:Znaczy występuje to jako element do kupienia w ASO ? Jak jest mocowany? Przedni to pestka - jest przykręcany a tu?
Co np gdy jest uszkodzony tylny pas też jest to naprawialne tak żeby było w miarę zgodnie ze sztuką czy blacharze ucinają dupkę autku i przyspawywują od innego ;)
albo szukasz speca od alu i naprawiasz, albo kupujesz caly blotnik roznitowywuja stary i nituja na nowo poszycie i jest jak nowy

Obrazek

błotniczek można sobie zakupić za jakieś kilkaset ojro

procedurka fabryczna zaczyna się od wycięcia w miejscu gdzie ci pasuje (względem uszkodzeń)

a potem to już spawanie, klejenie i nitowanie...

pooglądajcie sobie w elsie wszystko jest
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 08 maja 2019, 15:33

Stary temat ale uaktualnię cenowo i dodam tylko że w serwisie Krotoski-Cichy Szczecin za wymianę tegoż elementu którego fotkę wrzucił kolega Maciu zawołali 15 tyś zł a z tylnym zderzakiem około 20 tyś zł. z czego koszt błotnika - 5860,98 zł netto nadkole - 804,07 zł netto , koszt zderzaka - 2885,37 zł netto właśnie przerabiam temat ilu fachowców tyle cwaniaków .... ale nikt nie chce się podjąć naprawy . Ale znalazłem warsztaty które zajmują się również karoseriami ze stopu aluminium właśnie jestem w fazie wycen i uzgadniania terminu.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 08 maja 2019, 17:56

tutenhamon pisze: .... ale nikt nie chce się podjąć naprawy . Ale znalazłem warsztaty które zajmują się również karoseriami ze stopu aluminium właśnie jestem w fazie wycen i uzgadniania terminu.
Znam taki warsztat co to zrobi ale w Warszawie.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 660
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 08 maja 2019, 22:05

Jeśli auto jak z podpisu to usłyszawszy taką kwotę kupiłbym za 1.5kzł tiga (bo tu już przezbrojonym migiem bym się trochę cykał), trochę profili alu z casto do nauki za kolejną stówkę, ćwiartkę za pińcet i zderzak za drugie pińcet.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl