W DE koszt takiej zabawy zaczyna się od 800 Euro za blok R4 ...w PL zapewne taniejpepi pisze:Koszt jest mi nie znany w motocyklach cena jest znana
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 96 4.2PB/LPG ] Jakie pierścienie wymiary
-
machul333
- Forum Audi A8

- Posty: 265
- Rejestracja: 07 sie 2017, 15:29
- Lokalizacja: Samborowo
-
Ukaniu
- Super Klubowicz

- Posty: 570
- Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
- Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów
Na alusilu nie musi być jodełki, proces honowania odbywa się chemicznie. Jeśli jest widoczna to są to pozostałości obróbki na średnicę.machul333 pisze: Ale jak by nie było to wytarta jodełka w cylindrze kwalifikuje blok na złom i żadna wymiana pierścieni mu nie pomoże .
Są zakłady co poprawiają szczotkami dla zrobienia nowej jodełki ale kto zaryzykuję .
Zamiast kamieni do honownicy przy wykańczaniu wkłada się filc posmarowany odpowiednim środkiem który ma zadanie lekko podtrawić powierzchnię cylindra wynosząc w górę wtrącenia krzemu. Powierzchnia staje się wtedy lekko matowa.
Na tych twardych wtrąceniach ślizga się pierścień.
|Kiedyś to była wiedza tajemna teraz z racji popularności w silnikach jest już często stosowane.
Wartościowe silniki np naprawia się napylając warstwę metalu na ścianki cylindra by spowrotem wykorzystać stare tłoki w przypadku braku nadwymiarów.
Alusil hone zwraca w google ciekawe obrazki.
Kot też jest Quattro
-
machul333
- Forum Audi A8

- Posty: 265
- Rejestracja: 07 sie 2017, 15:29
- Lokalizacja: Samborowo
O widzisz część tego znałem ale to z tym wytrawianiem jodełki pierwszy raz słyszę . Teraz to już się robi popularne kiedyś to największa tajemnica była i praktycznie nic nie szło się dowiedzieć o procesie .Ukaniu pisze:Na alusilu nie musi być jodełki, proces honowania odbywa się chemicznie. Jeśli jest widoczna to są to pozostałości obróbki na średnicę.machul333 pisze: Ale jak by nie było to wytarta jodełka w cylindrze kwalifikuje blok na złom i żadna wymiana pierścieni mu nie pomoże .
Są zakłady co poprawiają szczotkami dla zrobienia nowej jodełki ale kto zaryzykuję .
Zamiast kamieni do honownicy przy wykańczaniu wkłada się filc posmarowany odpowiednim środkiem który ma zadanie lekko podtrawić powierzchnię cylindra wynosząc w górę wtrącenia krzemu. Powierzchnia staje się wtedy lekko matowa.
Na tych twardych wtrąceniach ślizga się pierścień.
|Kiedyś to była wiedza tajemna teraz z racji popularności w silnikach jest już często stosowane.
Wartościowe silniki np naprawia się napylając warstwę metalu na ścianki cylindra by spowrotem wykorzystać stare tłoki w przypadku braku nadwymiarów.
Alusil hone zwraca w google ciekawe obrazki.
-
Ukaniu
- Super Klubowicz

- Posty: 570
- Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
- Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów
Pasty do honowania alusilu to jest jakaś wiedza tajemna. Jedni piszą tylko o ściernych inni o własnościach trawiących. Fabrycznie to było zdaje się trawione.
Tu coś
http://www.w124performance.com/docs/gen ... ioning.pdf
Tu honował pastą Sunen AN30
https://www.audizine.com/forum/showthre ... sil-Blocks
Ja tam kiedyś widziałem blok który w profesjonalnym warsztacie walnęli flexihonem gratis, jodełkę miał jak się patrzy :-))). Znajomy mechanik zastanawiał się co dalej z tym zrobić. Blok trafił do obróbki tylko na płaszczyznę głowicy.
Tu coś
http://www.w124performance.com/docs/gen ... ioning.pdf
Tu honował pastą Sunen AN30
https://www.audizine.com/forum/showthre ... sil-Blocks
Ja tam kiedyś widziałem blok który w profesjonalnym warsztacie walnęli flexihonem gratis, jodełkę miał jak się patrzy :-))). Znajomy mechanik zastanawiał się co dalej z tym zrobić. Blok trafił do obróbki tylko na płaszczyznę głowicy.
Kot też jest Quattro






