[D2 FL ALL ] Xenon Plus - żarniki
[D2 FL ALL ] Xenon Plus - żarniki
Witam
Posiadam w swoim aucie Xenon Plus
moje pytanie jakie orginalnie były tam żarniki ??
i czy powinny świecic żółtawo ??
Posiadam w swoim aucie Xenon Plus
moje pytanie jakie orginalnie były tam żarniki ??
i czy powinny świecic żółtawo ??
Ostatnio zmieniony 29 mar 2013, 23:55 przez eloallxp, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeśli będziesz kupował jakieś zamienniki to kupuj zawsze z jak najmniejszą liczba Kelvinów (nie mylić pojęć Kelvinów z Candelami) im mniej Kelvin tym więcej światła na drodze czyli w praktyce kupować tylko 4100 (niestety niedostępne na allegroszu) ale b. blisko są 4300 unikać wszystkiego co ma 5000-6000K
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Kolego... światła drogowe potocznie nazywane są długimi tak jak światła mijania to potocznie krótkie więc...eloallxp pisze:czyli że :
do siebie włączam drogowe czyli xenon + h7 ?
a do przodu długie ??
za włączanie/wyłączanie odpowiada dźwignia od kierunkowskazów umieszczona po lewej stronie kierownicy...
pociągając tą dźwignię do siebie światła długie (drogowe) włączają się ale włączone będą tylko tak długo jak długo będziesz przytrzymywał tą dźwignię pociągniętą ku sobie (ta funkcja słuzy do generowania tzw. błyśnięcia ostrzegawczego a dźwignia kierunokowskazów po jej puszczeniu automatycznie powraca do pozycji wyjściowej i światła długie/drogowe gasną)...
popchnięcie dźwigni w kierunku deski rozdzielczej spowoduje włączenie na stałe świateł długich/drogowych - ich wyłączenie polega na pociągnięciu dźwigni kieronkowskazów do siebie w pozycje wyjściową.
Lampa XenonPlus to bi-xenon czyli żarnik xenonowy realizuje funkcję i świateł krótkich/mijania i świateł długich/drogowych ale...
dodatkowo lampa XenonPlus dla świateł długich/drogowych posiada także żarówkę H7 umieszczoną w tej dużej soczewce dalekosiężnej.
Światła długie/drogowe na xenonie włączają się tylko wtedy kiedy włączone są światła krótkie/mijania... światła długie/drogowe na soczewce dalekosiężnej i żarówce H7 działają zawsze niezależnie od włączenia bądź nie świateł krótkich/mijania.
Ot i cała filozofia działania lampy XenonPlus ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- czechu20vt
- Forum Audi A8
- Posty: 61
- Rejestracja: 10 sie 2010, 19:49
- Lokalizacja: pomorskie
dlaczego unikać tych żarników ja właśnie kupiłem zamiennik 5000k i świeci bardzo dobrze śnieżno białocolln pisze:Jeśli będziesz kupował jakieś zamienniki to kupuj zawsze z jak najmniejszą liczba Kelvinów (nie mylić pojęć Kelvinów z Candelami) im mniej Kelvin tym więcej światła na drodze czyli w praktyce kupować tylko 4100 (niestety niedostępne na allegroszu) ale b. blisko są 4300 unikać wszystkiego co ma 5000-6000K
czechu
bo ludzie mylą ilość Kelvinów z mocą i wciąż wierzą, że więcej K to będzie widniej na drodze
KAŻDY palnik xenon ma tę samą moc 35W
Im mniej Kelvinów tym droga lepiej oświetlona no tak to działa więc postawić tu kropkę i nie wmawiać, że ktoś kupił palnik 6000 czy 5000 i świeci mu lepiej niż jego stary - no właśnie STARY... czyli niemal cokolwiek nowego z początku powinno być lepsze od starego.
W końcu palniki xenon też właśnie ulegają starzeniu a to zmienia ich charakterystykę w tym barwę i ilość lumenów (nie mylić znów z Kelvinami) Nowy palnik D2S ma nominalnie ok 3200 lumenów +- 400, po 1-2 tysiącach cyklów rozruchu (nie godzin) zostaje mu ok 60-70% tego itd ;-)
KAŻDY palnik xenon ma tę samą moc 35W
Im mniej Kelvinów tym droga lepiej oświetlona no tak to działa więc postawić tu kropkę i nie wmawiać, że ktoś kupił palnik 6000 czy 5000 i świeci mu lepiej niż jego stary - no właśnie STARY... czyli niemal cokolwiek nowego z początku powinno być lepsze od starego.
W końcu palniki xenon też właśnie ulegają starzeniu a to zmienia ich charakterystykę w tym barwę i ilość lumenów (nie mylić znów z Kelvinami) Nowy palnik D2S ma nominalnie ok 3200 lumenów +- 400, po 1-2 tysiącach cyklów rozruchu (nie godzin) zostaje mu ok 60-70% tego itd ;-)
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2