części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 preFL ALL ] Zepsute przez mechanika zawieszenie


NewGuy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 53
Rejestracja: 12 lut 2014, 00:38
Lokalizacja: Gdynianowo

[D3 preFL ALL ] Zepsute przez mechanika zawieszenie

Post autor: NewGuy » 04 lip 2019, 20:56

Cześć, jak w temacie. Odebrałem dziś auto, wiem że było na podnośniku. Gdy odbierałem było wszystko ok, stał normalnie. Odstawiłem do domu, auto przestało 4h i idąc teraz do auta widzę że przód leży, odpalając go i próbując podnieść widzę że tył się napompował, a przód bez zmian, słyszę jak by uciekające powietrze z przedniego prawego koła. Lewe jak by odrobinę dopompował ale to nie jest ten poziom.
Moje pytanie: czy skoro podnieśli auto to z czym muszę się liczyć, czy z wymianą wszystkich 4 czy miechów czy z tym jednym z którego ucieka powietrze.
Druga sprawa, jak bardzo jest to realne, że zakład przyzna się do błędu?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 04 lip 2019, 23:11

Raczej przypadek, albo dorobili ("poprawili"), jak nieszczelność była to była już wcześniej.
Mechanik trybu podnośnika w A8 nie zna ?
Black Cars Matters

NewGuy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 53
Rejestracja: 12 lut 2014, 00:38
Lokalizacja: Gdynianowo

Post autor: NewGuy » 05 lip 2019, 03:29

Żadnej nieszczelności wcześniej nie było i nic na nia nie wskazywało. Nie uwierzę w przypadek, że 4h po odbiorze auta, gdzie auto stało w garażu nagle rozszczelnił się miech.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 05 lip 2019, 08:28

Na pewno nie rozszczelnil sie z powodu nie uzycia trybu podnosnika. Predzej kompresor zalatwisz i nastawy moga zglupiec. Byc moze byla mala, dopompowywal jak glupi. Jak masz VCDSa, z bledow tez mozna bedzie cos wywnioskowac
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 05 lip 2019, 12:21

Mechanik trybu podnośnika w A8 nie zna ?
Type lat w A8 a ciągle Cię to dziwi?
Na pewno nie rozszczelnil sie z powodu nie uzycia trybu podnosnika.
Oczywiście, że mógł. Nie można stwierdzić, że to akurat ten powód ale też nie można powiedzieć, że to nie możliwe.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 05 lip 2019, 14:16

Ale jak ? O ile kompresor jest teoretycznie zabezpieczony przed przegrzaniem (o czym z reszta bledy powiedza) to jaki wplyw na szczelnosc mialoby nie uzycie trybu podnosnikowego ?
Musialaby juz jakas byc, a powiekszyc sie od ciagu pracy badz wiekszego cisnienia w ukladzie.
Skoro slychac ze luft ucieka tzn ze jest nieszczelnosc, a jak z jednej strony, wiecej z jednego kola to chyba jasne.
Black Cars Matters

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 05 lip 2019, 18:53

wlasnie ostatnio po wizycie w warsztacie (sam wjezdzalem na podnosnik)
pod koniec roboty sie zorientowalem ze z pospiechu zapomniałem o osławionym
trybie... i taka mnie naszła refleksja że problemem moze byc tylko sytuacja
gdy podnosimy jedną stronę/koło

wtedy układ próbując poziomować może doprowadzic do sytuacji gdy z jednej strony bedzie
dorzucał cisnienia z drugiej upuszczał (do osiągnięcia resztkowego jak sprawny
zawór zwrotny jak nie to do wyrównania z otoczeniem) i wtedy dodatkowo gdy mamy
niesprawny zaworek resztkowy, moze przy gwałtownym opuszczaniu (jak to z żaby)
taki luzniejszy miech może się ułozyć dziwnie i faktycznie gdzies zaczac ocierac/przetrzeć
ale to też nie od razu, mam rozebrany taki amor i nie wiem jak od jednego strzału miałoby
rozerwać taką gumę

bez trybu podnosnika przy podnoszeniu całego auta nigdy nie słyszałem żadnych prób
poziomowania ze strony układu

ja bym nie demonizował zresztą jacking mode z samej nazwy odnosi się bardziej do lewarka
(jack) a nie do podnoszenia za pomocą podnośnika (lift)

jak to jest po niemiecku w menu?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl