[D2 99 4.2PB/LPG ] Nie odpala na PB ani na LPG - Problem R
Rozrząd sprawdzony - wszystko zgodnie z punktami, więc mogę uff, wykluczyć przestawienie rozrządu i niemiłe niespodzianki
Jedyna zagwostka to lekko luźnawy pasek gdy auto stoi, tak jakby napinacz nie zawsze naciągał pasek, po odpaleniu jest odpowiednio naciągnięty
Sprawdzę jeszcze ciśnienie na tłokach, czy może jakiś napinacz łańcucha nie padł.
- Dziś wymieniłem po raz kolejny świece - tym razem na 4-eletkrodowe (stare które miałem w garażu)- i co ciekawe AUTO ciężko ale ODPALIŁO..... Choć nie chodzi równo..jakby na 4 cylindry
- Ewidentnie jest zalewane ( świeca jedno elektrodowa nie dawał sobie rady z taką ilością pb z iskrą) W przepływce czuć Pb i jest nawet lekko mokrawa od PB
- KOLEJNE POSZUKIWANIA
* Czy zalewa - wtryskiwacze się skończyły ? ( wtryskiwacze, a może komputer sterujący padł)
* Czy iSKRA jest jakas nieregulrana zbyt mała ( czujnik Hala?)
Dodam na komputerze cały czas 0 BŁĘDÓW.
Zabawa trwa dalej...
Czy mogę bez większych zabaw podmienić kontrolnie taki sam komputer jak mam bez koniecznośći jakieś adaptacji ?? Wymieniał ktoś kiedy komputer 4D0907558H
Jedyna zagwostka to lekko luźnawy pasek gdy auto stoi, tak jakby napinacz nie zawsze naciągał pasek, po odpaleniu jest odpowiednio naciągnięty
Sprawdzę jeszcze ciśnienie na tłokach, czy może jakiś napinacz łańcucha nie padł.
- Dziś wymieniłem po raz kolejny świece - tym razem na 4-eletkrodowe (stare które miałem w garażu)- i co ciekawe AUTO ciężko ale ODPALIŁO..... Choć nie chodzi równo..jakby na 4 cylindry
- Ewidentnie jest zalewane ( świeca jedno elektrodowa nie dawał sobie rady z taką ilością pb z iskrą) W przepływce czuć Pb i jest nawet lekko mokrawa od PB
- KOLEJNE POSZUKIWANIA
* Czy zalewa - wtryskiwacze się skończyły ? ( wtryskiwacze, a może komputer sterujący padł)
* Czy iSKRA jest jakas nieregulrana zbyt mała ( czujnik Hala?)
Dodam na komputerze cały czas 0 BŁĘDÓW.
Zabawa trwa dalej...
Czy mogę bez większych zabaw podmienić kontrolnie taki sam komputer jak mam bez koniecznośći jakieś adaptacji ?? Wymieniał ktoś kiedy komputer 4D0907558H
To jest j kolejny kierunek sprawdzenia.
I proszę ponownie o pomoc..
JAk zdiagnozować, który/ które wtryskiwacze leją ?, bo chyba nie wszystkie naraz się popsuły?
Jak zmierzyć owe ciśnienie na listwie ? nie widzę na listwie żadnego króćca gdzie można by się wpiąć .... ( zakładam, że ciśnienie jest dobre. nówka pompa VDO), ewentualnie jeszcze filtr mogę wymienić na nowy....
To może być ślad... gdyż wspomnę, że ostanio miałem problem z pompą a dokładnie wąż gumowy od pompy się rozpuścił i musiałem wymieniać no nowy. Może jakieś mini restki zapchały albo filtr albo wtryskiwacze?
hmmm
[ Dodano: 2019-09-08, 12:54 ]
Update.
Dziś kolejna prób i odpalił jakby na 4 ,6 cylindrach.
Ponownie odkręciłem wszystkie świece i bez problemu można wyczuć, że pierwsze świecie z prawej i lewej strony od strony grodzi są wyraźnie zalane zdecydowanie mocniej niże pierwsze 2 z prawej i lewej strony od przodu.
Więc zalewa, szukamy dalej... czy wtryski czy regulator,( choć był wymienia 1,5 roku temu), czy może komputer sterujący się poddał, no i oczywiście ffiltr jutro idzie NOWY
[ Dodano: 2019-09-08, 20:32 ]
Na oko widać, że pierwszy od strony pasażera /grodzi , ewidentnie przepuszcza bo jest mokro i śmierdzi PB.
Ciekawe czy jeden wtryskiwacz, robił aż taki galimatias w komputerze i zalewałoby całą resztę...
I proszę ponownie o pomoc..
JAk zdiagnozować, który/ które wtryskiwacze leją ?, bo chyba nie wszystkie naraz się popsuły?
Jak zmierzyć owe ciśnienie na listwie ? nie widzę na listwie żadnego króćca gdzie można by się wpiąć .... ( zakładam, że ciśnienie jest dobre. nówka pompa VDO), ewentualnie jeszcze filtr mogę wymienić na nowy....
To może być ślad... gdyż wspomnę, że ostanio miałem problem z pompą a dokładnie wąż gumowy od pompy się rozpuścił i musiałem wymieniać no nowy. Może jakieś mini restki zapchały albo filtr albo wtryskiwacze?
hmmm
[ Dodano: 2019-09-08, 12:54 ]
Update.
Dziś kolejna prób i odpalił jakby na 4 ,6 cylindrach.
Ponownie odkręciłem wszystkie świece i bez problemu można wyczuć, że pierwsze świecie z prawej i lewej strony od strony grodzi są wyraźnie zalane zdecydowanie mocniej niże pierwsze 2 z prawej i lewej strony od przodu.
Więc zalewa, szukamy dalej... czy wtryski czy regulator,( choć był wymienia 1,5 roku temu), czy może komputer sterujący się poddał, no i oczywiście ffiltr jutro idzie NOWY
[ Dodano: 2019-09-08, 20:32 ]
Na oko widać, że pierwszy od strony pasażera /grodzi , ewidentnie przepuszcza bo jest mokro i śmierdzi PB.
Ciekawe czy jeden wtryskiwacz, robił aż taki galimatias w komputerze i zalewałoby całą resztę...
o MONTAŻ pompy jestem spokojny. To nie pierwsza zabawa z pompą w A8, i zakładam, że i tym razem jest OK.
Zostaje mi zamówić 1 wtryskiwacz///
Zakładam, że możecie mieć Panowie racje, że mimo pompy ciśnienia dalej nie halo... , ale obecnie nie mam jak sprawdzić tego ciśnienia na listwie więc liczę na szczęście, że w koncu znajdę przyczynę.....
Zostaje mi zamówić 1 wtryskiwacz///
Zakładam, że możecie mieć Panowie racje, że mimo pompy ciśnienia dalej nie halo... , ale obecnie nie mam jak sprawdzić tego ciśnienia na listwie więc liczę na szczęście, że w koncu znajdę przyczynę.....
KOCHAM I NIENAWIDZĘ INŻYNIERÓW AUDI A8 za ten wynalazek..
DLA POTOMNYCH TEMAT ROZWIĄZANY !!!
Ilość czynności które wykonałem aby zdiagnozować problem,,, długa lista,, ale na samym końcu okazało się, że nie ta kolejność... Człowiek się uczy całe życie
Gdy Auto przestaje odpalać bądź działa tylko na kilka cylindrów po ciężkim kręceniu... faluje na obrotach ( ZERO BŁĘDÓW , czasami sporadyczny ZBYT BOGATA MIESZANKA i inne które specjalnie wywoływałem odpinając dany czujnik na próbę, czy akumulator)
- dziś wiem, zaczynamy od sprawdzenie CZY ZAWÓR CIŚNIENIA PB, nie przepuszcza do podciśnienia i silnika!!! ( bo wtedy mamy w/w objawy.... Auto jest zalewane i nie odpala albo chodzi na x cylindów a w pierwszej fazie zaczyna falować na biegu jałowym.
- Każdy miał trochę racji i na forach można przeczytać - sprawdź to , tamto itd..:
a) świece
b) cewki
c) pompa czy daje ciśnienie ( u mnie było 4.3 bar)
d) czujniki g28, hala, rozrządu, temperatury silnika itd..
e) Nawet sprawdziłem ciśnienie na cylindrach , wszędzie w miarę ok - tylko jeden odstaje od reszty 14,14,13,14 i 14,10,14,14
Ja już nawet sprawdziłem CAŁY rozrząd czy auto nie przeskoczyło na zębach, bo auto nawet na LPG nie chciało odpalić i to było niepokojące.... (przy okazji wiem, gdzie jest Wejście rewizyjne na wale - imbus 8 )
W sumie wymieniałem na próbę wszystkie w/w części po czym zostawiałem gdy było OK.
Po wymianie świec auto odzywało się, chodziło na kilku cylindrach a po kilku minutach znów umierało.
Co się okazało, ŚWIECE, po kontakcie zbyt dużą ilością PB dostawały tak po dupie, że ISKRA była bardzo słaba, bądź skakała jakby z boku świecy... W sumie zabiłem w ten sposób 3 kpl świec... ( więc jak ktoś pisze,, mam nowe świece,, bo ja tak miałem,, to po kontakcie z byt dużą ilosćią już po x minutach nadają się do śmietnika)
Dopiero gdy Zauważyłem PB w podciśnieniu...
Wymieniłem ZAWÓR regulacji ciśnienia ...... auto odpaliło , nawet na wyłączonej pompie .. tyle było nagromadzonego paliwa w silniku, dopiero po 3 minutach auto zgasło.
Włączyłem ponownie pompę i auto zaczęło odpalać.
Wymieniłem kolejny kpl ŚWIEC, i auto pali i chodzi jak NOWE...
( Przy okazji całej zabawy, wymieniłem 3 wtryskiwacze, bo dwa zdecydowanie były bardziej zapchane niż pozostałe, a jeden podawał PB prawie non stop)
KONIEC
DLA POTOMNYCH TEMAT ROZWIĄZANY !!!
Ilość czynności które wykonałem aby zdiagnozować problem,,, długa lista,, ale na samym końcu okazało się, że nie ta kolejność... Człowiek się uczy całe życie
Gdy Auto przestaje odpalać bądź działa tylko na kilka cylindrów po ciężkim kręceniu... faluje na obrotach ( ZERO BŁĘDÓW , czasami sporadyczny ZBYT BOGATA MIESZANKA i inne które specjalnie wywoływałem odpinając dany czujnik na próbę, czy akumulator)
- dziś wiem, zaczynamy od sprawdzenie CZY ZAWÓR CIŚNIENIA PB, nie przepuszcza do podciśnienia i silnika!!! ( bo wtedy mamy w/w objawy.... Auto jest zalewane i nie odpala albo chodzi na x cylindów a w pierwszej fazie zaczyna falować na biegu jałowym.
- Każdy miał trochę racji i na forach można przeczytać - sprawdź to , tamto itd..:
a) świece
b) cewki
c) pompa czy daje ciśnienie ( u mnie było 4.3 bar)
d) czujniki g28, hala, rozrządu, temperatury silnika itd..
e) Nawet sprawdziłem ciśnienie na cylindrach , wszędzie w miarę ok - tylko jeden odstaje od reszty 14,14,13,14 i 14,10,14,14
Ja już nawet sprawdziłem CAŁY rozrząd czy auto nie przeskoczyło na zębach, bo auto nawet na LPG nie chciało odpalić i to było niepokojące.... (przy okazji wiem, gdzie jest Wejście rewizyjne na wale - imbus 8 )
W sumie wymieniałem na próbę wszystkie w/w części po czym zostawiałem gdy było OK.
Po wymianie świec auto odzywało się, chodziło na kilku cylindrach a po kilku minutach znów umierało.
Co się okazało, ŚWIECE, po kontakcie zbyt dużą ilością PB dostawały tak po dupie, że ISKRA była bardzo słaba, bądź skakała jakby z boku świecy... W sumie zabiłem w ten sposób 3 kpl świec... ( więc jak ktoś pisze,, mam nowe świece,, bo ja tak miałem,, to po kontakcie z byt dużą ilosćią już po x minutach nadają się do śmietnika)
Dopiero gdy Zauważyłem PB w podciśnieniu...
Wymieniłem ZAWÓR regulacji ciśnienia ...... auto odpaliło , nawet na wyłączonej pompie .. tyle było nagromadzonego paliwa w silniku, dopiero po 3 minutach auto zgasło.
Włączyłem ponownie pompę i auto zaczęło odpalać.
Wymieniłem kolejny kpl ŚWIEC, i auto pali i chodzi jak NOWE...
( Przy okazji całej zabawy, wymieniłem 3 wtryskiwacze, bo dwa zdecydowanie były bardziej zapchane niż pozostałe, a jeden podawał PB prawie non stop)
KONIEC
Wyciągasz całą listwę wtryskową, (4 śruby od listwy - reszta na wcisk, więc delikatnie podważasz całe ustrojstwo)
.... już na pierwszy rzut oka podając paliwo można było zauważyć różnice w ilości podawanej PB na konkretnym wtrysku, z racji na długość kabli zasilających po 2 naraz (listwa lekko w pionie) można bez problemu porównywać....
Jak chcesz się pobawić bardziej szczegółowo można postawić pod każdy wtrysk mały kieliszek i dać pochodzić z 2 minuty, aby każdy z wtryskiwaczy zrobił x sekcji wtrysku ( to taka niewielka mgiełka pod sporym ciśnieniem) i porównać ilości Pb w kieliszkach
-- oczywiście to metoda na OKO,, ALE w moim wypadku i ślepy by zauważył różnica, zwłaszcza, że jeden się nie domykał i podawał PB non stop, a dwa zdecydowanie dawały mniej niż pozostałe, więc ŁATWA DIAGNOZA, nawet dla kogoś kto nie jest mechanizkiem
Aby zrobić to na 100% to tylko profesjonalny zakłada który czyści wtryskiwacze, pod myjką wibracyjną .. koszt około 80zł/szt ale wtedy masz JAK NOWE...
[ Dodano: 2019-09-15, 12:59 ]
ps:
U mnie było widać, że sam wtryskiwacz od spodu mocno CZARNY , bo auto w 90% jeździ na LPG, więc wtryskiwacze (przybrudzone/nieprzepalone?!).. Nowe wtryskiwacze ,,używki,, które które założyłem. od spodu są JASNE...
.... już na pierwszy rzut oka podając paliwo można było zauważyć różnice w ilości podawanej PB na konkretnym wtrysku, z racji na długość kabli zasilających po 2 naraz (listwa lekko w pionie) można bez problemu porównywać....
Jak chcesz się pobawić bardziej szczegółowo można postawić pod każdy wtrysk mały kieliszek i dać pochodzić z 2 minuty, aby każdy z wtryskiwaczy zrobił x sekcji wtrysku ( to taka niewielka mgiełka pod sporym ciśnieniem) i porównać ilości Pb w kieliszkach
-- oczywiście to metoda na OKO,, ALE w moim wypadku i ślepy by zauważył różnica, zwłaszcza, że jeden się nie domykał i podawał PB non stop, a dwa zdecydowanie dawały mniej niż pozostałe, więc ŁATWA DIAGNOZA, nawet dla kogoś kto nie jest mechanizkiem
Aby zrobić to na 100% to tylko profesjonalny zakłada który czyści wtryskiwacze, pod myjką wibracyjną .. koszt około 80zł/szt ale wtedy masz JAK NOWE...
[ Dodano: 2019-09-15, 12:59 ]
ps:
U mnie było widać, że sam wtryskiwacz od spodu mocno CZARNY , bo auto w 90% jeździ na LPG, więc wtryskiwacze (przybrudzone/nieprzepalone?!).. Nowe wtryskiwacze ,,używki,, które które założyłem. od spodu są JASNE...