KOCHAM I NIENAWIDZĘ INŻYNIERÓW AUDI A8 za ten wynalazek..
DLA POTOMNYCH TEMAT ROZWIĄZANY !!!
Ilość czynności które wykonałem aby zdiagnozować problem,,, długa lista,, ale na samym końcu okazało się, że nie ta kolejność... Człowiek się uczy całe życie
Gdy Auto przestaje odpalać bądź działa tylko na kilka cylindrów po ciężkim kręceniu... faluje na obrotach ( ZERO BŁĘDÓW , czasami sporadyczny ZBYT BOGATA MIESZANKA i inne które specjalnie wywoływałem odpinając dany czujnik na próbę, czy akumulator)
- dziś wiem, zaczynamy od sprawdzenie CZY ZAWÓR CIŚNIENIA PB, nie przepuszcza do podciśnienia i silnika!!! ( bo wtedy mamy w/w objawy.... Auto jest zalewane i nie odpala albo chodzi na x cylindów a w pierwszej fazie zaczyna falować na biegu jałowym.
- Każdy miał trochę racji i na forach można przeczytać - sprawdź to , tamto itd..:
a) świece
b) cewki
c) pompa czy daje ciśnienie ( u mnie było 4.3 bar)
d) czujniki g28, hala, rozrządu, temperatury silnika itd..
e) Nawet sprawdziłem ciśnienie na cylindrach , wszędzie w miarę ok - tylko jeden odstaje od reszty 14,14,13,14 i 14,10,14,14
Ja już nawet sprawdziłem CAŁY rozrząd czy auto nie przeskoczyło na zębach, bo auto nawet na LPG nie chciało odpalić i to było niepokojące.... (przy okazji wiem, gdzie jest Wejście rewizyjne na wale - imbus 8
![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
)
W sumie wymieniałem na próbę wszystkie w/w części po czym zostawiałem gdy było OK.
Po wymianie świec auto odzywało się, chodziło na kilku cylindrach a po kilku minutach znów umierało.
Co się okazało, ŚWIECE, po kontakcie zbyt dużą ilością PB dostawały tak po dupie, że ISKRA była bardzo słaba, bądź skakała jakby z boku świecy... W sumie zabiłem w ten sposób 3 kpl świec... ( więc jak ktoś pisze,, mam nowe świece,, bo ja tak miałem,, to po kontakcie z byt dużą ilosćią już po x minutach nadają się do śmietnika)
Dopiero gdy Zauważyłem PB w podciśnieniu...
Wymieniłem ZAWÓR regulacji ciśnienia ...... auto odpaliło , nawet na wyłączonej pompie
![<boisie>](https://a8team.pl/images/smilies/boisie.gif)
.. tyle było nagromadzonego paliwa w silniku, dopiero po 3 minutach auto zgasło.
Włączyłem ponownie pompę i auto zaczęło odpalać.
Wymieniłem kolejny kpl ŚWIEC, i auto pali i chodzi jak NOWE...
( Przy okazji całej zabawy, wymieniłem 3 wtryskiwacze, bo dwa zdecydowanie były bardziej zapchane niż pozostałe, a jeden podawał PB prawie non stop)
KONIEC
![<brawo>](https://a8team.pl/images/smilies/oklasky.gif)