[D3 05 4.2MPI ] Rozjechane banki po kompleksowej wymianie
Dużo cennych informacji podaliście - dziękuję
A w moim autku dziś zostało sprawdzone i rozrząd ponoć inaczej nie chce być..
(warsztat nadal twierdzi że to o włos mi chodzi i nie powinienem się czepiać..)
Możecie podejrzeć ile faktycznie pokazuje w Waszych autach - może rzeczywiście jest podobnie ??
A w moim autku dziś zostało sprawdzone i rozrząd ponoć inaczej nie chce być..
(warsztat nadal twierdzi że to o włos mi chodzi i nie powinienem się czepiać..)
Możecie podejrzeć ile faktycznie pokazuje w Waszych autach - może rzeczywiście jest podobnie ??
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
W moim poprzednim S8 D2 Lift -1 : 0 , takie ustawienie jest jak najbardziej możliwe do zrobienia
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
idealniemichalwruszak pisze:W moim poprzednim S8 D2 Lift -1 : 0 , takie ustawienie jest jak najbardziej możliwe do zrobienia
a w moim dla lepszej wizualizacji taki obraz ile to jest 13 stopni
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2019, 09:38 przez colln, łącznie zmieniany 1 raz.
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Dopiero co poprawiałem taki rozrząd w D3.colln pisze:Możecie podejrzeć ile faktycznie pokazuje w Waszych autach - może rzeczywiście jest podobnie ??
foto nr 1 - jak auto do mnie przyjechało
foto nr 2 - po mojej poprawce
.
Rozrząd rozpiąłem i ustawiłem zgodnie ze sztuką na blokadach.
Bez żadnego cudowania z przekręcaniem wałków żeby tylko trafić w 0.
Ustawiałem tylko raz, bez poprawiania i taki wynik od pierwszego strzała.
Takich aut robiłem dziesiątki i jak dla mnie jest to klasyczny przykład gdzie poprzedni mechanik nie miał pojęcia co robi.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Ponoć to nie jest w stopniach kolego colln ale ręki nie daję uciąć tak ktoś się zarzekał na forum audiworld że to wcale nie jest rozjazd w stopniach. A żadnego oficjalnego info nie udało mi się znaleźć.
Druga sprawa to trzeba wziąć pod uwagę niedokładność wykonania części jak np blaszka na czujniku halla ma minimalny luz, czujnik przykręcany na śruby również ma na nich luz, blaszka w jedną czujnik w drugą i już jest rozjazd, jak robiłem rozrząd u siebie ostatnio to się temu przyglądałem dokładnie (daję zdjęcie) kolejna sprawa to blaszka wciskana na wałek w którą potem wchodzi płaskownik blokada też jest na wcisk i też może mieć luz i będzie rozjazd. Sama blokada może być też źle wykonana.
No ale ogólnie to ci powiem że na pewno masz rozrząd do poprawy, nie wierzę im że robili na blokadach niech ci je pokażą jak tacy mądrzy. Te blokady pasują tylko do 3.7 i 4.2
A co do wartości to ja mam -6 +2 co daje różnicy 8 mimo że mam wszystko perfekt na znakach i wszystko nowe i sam już zgłupiałem i strasznie walczyłem żeby było jak najlepiej no ale tak jak piszę trzeba brać pod uwagę też inne niedoskonałości.
Tu wklejam wartości ludzi ze strony vaglog którzy udostępnili swoje logi z 093 jak widać nikt niema idealnie
Weź mi tylko kolego colln powiedz czy przed rozrządem ci dudniło z filtra powietrza i czy wcześniej też miałeś lekkie drgania czy było idealnie?
-11.0 -11.0
-8.0 -1.0
-4.0 0.0
-12.0 -5.0
-3.0 -2.0
-6.0 -2.0
3.0 -5.0
6.0 -2.0
0.0 -2.0
-11.0 -7.0
-13.0 -8.0
-15.0 -11.0
-12.0 -1.0
0.0 2.0
Tu ktoś wczoraj dodał -1.0 -3.0
Druga sprawa to trzeba wziąć pod uwagę niedokładność wykonania części jak np blaszka na czujniku halla ma minimalny luz, czujnik przykręcany na śruby również ma na nich luz, blaszka w jedną czujnik w drugą i już jest rozjazd, jak robiłem rozrząd u siebie ostatnio to się temu przyglądałem dokładnie (daję zdjęcie) kolejna sprawa to blaszka wciskana na wałek w którą potem wchodzi płaskownik blokada też jest na wcisk i też może mieć luz i będzie rozjazd. Sama blokada może być też źle wykonana.
No ale ogólnie to ci powiem że na pewno masz rozrząd do poprawy, nie wierzę im że robili na blokadach niech ci je pokażą jak tacy mądrzy. Te blokady pasują tylko do 3.7 i 4.2
A co do wartości to ja mam -6 +2 co daje różnicy 8 mimo że mam wszystko perfekt na znakach i wszystko nowe i sam już zgłupiałem i strasznie walczyłem żeby było jak najlepiej no ale tak jak piszę trzeba brać pod uwagę też inne niedoskonałości.
Tu wklejam wartości ludzi ze strony vaglog którzy udostępnili swoje logi z 093 jak widać nikt niema idealnie
Weź mi tylko kolego colln powiedz czy przed rozrządem ci dudniło z filtra powietrza i czy wcześniej też miałeś lekkie drgania czy było idealnie?
-11.0 -11.0
-8.0 -1.0
-4.0 0.0
-12.0 -5.0
-3.0 -2.0
-6.0 -2.0
3.0 -5.0
6.0 -2.0
0.0 -2.0
-11.0 -7.0
-13.0 -8.0
-15.0 -11.0
-12.0 -1.0
0.0 2.0
Tu ktoś wczoraj dodał -1.0 -3.0
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
peter5on pisze:
Tu wklejam wartości ludzi ze strony vaglog którzy udostępnili swoje logi z 093 jak widać nikt niema idealnie
Weź mi tylko kolego colln powiedz czy przed rozrządem ci dudniło z filtra powietrza i czy wcześniej też miałeś lekkie drgania czy było idealnie?
-11.0 -11.0
-8.0 -1.0
-4.0 0.0
-12.0 -5.0
-3.0 -2.0
-6.0 -2.0
3.0 -5.0
6.0 -2.0
0.0 -2.0
-11.0 -7.0
-13.0 -8.0
-15.0 -11.0
-12.0 -1.0
0.0 2.0
Tu ktoś wczoraj dodał -1.0 -3.0
Co do dudnienia przed to nie słyszałem, ogólnie nie chodził idealnie (kupiłem auto w Niemczech z informacją że rozrząd do zrobienia) auto jeździło ale jak się okazało był uwalony nastawnik a drugi też miał też wytarte ślizgi napinacza więc jak nastawnik nie działa to już silnik pracuje inaczej. Zakupiony został cały rozrząd + 2 nowe nastawniki i 2 nowe łańcuszki. Po zdjęciu pokryw okazało się że kółka zębate są do wymiany (same wałki były w bardzo dobrym stanie) serwis wymienił te kółka z innych wałków (na prasie) - rozmawialiśmy później czy aby są wprasowane idealnie. Serwis twierdzi że zaznaczyli na starych i wciśnięto tak samo (tam nie ma żadnych klinów itp.....)
Co do tych wartości z Vlog to rzeczywiście widać różnie ale ktoś mi kiedyś logicznie to wytłumaczył - tam zamieszczają te logi głównie ci którym coś nie gra i szukają opinii czy pomocy innych (jak ja w tym poście). To jest jak z wątkami na forum jak komuś coś nie działa jak trzeba zakłada temat, jak ma ok nie ma tematu
Ja bym bardziej polegał na wartościach które macie w Waszych autach
Ostatnio zmieniony 03 paź 2019, 12:45 przez colln, łącznie zmieniany 1 raz.
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Noi pojawiają się dodatkowe informacje które mogą być kluczowe dla omawianego zagadnienia.colln pisze:Co do dudnienia przed to ciężko mi stwierdzić ogólnie było kiepsko (kupiłem auto w Niemczech z informacją że rozrząd do zrobienia) auto jeździło ale był uwalony nastawnik a drugi też miał już mocno wytarte ślizgi napinacza więc jak nastawnik nie działa to już silnik pracuje inaczej. Zakupiony został cały rozrząd + 2 nowe nastawniki i 2 nowe łańcuszki. Po zdjęciu pokryw okazało się że kółka zębate są do wymiany (same wałki były w bardzo dobrym stanie) serwis wymienił te kółka z innych wałków (na prasie) - rozmawialiśmy później czy aby są wprasowane idealnie. Serwis twierdzi że zaznaczyli na starych i wciśnięto tak samo (tam nie ma żadnych klinów itp.....)
Nie chcę tu polemizować nt. stanu tych kół zębatych bo na oczy ich nie widziałem ale te problemy z nastawnikami musiałyby być od bardzo dawna skoro koła zębate były uszkodzone a same wałki nie.
Noi ta wymiana kół zębatych... nie wiem czy ja bym się tego podjął. Tzn. nie wiem czy mogę zagwarantować, że w moich warunkach warsztatowych, na prasie, bez dodatkowych narzędzi specjalistycznych, zaprasuję takie koło zębate w fabrycznej pozycji.
Jeżeli już to do takiej operacji najpierw zrobiłbym sobie jakiś stół pomiarowy z czujnikiem zegarowym aby mieć 100% pewności, że jak to ode mnie wyjedzie to będzie tak jak to fabryka złożyła.
Bo - wracając do tematu ustawienia rozrządu i anomalii w pracy silnika - jeżeli koła zębate na wałkach rozrządu zostały zamontowane w pozycji innej niż fabryczna to tego rozrządu, nawet na blokadach, nie da się już ustawić poprawnie.
Być może niepotrzebnie nakręcam temat bo nie widziałem w jakim stanie były te koła zębate i nie wiem w jakiej pozycji zostały zamontowane te drugie koła zębate ale jeżeli coś w tym temacie poszło nie tak to warto o tym mówić bo może właśnie tu zaszyty jest problem.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Znaczysz, prasujesz - fakt, niby nic takiego - do zrobienia.pepi pisze:ale w czym jest problem znaczysz wałki w tym samym miejscu i kola
to akurat jest dość proste tylko ciekawi mnie czy takie koło z czasem nie dostanie luzu ale to już życie pokarze
A jednak sam masz pewne wątpliwości
Noi cały pic polega na tym, że ja też mam pewne wątpliwości - drobne ale są.
Łatwo powiedzieć "da się zrobić" ale prowadzimy tu teoretyczną dyskusję nt. pewnych anomalii. Skąd mamy pewność, żę ktoś zaprasował te kółka jak należy.
Skoro dla tego warsztatu tolerancja ustawienia rozrządu to nawet 20 stopni i wg. nich jest OK to nie wiem jak podejść do ich roboty.
Zresztą - zakładając tolerancję 20 stopni to rzeczywiście nie ma się co spinać przy tych wałkach rozrządu. Można to zrobić bez laboratoryjnej dokładności
Żeby była jasność...
Ja nie twierdzę, że tych zębatek nie da się zaprasować w fabrycznej pozycji.
Ja tylko dyskutuję o potencjalnych powodach złej pracy silnika.
I tak tylko teoretyzujemy bo nie mamy "pacjenta na stole" i nie możemy ocenić stanu rzeczywistego
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Czyli potwierdzacie moje wątpliwości w tej kwestii
Też się obawiam i bardziej tego drugiego - czy koło raz zdjęte i wciśnięte nie będzie miało prawa jak by to nazwać poślizgu...
Jak rozmawialiśmy to niby to duża siła żeby to wcisnąć z drugiej strony jeśli by producent przewidział możliwość bezpiecznej wymiany tego to zapewne były by te kółka jako część zamienna a nie występuje..
Na tą chwilę moja decyzja że należy wymienić wszystkie wałki na takie nie ruszane i złożyć to od nowa
(jeśli ktoś dysponuje do BFM to proszę o info)
Też się obawiam i bardziej tego drugiego - czy koło raz zdjęte i wciśnięte nie będzie miało prawa jak by to nazwać poślizgu...
Jak rozmawialiśmy to niby to duża siła żeby to wcisnąć z drugiej strony jeśli by producent przewidział możliwość bezpiecznej wymiany tego to zapewne były by te kółka jako część zamienna a nie występuje..
Na tą chwilę moja decyzja że należy wymienić wszystkie wałki na takie nie ruszane i złożyć to od nowa
(jeśli ktoś dysponuje do BFM to proszę o info)
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2