części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 01 4.2PB/LPG ] Problem z układem kierowniczym.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 15 paź 2019, 12:56

pepi pisze:w tym przypadku u niego blokują się śruby m8 na końcówce drążka kierowniczego te w pionie zacina się o wahacz tylni górny -sprawdzałem w trzech autach i w tych autach nie dochodzi ta śruba do wahacza brak jest 2-3 cm
Czyli prawdopodobnie kolega ma zwrotnice akieś be
Nie wiem jak to jest możliwe <hmm>
Ja mam swoje D3 dosyć mocno obniżone co daje inny kąt wahacza względem zwrotnicy i końcówki drążka kierowniczego i nigdy nie spotkałem się z uderzeniem tej śruby o wahacz <hmm>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 15 paź 2019, 17:46

no ja też <boisie>
ale tak jest w tym przypadku proponowałem mu aby odczytał numery z zwrotnic bo może tu ktoś namieszał bo inaczej jaki dzwon musiał by być ab y to zaczepiało

Mateusz1990
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 03 wrz 2019, 19:59
Lokalizacja: Węgorzewo

Post autor: Mateusz1990 » 16 paź 2019, 05:43

No i mała ciekawostka, po zbieżności okazało się, że kąty PK są już jak trzeba, kąt wyprzedzenia koła wynosi 1cm a gość co ustawia twierdzi, że tyle to jeszcze nie jakiś mocny dzwon i jest dopuszczalne. Za to też nie spotkał się wcześniej z takim blokowanie kiery. Jak oglądał nadkole auta gdy wolno jeździłem i wykrecalem to powiedział, że nie podoba mu się zbyt niskie położenie tego wahacza skoro dotyka śruby. Na początek podpowiedział, żeby wkręcić gumy usztywniajace w sprężyny no i o dziwo jak to zrobiłem to pach, wykrecajac w prawą stronę objaw zniknął. Zapodam jeszcze po gumie i zobaczę czy całkiem się wykluczy usterke, jeżeli tak to chyba czeka mnie wymiana sprężyn, ale dziwi mnie, że niektórzy dążą do obniżania auta i mają wszystko OK.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 16 paź 2019, 07:26

Mateusz1990 pisze:dziwi mnie, że niektórzy dążą do obniżania auta i mają wszystko OK.
Ludzie glebia auta ponizej standardu i potem dziwia sie, ze albo zre gumy, albo nie prowadzi sie jak ma. Nie policza, wiec nie ustawia.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 16 paź 2019, 10:19

Mateusz1990, wrzuć jakieś zdjęcia tego nadkola.
Four rings to rule them all

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 16 paź 2019, 10:57

no ja się pytałem czy jest nisko już :P podobno nie

Mateusz1990
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 03 wrz 2019, 19:59
Lokalizacja: Węgorzewo

Post autor: Mateusz1990 » 16 paź 2019, 21:57

Remont auta i remont w domu heh wszystkiego na raz nie ogarnę, ale jutro jak będę miał czas to postaram się wykręcić gumy i zrobię fotki, zwrotnice są aluminiowe i w porządku według mechanika i gościa co ustawiał zbieżność w aucie, gdyż powiedział, że inaczej byłby problem w jej ustawieniu, poza tym mój kumpel miał walniętą zwrotnicę w S8/D2 i też potwierdził, że mimo iż zwrotnica wygląda na normalną to przy ustawianiu zbieżności koło będzie mocno przekręcone. Jak na razie jeżdżę z tymi gumami od kilku dni no i nadal nie zakleszcza mi kiery przy wykręcaniu w prawo. Ne chce jej stawiać jakoś wysoko na tych sprężynach lecz podnieść jeszcze o te 0,5 cm, bo tyle by wystarczyło aby nic nie wadziło.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 16 paź 2019, 22:01

ja patrzyłem w s8 zglebowanym i tam nic nie haczyło

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 17 paź 2019, 10:53

pepi pisze:ja patrzyłem w s8 zglebowanym i tam nic nie haczyło
No przecież że nie haczy.
Przecież mamy tu na forum kilka D2 na powietrzu i jakoś jeżdżą zglebowane.

Ja w D3 miałem jakieś 60-66mm poniżej fabrycznego zawieszenia sport i jeździłem tak codziennie kilka lat i nic nie haczyło.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 17 paź 2019, 14:21

A może by tak jedna mała fota telefonem? W chwili kiedy haczy.
Kot też jest Quattro

Mateusz1990
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 03 wrz 2019, 19:59
Lokalizacja: Węgorzewo

Post autor: Mateusz1990 » 16 gru 2019, 14:20

Tak to wygląda z lewej strony. Ogólnie po podpowiedzi, żebym wkrecil gumy w sprężyny to okazało się, że wykrecanie w prawa stronę jest już możliwe, blokuje tylko w lewo. Może to być wina sprężyn? Auto wcale nisko nie stoi, ale wystarczyłoby 0.5cm żeby było po problemie.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 16 gru 2019, 16:35

w tych autach co patrzyłem to nigdy te dwie rzeczy się nie spotykają <bezradny>

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 16 gru 2019, 20:12

Jakie numery mają zwrotnice?
Four rings to rule them all

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 16 gru 2019, 20:37

Też mi się wydaje że zwrotnic nasz coś nie od tego
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 16 gru 2019, 21:15

Czy ta zwrotnica nie jest przypadkiem pogięta?
Albo ktoś wstawił części z A6 C5?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl