![]() |
![]() |
![]() |
[D2 FL ALL ] Cewki z nowszego silnika
- Mrozu76
- Forum Audi A8

- Posty: 255
- Rejestracja: 23 lis 2015, 06:28
- Lokalizacja: Łódź
czy ktos ma dlugosc tych cewek od wtyczki do konca? ja mam cewki 06E905115D i nie zaklikuja jak trzeba. u mnie jest 15.4cm. koles od ktorego je kupilem szlifowal sobie fleksem pokrywe zaworow, zeby dzialalo
szkoda, ze powiedzial mi po tym jak juz mialem je na aucie
no i teraz czy tez mnie czeka szlifowanie, czy te 077905115T sa dluzsze i wszystko bedzie dzialac jak trzeba?
dodam, ze mam ABZ PreFL. zeby nie bylo
- gtfan
- Super Klubowicz

- Posty: 1406
- Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
- Lokalizacja: Lublin
Zdjęcia poniżej. Cewka ori z ABZ-ta z pierwszych wypustów, ale te późniejsze, na 2 śruby mocowane mają tę samą długość. Wygląda na to, że faktycznie może ok. 1cm brakować.
Sprężynka w cewce ABZ zaczyna się 13cm od płaszczyzny przylegania do pokrywy zaworów, a zatrzask w cewce 07K905715F zaczyna się 11.8cm a kończy 10.9cm od wtyczki.
Jutro przymierzę to do silnika.
![Obrazek]()
Edit:
Końcówka świecy siedzi 11.4cm poniżej płaszczyzny pokrywy zaworów. Wychodzi to dokładnie w połowie zatrzasku cewki 07K905715F wciśniętej do końca. Niby ma szansę działać, ale jeszcze z 5mm by się przydało.
Sprężynka w cewce ABZ zaczyna się 13cm od płaszczyzny przylegania do pokrywy zaworów, a zatrzask w cewce 07K905715F zaczyna się 11.8cm a kończy 10.9cm od wtyczki.
Jutro przymierzę to do silnika.

Edit:
Końcówka świecy siedzi 11.4cm poniżej płaszczyzny pokrywy zaworów. Wychodzi to dokładnie w połowie zatrzasku cewki 07K905715F wciśniętej do końca. Niby ma szansę działać, ale jeszcze z 5mm by się przydało.
Four rings to rule them all
- Mrozu76
- Forum Audi A8

- Posty: 255
- Rejestracja: 23 lis 2015, 06:28
- Lokalizacja: Łódź
no wlasnie tez mam wrazenie, ze ten 1cm by sie przydala dluzsza. mam nadzieje dzis zgadac sie ze znajomym, co ma u siebie w garazu cewki z TFSI i wlasnie wychodzi mu, ze sa o ten cm dluzsze. na probe postaram sie wpiac ja do siebie i jak zakliknie dobrze, to podam tu numery
[ Dodano: 2020-01-14, 08:25 ]
No niestety tak mu sie cos zle zmierzylo i nie jest dluzsza
zamowilem na allegro takie przedluzone koncowki swiec, zobaczymy czy to zda egzamin.
[ Dodano: 2020-01-14, 08:25 ]
No niestety tak mu sie cos zle zmierzylo i nie jest dluzsza
-
arti
- Forum Audi A8

- Posty: 121
- Rejestracja: 24 cze 2010, 20:53
- Lokalizacja: okolice STG
Jestem w trakcie przerabiania układu zapłonowego w ABZ , ale bez szlifowania pokrywy zaworów i dorabiania końcówek świec się nie obędzie żeby dobrze zapiąć
Grupa waga nie ma wyższych cewek, przeglądałem katalogi i są jedynie niższe
Nowe maja inne cewki, można poszukać w innych markach czy nie ma dłuższej
Zostałem przy tych od tfsi bo tanie i dostępne
Grupa waga nie ma wyższych cewek, przeglądałem katalogi i są jedynie niższe
Nowe maja inne cewki, można poszukać w innych markach czy nie ma dłuższej
Zostałem przy tych od tfsi bo tanie i dostępne
- Mrozu76
- Forum Audi A8

- Posty: 255
- Rejestracja: 23 lis 2015, 06:28
- Lokalizacja: Łódź
- gtfan
- Super Klubowicz

- Posty: 1406
- Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
- Lokalizacja: Lublin
Na forach piszą, że bez osłon lepiej, bo te cewki ciepła nie lubią. Ale w D2 słabo to będzie wyglądać.
[ Dodano: 2020-04-16, 11:11 ]
Jakie świece z odkręcaną końcówką polecacie do ABZ-ta? Mam NGK BUR6FESZ i Denso T20TT i niestety w obu końcówka jest na stałe.
Niby BPR6EF pasują wymiarami i ciepłotą, ale mają rezystor 5kOhm zamiast 1kOhm.
[ Dodano: 2020-04-16, 11:11 ]
Jakie świece z odkręcaną końcówką polecacie do ABZ-ta? Mam NGK BUR6FESZ i Denso T20TT i niestety w obu końcówka jest na stałe.
Niby BPR6EF pasują wymiarami i ciepłotą, ale mają rezystor 5kOhm zamiast 1kOhm.
Four rings to rule them all
-
PAlllUCH
- Forum Audi A8

- Posty: 106
- Rejestracja: 26 cze 2010, 11:21
- Lokalizacja: Chojnice
Silnik AUW
Hej podepnę się pod temat.
Na dole mały wykres z pracy cewek, tzn ich napięcie, bardzo różnorodne.
Moje pytanie czy te cewki to śmietnik???
I jeszcze jedno pytanko da się jakoś wymienić przewody biegnące do cewek, kabelki przy wtyczce do cewek nie są już w najlepszej kondycji po prawie 20 latach
![Obrazek]()
Hej podepnę się pod temat.
Na dole mały wykres z pracy cewek, tzn ich napięcie, bardzo różnorodne.
Moje pytanie czy te cewki to śmietnik???
I jeszcze jedno pytanko da się jakoś wymienić przewody biegnące do cewek, kabelki przy wtyczce do cewek nie są już w najlepszej kondycji po prawie 20 latach

-
PAlllUCH
- Forum Audi A8

- Posty: 106
- Rejestracja: 26 cze 2010, 11:21
- Lokalizacja: Chojnice
szczerze to nie wiem, gdzieś na forum wyczytałem że bloki 26 i 27 podają napięcie cewek i chyba powinny być w granicy 1.4
Dodatkowo błędy w silniku wskazujące na niepoprawną pracę silnika
Tzn, dwa błędy od poduszek silnika które są zwykłe(nie olejowe z wtyczką) i nie są podpięte,
dwa ostanie pokazują losowe wypadnie zapłonu.
Martwi mnie jeszcze trochę błąd 17748 położenie wałka rozrządu, chociaż rozrząd nie dawno ustawiany u P.Marka i wyszło całkiem dobrze:)
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Sunday, 03 May 2020, 17:41:41:0
Control Module Part Number: 4D0 907 558 AC
Component and/or Version: 4.2L V8/5V G 0002
Software Coding: 11753
Work Shop Code: WSC 76589
VCID: 6EAF4DBB398F
Additional Info: WAUZZZ4D63N001561 AUZ7Z0A2020777
5 Faults Found:
17981 - Left Engine Mount Solenoid Valve (N144): Open Circuit
P1573 - 35-00 - -
17985 - Right Engine Mount Solenoid Valve (N145): Open Circuit
P1577 - 35-00 - -
17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation
P1340 - 35-00 - -
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16689 - Cylinder 5: Misfire Detected
P0305 - 35-00 - -
Dodatkowo błędy w silniku wskazujące na niepoprawną pracę silnika
Tzn, dwa błędy od poduszek silnika które są zwykłe(nie olejowe z wtyczką) i nie są podpięte,
dwa ostanie pokazują losowe wypadnie zapłonu.
Martwi mnie jeszcze trochę błąd 17748 położenie wałka rozrządu, chociaż rozrząd nie dawno ustawiany u P.Marka i wyszło całkiem dobrze:)
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Sunday, 03 May 2020, 17:41:41:0
Control Module Part Number: 4D0 907 558 AC
Component and/or Version: 4.2L V8/5V G 0002
Software Coding: 11753
Work Shop Code: WSC 76589
VCID: 6EAF4DBB398F
Additional Info: WAUZZZ4D63N001561 AUZ7Z0A2020777
5 Faults Found:
17981 - Left Engine Mount Solenoid Valve (N144): Open Circuit
P1573 - 35-00 - -
17985 - Right Engine Mount Solenoid Valve (N145): Open Circuit
P1577 - 35-00 - -
17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation
P1340 - 35-00 - -
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16689 - Cylinder 5: Misfire Detected
P0305 - 35-00 - -





