części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Cewki z nowszego silnika

Awatar użytkownika
Mrozu76
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 255
Rejestracja: 23 lis 2015, 06:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mrozu76 » 10 sty 2020, 10:49

czy ktos ma dlugosc tych cewek od wtyczki do konca? ja mam cewki 06E905115D i nie zaklikuja jak trzeba. u mnie jest 15.4cm. koles od ktorego je kupilem szlifowal sobie fleksem pokrywe zaworow, zeby dzialalo :/ szkoda, ze powiedzial mi po tym jak juz mialem je na aucie :/ no i teraz czy tez mnie czeka szlifowanie, czy te 077905115T sa dluzsze i wszystko bedzie dzialac jak trzeba? <hmm> dodam, ze mam ABZ PreFL. zeby nie bylo

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 10 sty 2020, 11:18

Wieczorem dam Ci znać, bo na półce leżą ori cewki i 07K905715F z 2.0TFSI, to porównam i zmierzę.
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
Mrozu76
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 255
Rejestracja: 23 lis 2015, 06:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mrozu76 » 10 sty 2020, 11:54

gtfan, dzieki :)

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 10 sty 2020, 18:10

Zdjęcia poniżej. Cewka ori z ABZ-ta z pierwszych wypustów, ale te późniejsze, na 2 śruby mocowane mają tę samą długość. Wygląda na to, że faktycznie może ok. 1cm brakować.
Sprężynka w cewce ABZ zaczyna się 13cm od płaszczyzny przylegania do pokrywy zaworów, a zatrzask w cewce 07K905715F zaczyna się 11.8cm a kończy 10.9cm od wtyczki.

Jutro przymierzę to do silnika.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Edit:
Końcówka świecy siedzi 11.4cm poniżej płaszczyzny pokrywy zaworów. Wychodzi to dokładnie w połowie zatrzasku cewki 07K905715F wciśniętej do końca. Niby ma szansę działać, ale jeszcze z 5mm by się przydało.
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
Mrozu76
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 255
Rejestracja: 23 lis 2015, 06:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mrozu76 » 14 sty 2020, 08:25

no wlasnie tez mam wrazenie, ze ten 1cm by sie przydala dluzsza. mam nadzieje dzis zgadac sie ze znajomym, co ma u siebie w garazu cewki z TFSI i wlasnie wychodzi mu, ze sa o ten cm dluzsze. na probe postaram sie wpiac ja do siebie i jak zakliknie dobrze, to podam tu numery :)

[ Dodano: 2020-01-14, 08:25 ]
No niestety tak mu sie cos zle zmierzylo i nie jest dluzsza :( zamowilem na allegro takie przedluzone koncowki swiec, zobaczymy czy to zda egzamin.

arti
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 121
Rejestracja: 24 cze 2010, 20:53
Lokalizacja: okolice STG

Post autor: arti » 16 sty 2020, 16:11

Jestem w trakcie przerabiania układu zapłonowego w ABZ , ale bez szlifowania pokrywy zaworów i dorabiania końcówek świec się nie obędzie żeby dobrze zapiąć
Grupa waga nie ma wyższych cewek, przeglądałem katalogi i są jedynie niższe
Nowe maja inne cewki, można poszukać w innych markach czy nie ma dłuższej
Zostałem przy tych od tfsi bo tanie i dostępne

Awatar użytkownika
Mrozu76
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 255
Rejestracja: 23 lis 2015, 06:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mrozu76 » 17 sty 2020, 07:58

zamowilem u tokarza koncowki swiec 18mm, zamiast standardowego 10mm i powinno byc git. te od malucha dostepne na allegro 25mm sa za dlugie i sie nie zalozy oslon. mysle, ze z tymi dluzszymi koncowkami szlifowanie nie bedzie potrzebne.. mam taka nadzieje

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 17 sty 2020, 09:03

Tutaj gościu ma jeszcze dodatkowo plastikowe adaptery założone i w komentarzu pisze, że użył cewek 06E 905 115D.

Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
Mrozu76
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 255
Rejestracja: 23 lis 2015, 06:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mrozu76 » 17 sty 2020, 11:57

mam te same cewki. one sa troche za krotkie. adaptery to te plastiki, ale nic co by pomagalo sie cewce lepiej zakliknac na swiecy

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 17 sty 2020, 12:05

Wiem wiem, miałem na myśli, że te adaptery jeszcze bardziej podnoszą cewkę, więc ciekawe czy też jakieś przedłużki stosował.
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
Mrozu76
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 255
Rejestracja: 23 lis 2015, 06:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mrozu76 » 17 sty 2020, 12:16

napewno oslon juz nie zalozy

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 16 kwie 2020, 11:11

Na forach piszą, że bez osłon lepiej, bo te cewki ciepła nie lubią. Ale w D2 słabo to będzie wyglądać.

[ Dodano: 2020-04-16, 11:11 ]
Jakie świece z odkręcaną końcówką polecacie do ABZ-ta? Mam NGK BUR6FESZ i Denso T20TT i niestety w obu końcówka jest na stałe.
Niby BPR6EF pasują wymiarami i ciepłotą, ale mają rezystor 5kOhm zamiast 1kOhm.
Four rings to rule them all

PAlllUCH
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 106
Rejestracja: 26 cze 2010, 11:21
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: PAlllUCH » 03 maja 2020, 18:25

Silnik AUW
Hej podepnę się pod temat.
Na dole mały wykres z pracy cewek, tzn ich napięcie, bardzo różnorodne.
Moje pytanie czy te cewki to śmietnik???
I jeszcze jedno pytanko da się jakoś wymienić przewody biegnące do cewek, kabelki przy wtyczce do cewek nie są już w najlepszej kondycji po prawie 20 latach

Obrazek

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 03 maja 2020, 18:36

PAlllUCH pisze:Na dole mały wykres z pracy cewek
A to nie wykres z czujnikow spalania stukowego ?

PAlllUCH
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 106
Rejestracja: 26 cze 2010, 11:21
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: PAlllUCH » 03 maja 2020, 19:22

szczerze to nie wiem, gdzieś na forum wyczytałem że bloki 26 i 27 podają napięcie cewek i chyba powinny być w granicy 1.4

Dodatkowo błędy w silniku wskazujące na niepoprawną pracę silnika

Tzn, dwa błędy od poduszek silnika które są zwykłe(nie olejowe z wtyczką) i nie są podpięte,
dwa ostanie pokazują losowe wypadnie zapłonu.

Martwi mnie jeszcze trochę błąd 17748 położenie wałka rozrządu, chociaż rozrząd nie dawno ustawiany u P.Marka i wyszło całkiem dobrze:)

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Sunday, 03 May 2020, 17:41:41:0
Control Module Part Number: 4D0 907 558 AC
Component and/or Version: 4.2L V8/5V G 0002
Software Coding: 11753
Work Shop Code: WSC 76589
VCID: 6EAF4DBB398F
Additional Info: WAUZZZ4D63N001561 AUZ7Z0A2020777
5 Faults Found:
17981 - Left Engine Mount Solenoid Valve (N144): Open Circuit
P1573 - 35-00 - -
17985 - Right Engine Mount Solenoid Valve (N145): Open Circuit
P1577 - 35-00 - -
17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation
P1340 - 35-00 - -
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16689 - Cylinder 5: Misfire Detected
P0305 - 35-00 - -

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl