[D2 ALL ] Lepsze hamulce na tył
Panowie, taka sytuacja, postanowiłem wykonać swój prototyp adaptera pod hamulce 330mm, ponieważ znalazłem w temacie informację, że dostępne gotowe adaptery mają wymiary 90x33 pomiędzy otworami, jednak nie pasowało mi to z obliczeniami.
Bowiem stara tarcza ma średnicę 269mm, nowa 330mm, różnica wynosi 61mm. Dzielimy przez dwa, bo to średnica, a wysunąć zacisk trzeba na promieniu. Wychodzi dokładnie 30,5mm, a nie 33mm.
Wykonałem więc adapter o wymiarach 90x30mm.
Tarcze posiadam 330x22, do Q5 i tak dalej, Mikody 4209, odpowiednik OE 4H0615601D, czy ATE 24.0122-0272.
Klocki do Peugeota 407 - Remsa 1103.00, odpowiednik ATE 13.0460-2893.2.
Po przymiarce pojawia się problem, mianowicie klocki są moim zdaniem zbyt wysunięte na zewnątrz - materiał cierny jest na równo z tarczą, a wręcz wydaje mi się, że wystaje o dziesiętne milimetra. Powinien raczej leżeć 1mm schowany od brzegu tarczy. Natomiast stare klocki z A8 leżą ładnie, wchodzą ten 1mm na tarczę.
Druga sprawa to odległość między tarczą, a jarzmem, wyszło ledwo około milimetra, więc jak na tarczy powstanie rdzawy nalot, to prawdopodobnie zacznie szurać po jarzmie.
Gdybym zastosował adapter 90x33mm odległość pomiędzy tarczą i jarzmem zwiększyłaby się, ale klocek zacząłby wystawać poza obwód tarczy.
Nie sądzę, żeby sytuacja wynikała z różnic wymiarowych produktów między producentami części, z tego co patrzyłem są to wartości rzędu 0,1mm w przypadku klocków (Remsa vs ATE), natomiast tarcze deklarują identyczne.
Jak to wygląda u Was?
Bowiem stara tarcza ma średnicę 269mm, nowa 330mm, różnica wynosi 61mm. Dzielimy przez dwa, bo to średnica, a wysunąć zacisk trzeba na promieniu. Wychodzi dokładnie 30,5mm, a nie 33mm.
Wykonałem więc adapter o wymiarach 90x30mm.
Tarcze posiadam 330x22, do Q5 i tak dalej, Mikody 4209, odpowiednik OE 4H0615601D, czy ATE 24.0122-0272.
Klocki do Peugeota 407 - Remsa 1103.00, odpowiednik ATE 13.0460-2893.2.
Po przymiarce pojawia się problem, mianowicie klocki są moim zdaniem zbyt wysunięte na zewnątrz - materiał cierny jest na równo z tarczą, a wręcz wydaje mi się, że wystaje o dziesiętne milimetra. Powinien raczej leżeć 1mm schowany od brzegu tarczy. Natomiast stare klocki z A8 leżą ładnie, wchodzą ten 1mm na tarczę.
Druga sprawa to odległość między tarczą, a jarzmem, wyszło ledwo około milimetra, więc jak na tarczy powstanie rdzawy nalot, to prawdopodobnie zacznie szurać po jarzmie.
Gdybym zastosował adapter 90x33mm odległość pomiędzy tarczą i jarzmem zwiększyłaby się, ale klocek zacząłby wystawać poza obwód tarczy.
Nie sądzę, żeby sytuacja wynikała z różnic wymiarowych produktów między producentami części, z tego co patrzyłem są to wartości rzędu 0,1mm w przypadku klocków (Remsa vs ATE), natomiast tarcze deklarują identyczne.
Jak to wygląda u Was?
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
OE klocki zostawią Ci ten pasek cca 2x większy, tak on wygląda na klockach PSA
Najlepiej pomalować, klocek zetrze ile potrzeba, jednak po czasie między tym co ściera dalej a farbą i tak powstanie rdzawy nalot. Jak tego nie chcesz pozostają customowe klocki, ew zacisk z Phaetona z tarczą 335 np
Najlepiej pomalować, klocek zetrze ile potrzeba, jednak po czasie między tym co ściera dalej a farbą i tak powstanie rdzawy nalot. Jak tego nie chcesz pozostają customowe klocki, ew zacisk z Phaetona z tarczą 335 np
Black Cars Matters
Ale mi nie chodzi o pasek od środka tarczy, to było wiadome. Chodzi o fakt, że od zewnętrznej strony nie będzie ani 1mm paska jak w każdym aucie, bo klocki są na równo, a wręcz na klocku będzie się robił "rancik" bo klocek wystaje minimalnie za tarczę. I o to, czy 1mm między tarczą a jarzmem to nie za mało.dice111 pisze:OE klocki zostawią Ci ten pasek cca 2x większy, tak on wygląda na klockach PSA
Rysunku nie widziałem, pewnie już link wygasł, ale doszedłem sam do tych wymiarów. Rozstaw otworów 90x30mm, tworzące prostokąt. Dlatego też opisałem swoje wątpliwości, bo nie ma innej opcji - ten niemiecki musi być taki sam, skoro między tarczą a jarzmem jest 1mm, a klocek prawie spada z tarczy. Jakiekolwiek ruszenie wymiarów spowoduje, że tarcza zaprze się o jarzmo, lub klocki spadną z tarczy. Chciałem się rozeznać, czy u Was też to tak wyszło i tak ma być, czy mam jakieś nietypowe jarzmo, bo nie widziałem, żeby ktoś tutaj rzeźbił w jarzmie, albo szlifował klocek. Sam adapter i reszta powinna pasować p&p...
"Spadał" to grubo przesadzone stwierdzenie w tym przypadkupepi pisze:słaby pomysł aby klocek spadał z tarczy
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 660
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
@cichy92
Adapter:
https://images91.fotosik.pl/310/878466ce00ad18ce.png
Dlatego ma 33 a nie 30 żeby nie było sytuacji jak u Ciebie. Odnośnie klocków na Textarze i TRW jest idealnie. A jarzmo się szlifuje tylko w przedliftach i na grubości tarczy, bo prefl ma 20mm a fl 22mm. Jarzmo poliftowe jest p&p z adapterem z rysunku.
Adapter:
https://images91.fotosik.pl/310/878466ce00ad18ce.png
Dlatego ma 33 a nie 30 żeby nie było sytuacji jak u Ciebie. Odnośnie klocków na Textarze i TRW jest idealnie. A jarzmo się szlifuje tylko w przedliftach i na grubości tarczy, bo prefl ma 20mm a fl 22mm. Jarzmo poliftowe jest p&p z adapterem z rysunku.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.