
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Lepsze hamulce na tył
-
- Forum Audi A8
- Posty: 10
- Rejestracja: 02 sty 2020, 07:56
- Lokalizacja: SGL
Panowie, taka sytuacja, postanowiłem wykonać swój prototyp adaptera pod hamulce 330mm, ponieważ znalazłem w temacie informację, że dostępne gotowe adaptery mają wymiary 90x33 pomiędzy otworami, jednak nie pasowało mi to z obliczeniami.
Bowiem stara tarcza ma średnicę 269mm, nowa 330mm, różnica wynosi 61mm. Dzielimy przez dwa, bo to średnica, a wysunąć zacisk trzeba na promieniu. Wychodzi dokładnie 30,5mm, a nie 33mm.
Wykonałem więc adapter o wymiarach 90x30mm.
Tarcze posiadam 330x22, do Q5 i tak dalej, Mikody 4209, odpowiednik OE 4H0615601D, czy ATE 24.0122-0272.
Klocki do Peugeota 407 - Remsa 1103.00, odpowiednik ATE 13.0460-2893.2.
Po przymiarce pojawia się problem, mianowicie klocki są moim zdaniem zbyt wysunięte na zewnątrz - materiał cierny jest na równo z tarczą, a wręcz wydaje mi się, że wystaje o dziesiętne milimetra. Powinien raczej leżeć 1mm schowany od brzegu tarczy. Natomiast stare klocki z A8 leżą ładnie, wchodzą ten 1mm na tarczę.
Druga sprawa to odległość między tarczą, a jarzmem, wyszło ledwo około milimetra, więc jak na tarczy powstanie rdzawy nalot, to prawdopodobnie zacznie szurać po jarzmie.
Gdybym zastosował adapter 90x33mm odległość pomiędzy tarczą i jarzmem zwiększyłaby się, ale klocek zacząłby wystawać poza obwód tarczy.
Nie sądzę, żeby sytuacja wynikała z różnic wymiarowych produktów między producentami części, z tego co patrzyłem są to wartości rzędu 0,1mm w przypadku klocków (Remsa vs ATE), natomiast tarcze deklarują identyczne.
Jak to wygląda u Was?
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Bowiem stara tarcza ma średnicę 269mm, nowa 330mm, różnica wynosi 61mm. Dzielimy przez dwa, bo to średnica, a wysunąć zacisk trzeba na promieniu. Wychodzi dokładnie 30,5mm, a nie 33mm.
Wykonałem więc adapter o wymiarach 90x30mm.
Tarcze posiadam 330x22, do Q5 i tak dalej, Mikody 4209, odpowiednik OE 4H0615601D, czy ATE 24.0122-0272.
Klocki do Peugeota 407 - Remsa 1103.00, odpowiednik ATE 13.0460-2893.2.
Po przymiarce pojawia się problem, mianowicie klocki są moim zdaniem zbyt wysunięte na zewnątrz - materiał cierny jest na równo z tarczą, a wręcz wydaje mi się, że wystaje o dziesiętne milimetra. Powinien raczej leżeć 1mm schowany od brzegu tarczy. Natomiast stare klocki z A8 leżą ładnie, wchodzą ten 1mm na tarczę.
Druga sprawa to odległość między tarczą, a jarzmem, wyszło ledwo około milimetra, więc jak na tarczy powstanie rdzawy nalot, to prawdopodobnie zacznie szurać po jarzmie.
Gdybym zastosował adapter 90x33mm odległość pomiędzy tarczą i jarzmem zwiększyłaby się, ale klocek zacząłby wystawać poza obwód tarczy.
Nie sądzę, żeby sytuacja wynikała z różnic wymiarowych produktów między producentami części, z tego co patrzyłem są to wartości rzędu 0,1mm w przypadku klocków (Remsa vs ATE), natomiast tarcze deklarują identyczne.
Jak to wygląda u Was?
- dice111
- Moderator
- Posty: 6053
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
OE klocki zostawią Ci ten pasek cca 2x większy, tak on wygląda na klockach PSA
![Obrazek]()
Najlepiej pomalować, klocek zetrze ile potrzeba, jednak po czasie między tym co ściera dalej a farbą i tak powstanie rdzawy nalot. Jak tego nie chcesz pozostają customowe klocki, ew zacisk z Phaetona z tarczą 335 np
Najlepiej pomalować, klocek zetrze ile potrzeba, jednak po czasie między tym co ściera dalej a farbą i tak powstanie rdzawy nalot. Jak tego nie chcesz pozostają customowe klocki, ew zacisk z Phaetona z tarczą 335 np
Black Cars Matters
-
- Forum Audi A8
- Posty: 10
- Rejestracja: 02 sty 2020, 07:56
- Lokalizacja: SGL
Ale mi nie chodzi o pasek od środka tarczy, to było wiadome. Chodzi o fakt, że od zewnętrznej strony nie będzie ani 1mm paska jak w każdym aucie, bo klocki są na równo, a wręcz na klocku będzie się robił "rancik" bo klocek wystaje minimalnie za tarczę. I o to, czy 1mm między tarczą a jarzmem to nie za mało.dice111 pisze:OE klocki zostawią Ci ten pasek cca 2x większy, tak on wygląda na klockach PSA
- dice111
- Moderator
- Posty: 6053
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
-
- Forum Audi A8
- Posty: 10
- Rejestracja: 02 sty 2020, 07:56
- Lokalizacja: SGL
Rysunku nie widziałem, pewnie już link wygasł, ale doszedłem sam do tych wymiarów. Rozstaw otworów 90x30mm, tworzące prostokąt. Dlatego też opisałem swoje wątpliwości, bo nie ma innej opcji - ten niemiecki musi być taki sam, skoro między tarczą a jarzmem jest 1mm, a klocek prawie spada z tarczy. Jakiekolwiek ruszenie wymiarów spowoduje, że tarcza zaprze się o jarzmo, lub klocki spadną z tarczy. Chciałem się rozeznać, czy u Was też to tak wyszło i tak ma być, czy mam jakieś nietypowe jarzmo, bo nie widziałem, żeby ktoś tutaj rzeźbił w jarzmie, albo szlifował klocek. Sam adapter i reszta powinna pasować p&p...
- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
-
- Super Klubowicz
- Posty: 4984
- Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
- Lokalizacja: krzczonów
- karol208
- Super Klubowicz
- Posty: 1085
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1994
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 661
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
@cichy92
Adapter:
https://images91.fotosik.pl/310/878466ce00ad18ce.png
Dlatego ma 33 a nie 30 żeby nie było sytuacji jak u Ciebie. Odnośnie klocków na Textarze i TRW jest idealnie. A jarzmo się szlifuje tylko w przedliftach i na grubości tarczy, bo prefl ma 20mm a fl 22mm. Jarzmo poliftowe jest p&p z adapterem z rysunku.
Adapter:
https://images91.fotosik.pl/310/878466ce00ad18ce.png
Dlatego ma 33 a nie 30 żeby nie było sytuacji jak u Ciebie. Odnośnie klocków na Textarze i TRW jest idealnie. A jarzmo się szlifuje tylko w przedliftach i na grubości tarczy, bo prefl ma 20mm a fl 22mm. Jarzmo poliftowe jest p&p z adapterem z rysunku.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.