![]() |
![]() |
![]() |
A6 C5 avant Quattro- niestabilne w zakrętach
A6 C5 avant Quattro- niestabilne w zakrętach
Witam
Panowie mam problemz moją A6. Pacjent A6 C5 Avant 2.8 quattro tiptronic. Auto w cisnych zakrętach jest bardzo nie przewidywalne- wpada w poslizg. Generalnie nie można wyczuć granicy w której auto wyrzuca z zakrętu. Jest to dość niebezpieczne. Wszystko co mogłem wymieniłem a problem nadal nie rozwiązany. Napiszę co było robione:
- zawieszenie przod całe lemforder
-sanki przednie piaskowanie, malowanie proszkowe, 4 nowe tuleje lemforder.
-sanki tylne aluminiowe z S6 + 4 nowe tuleje Swag
-stabilizator tył S6
-wszytskie wachacze tylne piaskowanie+ malowanie proszkowe+ wszystkie tuleje pouliretanowe Strongflex
-tuleje tylnego mostu nowe lemforder
-4 amortyzatory sportowe Bilstein B6 żółte
-4 sprężyny ori Sline
-Ori rozpórka kielichów przód
-zbieżność przód tył 3D
Auto jest bardzo sztywne ale pomimo tego przy szybkiej jeździe w ciasnych zakrętach pływa. Mam też A6 ośkę na takim samym zawieszeniu i jedzie jak po sznurku, a tu w quattro taki cyrk. Może ma ktoś jakieś pomysły
Panowie mam problemz moją A6. Pacjent A6 C5 Avant 2.8 quattro tiptronic. Auto w cisnych zakrętach jest bardzo nie przewidywalne- wpada w poslizg. Generalnie nie można wyczuć granicy w której auto wyrzuca z zakrętu. Jest to dość niebezpieczne. Wszystko co mogłem wymieniłem a problem nadal nie rozwiązany. Napiszę co było robione:
- zawieszenie przod całe lemforder
-sanki przednie piaskowanie, malowanie proszkowe, 4 nowe tuleje lemforder.
-sanki tylne aluminiowe z S6 + 4 nowe tuleje Swag
-stabilizator tył S6
-wszytskie wachacze tylne piaskowanie+ malowanie proszkowe+ wszystkie tuleje pouliretanowe Strongflex
-tuleje tylnego mostu nowe lemforder
-4 amortyzatory sportowe Bilstein B6 żółte
-4 sprężyny ori Sline
-Ori rozpórka kielichów przód
-zbieżność przód tył 3D
Auto jest bardzo sztywne ale pomimo tego przy szybkiej jeździe w ciasnych zakrętach pływa. Mam też A6 ośkę na takim samym zawieszeniu i jedzie jak po sznurku, a tu w quattro taki cyrk. Może ma ktoś jakieś pomysły
no właśnie czy dyfer mógłby powodować problem. Jest na nim dość duży luz. W A8 na dyfrze nie mam luzu praktycznie wcale, a tu na postoju mogę ruszyć wałem na około 0,5 cm może troszkę więcej. Jeszcze zastanawiam się czy torsen mógłby mieć na to wpływ?
Co do zbieżności wydaję się że wszystko jest OK. Wszystkie parametry z wydruku są w tolerancji. Geometria ustawiana w ASO Skoda na najnowszym urządzeniu HAWK 3D. Przed ustawieniem autem nie można było jechać po śniegu nawet na prostej ponieważ minimalny ruch kierownicy powodował niestabilność tyłu auta. Teraz na prostej nawet na lodzie wszytko jest OK.
Co do zbieżności wydaję się że wszystko jest OK. Wszystkie parametry z wydruku są w tolerancji. Geometria ustawiana w ASO Skoda na najnowszym urządzeniu HAWK 3D. Przed ustawieniem autem nie można było jechać po śniegu nawet na prostej ponieważ minimalny ruch kierownicy powodował niestabilność tyłu auta. Teraz na prostej nawet na lodzie wszytko jest OK.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 109
- Rejestracja: 01 paź 2012, 21:29
- Lokalizacja: Konin
geometria nie do końca zdiagnozuje co może być nie tak, nawet najlepsza, czasami trzeba przyjrzeć się samemu z poziomicą. nie wiem co będzie u Ciebie ale powiem Ci jak walczyłem z ściąganiem przy przyśpieszaniu w golfie mk3 gti. Auto jeździło idealnie, wymiana opon i nagle przy przyśpieszaniu ściąga na lewo. Zmiana opon na stare nie pomogła, na inny komplet kół też nie. Jak zaczęło ściągać tak ściągało ale tylko przy przyśpieszaniu. 4 geometrie podwoziowe objechałem, 3 blacharzy. Później była zamiana przegubów stronami. Regulacja zawieszenia gwintowanego od samej góry do dołu. W końcu wymiana na standardowe i nic. Pół roku szukania gdzie jest problem. Wszyscy mechanicy w okolicy rozkładali ręce. W końcu sam wszedłem do kanału, zacząłem analizować każdy element z miarką a później poziomicą. Przy wymianie opon lewarek był podstawiony pod wahacz z jednej strony. Delikatnie przegięło tył wahacza w górę na tyle żeby powodować ściąganie przy przyśpieszaniu ale nie na tyle żeby wyszły jakieś odchyły na geometrii.
Także ja na twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia elementów stalowych.
Jakbyś mieszkał bliżej to nawet poratował bym cie częściami bo mam a6 c5 q z hamulacami od S6 na części.
Także ja na twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia elementów stalowych.
Jakbyś mieszkał bliżej to nawet poratował bym cie częściami bo mam a6 c5 q z hamulacami od S6 na części.
opony odpadają obecnie są zimowe Dunlopy Sp Sport, na letnich kołach to samo. Na kołach 16 i 17 cali nie ma różnicy tak że to nie jest związane z kołami. W chwili obecnej zostaje tylko dyfer lub torsen, ale nie wiem czy te elementy mogą powodować takie zjawisko. Co do wahaczy to wszystkie są zmienione a na starych było to samo A może inni posiadacze a6 c5 quattro się wypowiedzą czy mają jakieś problemy tego typu. W A8 nawet na ustawieniu zawieszenie na comfort jest dużo pewniejsze zachowanie, a w A6 jest tak twardo że powinna jechać jak po szynach. W aucie jest jeszcze problem wibracji w okolicy 60-70 km na godzine. Tu też wszytko wyminiłem i też problem pozostał- no chyba że wibrację i tańczenie tyłu jest spowodowane przez dyfer lub torsen.
Dlaczego o tym nie napisałeś na samym początku? Są drgania koło 70km/h.
Z opisu wynikało, że auto ładnie jeździ a tylko jest niestabilne w szybkich zakrętach.
Mocne? Słabe są to drgania? Takie jak w innych quattro jak skręcasz o 90 st na suchej nawierzchni?
Sprawdź po kodach skrzyni i dyfra czy masz odpowiednie przełożenia (dyfer tylny vs. skrzynia).
Z opisu wynikało, że auto ładnie jeździ a tylko jest niestabilne w szybkich zakrętach.
Mocne? Słabe są to drgania? Takie jak w innych quattro jak skręcasz o 90 st na suchej nawierzchni?
Sprawdź po kodach skrzyni i dyfra czy masz odpowiednie przełożenia (dyfer tylny vs. skrzynia).
Skrzynia i dyfer oryginał z pierwszego montażu. Półosie przód originał z 2016 roku. Skrzynia po przeglądzie i wymianie konwertera. Wał originał ale nie z pierwszego montażu a z 2010 roku z podporą i przegubami w idealnym stanie. Poduszki silnika oryginał 2019 rok. Poduszki skrzyni nowe lemforder. 4 nowe łożyska FAG. Półosie tył z pierwszego montażu ale przeguby nie wykazują luzu. Tak jak pisałem wcześniej jedynie dyfer według mnie ma za duży luz, ale czy to wpływa na drgania i niestabilność w zakrętach trudno powiedzieć. Te drgania nie są duże, ale z raci tego że muszę mieć wszystko na" cacy" to szukam przyczyny.
Wielkość luzu na dyferencjale (mówimy o luzie: na ataku /obwodowy/) nie będzie wpływać na stabilność.
Gdyby miał dyfer dawać jakieś dziwne efekty to hałasowałby jak diabeł w ciemnej piwnicy.
Jeździłeś autami ze szperą na tylnym napędzie?
Większość BMW ma coś koło 30% spięcia.
Ludzie robią 50-60%. Są auta co mają 80% szperę.
Nie wpływa to na brak stabilności w zakrętach.
A są tacy co do driftu spawają dyfer na 100%.
Uważam, że trzeba iść w geometrię zawieszenia, ktoś poruszył temat opon.
Gdyby miał dyfer dawać jakieś dziwne efekty to hałasowałby jak diabeł w ciemnej piwnicy.
Jeździłeś autami ze szperą na tylnym napędzie?
Większość BMW ma coś koło 30% spięcia.
Ludzie robią 50-60%. Są auta co mają 80% szperę.
Nie wpływa to na brak stabilności w zakrętach.
A są tacy co do driftu spawają dyfer na 100%.
Uważam, że trzeba iść w geometrię zawieszenia, ktoś poruszył temat opon.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 109
- Rejestracja: 01 paź 2012, 21:29
- Lokalizacja: Konin