![]() |
![]() |
[S8 D2 01] Drgania silnika - czujnik spalana stukowego
Możliwe że skopana instalacja LPG i korekty rozjechały się totalnie, pokasować i wrócić na trochę do jazdy tylko na benzynie (LPG najlepiej na ten czas w ogóle zakręcić zawór na butli) i sprawdzić czy będzie poprawa
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
-
- Forum Audi A8
- Posty: 33
- Rejestracja: 22 sty 2018, 21:23
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- DAWIDOOO
- Forum Audi A8
- Posty: 41
- Rejestracja: 12 kwie 2015, 14:55
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Parczew
Jakie są objawy uszkodzonych czujników spalania stukowego?
bo mam taki problem że cofa mi zapłony przy nagłym dużym otwarciu przepustnicy i mocnym przyśpieszaniu.
np jak jadę na wyższym biegu z prędkością 1500 rpm i wcisnę mocno gaz to w potrafi cofać zapłony nawet do 12 stopni na niektórych cylindrach.
Dopóki nie odpuszczę gazu to cofa mniej lub bardziej zapłony praktycznie do końca obrotów.
Sprawdzam to na kanałach 13 i 14 (Knock Reg.)
Czuć że auto tak jakby nierównomiernie przyśpiesza.
Skład mieszanki sprawdzany i jest ok.
Dolewanie paliwa nawet do AFR 11 też nic nie daje.
Cofałem seryjny zapłon Ecumasterem nic nie pomaga.
Wtryski nowe.
Kompresja na cylindrach najmniej 14bar.
Wygląda to tak jakby cały ten układ wykrywania spalania stukowego był o wiele za czuły.
Mam zamiar sprawdzić dokręcenie czujników ale nie chcę dwa razy zdejmować kolektora gdyby okazało się że czujniki i tak do wymiany.
bo mam taki problem że cofa mi zapłony przy nagłym dużym otwarciu przepustnicy i mocnym przyśpieszaniu.
np jak jadę na wyższym biegu z prędkością 1500 rpm i wcisnę mocno gaz to w potrafi cofać zapłony nawet do 12 stopni na niektórych cylindrach.
Dopóki nie odpuszczę gazu to cofa mniej lub bardziej zapłony praktycznie do końca obrotów.
Sprawdzam to na kanałach 13 i 14 (Knock Reg.)
Czuć że auto tak jakby nierównomiernie przyśpiesza.
Skład mieszanki sprawdzany i jest ok.
Dolewanie paliwa nawet do AFR 11 też nic nie daje.
Cofałem seryjny zapłon Ecumasterem nic nie pomaga.
Wtryski nowe.
Kompresja na cylindrach najmniej 14bar.
Wygląda to tak jakby cały ten układ wykrywania spalania stukowego był o wiele za czuły.
Mam zamiar sprawdzić dokręcenie czujników ale nie chcę dwa razy zdejmować kolektora gdyby okazało się że czujniki i tak do wymiany.