[D3 07 4.2TDI ] wystrzał w prawym kole i awaria zawieszeni
[D3 07 4.2TDI ] wystrzał w prawym kole i awaria zawieszeni
Witam
dzisiaj jak chciałem wjechać na krawężnik podniosłem Auto na opcję Lift i usłyszałem wystrzał z prawej strony, myślałem że to opona strzeliła, wysiadłem obejrzałem i było ok. jak wsiadłem do samochodu to zastałem dwie kontrolki od zawieszenia migające (pomarańczową i zieloną)
oczywiście ściągnąłem prawe koło i na zablokowanym zawieszeniu nic nie widać a jak próbuje podnieść auto to syczy powietrze z prawego przedniego koła, na amortyzatorze jest rozerwana ta osłona taka harmonijkowa. 2 lata temu był wymieniany kompresor i podobno miechy też.
gdzie powinien wchodzić przewód ciśnienia do miecha w prawym przednim kole bo ja go nie znalazłem i może to jest przyczyna.
dzisiaj go podepnę pod komputer ale niestety nie mamy tego szczegółowego tylko taki FOXWELL.
dzisiaj jak chciałem wjechać na krawężnik podniosłem Auto na opcję Lift i usłyszałem wystrzał z prawej strony, myślałem że to opona strzeliła, wysiadłem obejrzałem i było ok. jak wsiadłem do samochodu to zastałem dwie kontrolki od zawieszenia migające (pomarańczową i zieloną)
oczywiście ściągnąłem prawe koło i na zablokowanym zawieszeniu nic nie widać a jak próbuje podnieść auto to syczy powietrze z prawego przedniego koła, na amortyzatorze jest rozerwana ta osłona taka harmonijkowa. 2 lata temu był wymieniany kompresor i podobno miechy też.
gdzie powinien wchodzić przewód ciśnienia do miecha w prawym przednim kole bo ja go nie znalazłem i może to jest przyczyna.
dzisiaj go podepnę pod komputer ale niestety nie mamy tego szczegółowego tylko taki FOXWELL.
Moim zdaniem temat jest prosty - uszkodzony przedni prawy amorek.
Z taką nieszczelnością to raczej nie pojeździsz. A jak pojeździsz to możesz uszkodzić jeszcze więcej.
Amorek wymienić, naprawić, oddać do regeneracji.
Czytając objawy to w komputerze raczej nie masz co szukać.
Wężyk od pneumatyki powinien być widoczny w górnej części amortyzatora zaglądając w nadkole. Szczerze wątpię aby on "wypadł" - nigdy się z taką usterką nie spotkałem - ale warto sprawdzić.
Z taką nieszczelnością to raczej nie pojeździsz. A jak pojeździsz to możesz uszkodzić jeszcze więcej.
Amorek wymienić, naprawić, oddać do regeneracji.
Czytając objawy to w komputerze raczej nie masz co szukać.
Wężyk od pneumatyki powinien być widoczny w górnej części amortyzatora zaglądając w nadkole. Szczerze wątpię aby on "wypadł" - nigdy się z taką usterką nie spotkałem - ale warto sprawdzić.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Witam
Koledzy amorek wyciągnięty, w miechu dziura i dodatkowo leje z amorka.
Na stronie LIMAK zregenerowany Amorek z miechem 1500 zł, dodatkowo na wahaczach wybite gumowe tuleje.
teraz pytania:
1.czy ktoś regenerował amorki w firmie https://regeneracja-airmatic.pl/ i jest zadowolony z ich usług?
2. czy znacie firmę https://www.regeneracjaprzekladnikierow ... towice.pl/ i regenerował tam wahacze?
3. czy skoro każdy amortyzator trzeba adaptować osobno to czy trzeba wymieniać parami czy wystarczy wymienić uszkodzony?
4. czy trzeba ustawiać zbieżność po takiej naprawie?
jeżeli znacie i polecacie firmę w której warto regenerować amory i wahacze to z miłą chęcią się dowiem
Koledzy amorek wyciągnięty, w miechu dziura i dodatkowo leje z amorka.
Na stronie LIMAK zregenerowany Amorek z miechem 1500 zł, dodatkowo na wahaczach wybite gumowe tuleje.
teraz pytania:
1.czy ktoś regenerował amorki w firmie https://regeneracja-airmatic.pl/ i jest zadowolony z ich usług?
2. czy znacie firmę https://www.regeneracjaprzekladnikierow ... towice.pl/ i regenerował tam wahacze?
3. czy skoro każdy amortyzator trzeba adaptować osobno to czy trzeba wymieniać parami czy wystarczy wymienić uszkodzony?
4. czy trzeba ustawiać zbieżność po takiej naprawie?
jeżeli znacie i polecacie firmę w której warto regenerować amory i wahacze to z miłą chęcią się dowiem
Amortyzatorów się nie adaptuje. Adaptacja to przyuczenie czujników poziomowania aby wiedziały w jakiej pozycji się znajdują.tasman01 pisze:3. czy skoro każdy amortyzator trzeba adaptować osobno to czy trzeba wymieniać parami czy wystarczy wymienić uszkodzony?
Jak zregenerujesz zawias to powinieneś chociaż w teorii chyba nie trzeba tam ruszać do tego śrub regulacyjnych ale gumy i ułożenie będzie inne niż na starych.tasman01 pisze:4. czy trzeba ustawiać zbieżność po takiej naprawie?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Jak cię nie będzie bolało że zakładają miecha z aliex..który możesz kupić sam za 300zł to ok.Cała regeneracja to odkręcenie dwóch nakrętek, masz nie daleko podjedź do mnie to zobaczysz jak sobie zregenerować, mam dwa takie uszkodzonetasman01 pisze:Na stronie LIMAK zregenerowany Amorek z miechem 1500 zł,
Ja robiłem u nich górne przednie niby ok,ale tulejki które mi założył wywaliłem i założyłem LM te od nich czuć było chińska gumą i były tak twarde że masakra czułem to podczas jazdytą twardość, sworzeń ok.tasman01 pisze:2. czy znacie firmę https://www.regeneracjapr...ch-katowice.pl/ i regenerował tam wahacze?
Wszystko spoko ale jeśli twierdzi, że amor cieknie to lepiej zregenerować. Sam miech jakby miał być robiony to również polecam własnoręczną wymianę miecha. Te z chin mają się całkiem dobrze jak na ryżMarcin2013 pisze:tasman01 napisał/a:
Na stronie LIMAK zregenerowany Amorek z miechem 1500 zł,
Jak cię nie będzie bolało że zakładają miecha z aliex..który możesz kupić sam za 300zł to ok.Cała regeneracja to odkręcenie dwóch nakrętek, masz nie daleko podjedź do mnie to zobaczysz jak sobie zregenerować, mam dwa takie uszkodzone
Cała regeneracja rozchodzi się tylko i wyłącznie o sworzeń bo tulejki to wymienia się bez najmniejszego problemu i zestaw LM nie jest wcale tak przerażająco drogi jak kompletny zestaw wahaczyMarcin2013 pisze:Ja robiłem u nich górne przednie niby ok,ale tulejki które mi założył wywaliłem i założyłem LM te od nich czuć było chińska gumą i były tak twarde że masakra czułem to podczas jazdytą twardość, sworzeń ok.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
amorek i miech zamówiony w firmie Limak, odziwo pan bardzo ale to bardzo miły i uprzejmy.
jak kolega gdzieś pisał że wszystko ok ale z fakturą robili mu problem to teraz nawet powiem na odwrót. Pan zaproponował że aby zdążyć przed weekendem co bym maszynę poskładał to on mi wyśle części już za pobraniem a ja swoje oddam kurierowi bez dodatkowych opłat, tylko go troche okłamałem bo pytał czy aby mam oryginalny amaro a skąd ja mam to wiedzieć skoro mechanik go wyciągał (ale powiedziałem że tak hi hi) .
tulejki już mechanik kupił (chyba w IC) i wymienił
jak kolega gdzieś pisał że wszystko ok ale z fakturą robili mu problem to teraz nawet powiem na odwrót. Pan zaproponował że aby zdążyć przed weekendem co bym maszynę poskładał to on mi wyśle części już za pobraniem a ja swoje oddam kurierowi bez dodatkowych opłat, tylko go troche okłamałem bo pytał czy aby mam oryginalny amaro a skąd ja mam to wiedzieć skoro mechanik go wyciągał (ale powiedziałem że tak hi hi) .
tulejki już mechanik kupił (chyba w IC) i wymienił
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Ale oczywiście że te ryżowe są ok. tylko tak jak pisałem "regeneracja" polega na odkręceniu dwóch nakrętek i za to ponad 1000zł masakra, nikt miecha nie zregeneruje bo co łatkę przyklei firmy biorą na wymianę żeby odzyskać amortyzator z miecha.drago_o pisze:Wszystko spoko ale jeśli twierdzi, że amor cieknie to lepiej zregenerować. Sam miech jakby miał być robiony to również polecam własnoręczną wymianę miecha. Te z chin mają się całkiem dobrze jak na ryż
[ Dodano: 2020-02-14, 22:56 ]
Za taka kasę to raczej normatasman01 pisze:odziwo pan bardzo ale to bardzo miły i uprzejmy
Zacisk 30 to stały plus bez zapłonu. 31 to masa a 15 to plus po zapłonie.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Nowy zamiennik czy regeneracja oryginalnego amortyzatora?
witam
Tez przytrafiła mi sie taka sytuacja z amorem. teraz musze naprawic dwa przednie, zastanawiam sie co lepsze czy nowy zamiennik dobrej jakości czy regeneracja oryginalnego amora. Jeśli nowy to pojawia sie drugie pytanie czy moge zakupić amortyzatory przednie sportowe mając z tyłu standardowe. prosze o pomoc
Tez przytrafiła mi sie taka sytuacja z amorem. teraz musze naprawic dwa przednie, zastanawiam sie co lepsze czy nowy zamiennik dobrej jakości czy regeneracja oryginalnego amora. Jeśli nowy to pojawia sie drugie pytanie czy moge zakupić amortyzatory przednie sportowe mając z tyłu standardowe. prosze o pomoc