[S8 D4 12 ] Dziwny problem na niskich obrotach.
[S8 D4 12 ] Dziwny problem na niskich obrotach.
Mam taki problem, auto po przeglądzie, nowe świece, brak błędów oprócz błędów mieszkanki (wymieniony dp), auto koło 1200-1400 obrotów ma taki moment jakby nie pracowało idealnie na wszystkich cylindrach, dzieje się to tylko przy tych obrotach, oprócz tego trzyma moc, wszytko ok. W aucie zrobiony był program i temat nie zniknął dlatego obecnie została wgrana seria aby znaleźć tego przyczynę. Macie jakiś pomysł? wymienić cewki? nie ma znaczenia paliwo, zawsze jest to samo...powyżej 1400 obrotów problem znika...
Trudno stwierdzić ale raczej nie, przy jezdzie system przełącza się bez nawet lekkiego zawachania z 4 na 8 cylindrów itd. Ten dziwny objaw jest tylko przy tych niskich obrotach ale np. czasem jest to mocno denerwujące bo auto ma 100kmh, ma 1200 obrotów i potrafi szarpać silnikiem, muszę przełączyć na sport wtedy obroty się zwiększają i problem znika...
drgania na niskich obrotach
Witam chciałbym dołączyć do przedstawionego powyżej problemu. Moje auo to S8 D4, ma zrobiony program. Podczas jazy na niskich obrotach występują drgania. W Trybie sport jak również podczas korzystania z trybu manualnego drgań nie ma gdyż obroty wtedy są wyższe. Czy przyczyną może być przechodzenie w tryb pracy czterocylindrowy? Czy da się to wyłączyć.
smok264
Tryb 4 cylindrowy nie powoduje drgań zarówno na obrotach niskich jak i wysokich (3k i wyżej).
W trybie skrzyni Drive jak i Sport.
Przełączenie z trybu 8-cylindrowego na 4-cylindrowy i 8-cylindrowy odbywa się płynnie i jedynym zauważalnym objawem jest zmiana na FIS paska z szarego na zielony (Tryb 4-cylindorwy).
Tryb 4 cylindrowy można wyłączyć przełączając na "dynamic" i wyłączając ESP (pojawi się komunikat "Sport mode" i Brake Guard off).
Drugim sposobem jest wyłączenia COD w sofcie sterownika silnika.
Zobacz na FISie w jakim jedziesz trybie, czy przełączenie z 8 na 4 ma jakiś wpływ.
W trybie skrzyni Drive jak i Sport.
Przełączenie z trybu 8-cylindrowego na 4-cylindrowy i 8-cylindrowy odbywa się płynnie i jedynym zauważalnym objawem jest zmiana na FIS paska z szarego na zielony (Tryb 4-cylindorwy).
Tryb 4 cylindrowy można wyłączyć przełączając na "dynamic" i wyłączając ESP (pojawi się komunikat "Sport mode" i Brake Guard off).
Drugim sposobem jest wyłączenia COD w sofcie sterownika silnika.
Zobacz na FISie w jakim jedziesz trybie, czy przełączenie z 8 na 4 ma jakiś wpływ.
Re: drgania na niskich obrotach
Podejrzewam, że dzieje się to w okolicy 1000rpm.smok264 pisze:Moje auo to S8 D4, ma zrobiony program. Podczas jazy na niskich obrotach występują drgania. W Trybie sport jak również podczas korzystania z trybu manualnego drgań nie ma gdyż obroty wtedy są wyższe.
Jeżeli tak jest to obstawiam wydech - wada fabryczna tego auta.
Jeżeli dobrze obstawiam to podobny objaw pojawia się w przedziale 3000-4000rpm przy czym tego akurat wielu właścicieli już nie zauważa.
Aby to zweryfikować to najłatwiej unieść auto na podnośniku warsztatowym i w określonym zakresie obrotów sprawdzić drgania układu wydechowego.
Albo sposób łatwiejszy czyli pojechać na stację diagnostyczną i obejrzeć to z kanału.
Oczywiście najlepiej wykonać to dwuosobowo kiedy jedna osoba operuje pedałem gazu a druga obserwuje wydech
Noi oczywiście warto aby obie osoby wiedziały co robią i czego szukają
Szczerze wątpię.smok264 pisze:Czy przyczyną może być przechodzenie w tryb pracy czterocylindrowy?
Da się to na stałe wyprogramować.smok264 pisze:Czy da się to wyłączyć.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-