![]() |
![]() |
![]() |
[S8 D4 12 ] Dziwny problem na niskich obrotach.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 57
- Rejestracja: 29 paź 2017, 10:52
- Lokalizacja: Wawa
[S8 D4 12 ] Dziwny problem na niskich obrotach.
Mam taki problem, auto po przeglądzie, nowe świece, brak błędów oprócz błędów mieszkanki (wymieniony dp), auto koło 1200-1400 obrotów ma taki moment jakby nie pracowało idealnie na wszystkich cylindrach, dzieje się to tylko przy tych obrotach, oprócz tego trzyma moc, wszytko ok. W aucie zrobiony był program i temat nie zniknął dlatego obecnie została wgrana seria aby znaleźć tego przyczynę. Macie jakiś pomysł? wymienić cewki? nie ma znaczenia paliwo, zawsze jest to samo...powyżej 1400 obrotów problem znika...
-
- Forum Audi A8
- Posty: 57
- Rejestracja: 29 paź 2017, 10:52
- Lokalizacja: Wawa
Trudno stwierdzić ale raczej nie, przy jezdzie system przełącza się bez nawet lekkiego zawachania z 4 na 8 cylindrów itd. Ten dziwny objaw jest tylko przy tych niskich obrotach ale np. czasem jest to mocno denerwujące bo auto ma 100kmh, ma 1200 obrotów i potrafi szarpać silnikiem, muszę przełączyć na sport wtedy obroty się zwiększają i problem znika...
-
- Forum Audi A8
- Posty: 1
- Rejestracja: 26 cze 2021, 11:16
- Lokalizacja: Ostrołęka
drgania na niskich obrotach
Witam chciałbym dołączyć do przedstawionego powyżej problemu. Moje auo to S8 D4, ma zrobiony program. Podczas jazy na niskich obrotach występują drgania. W Trybie sport jak również podczas korzystania z trybu manualnego drgań nie ma gdyż obroty wtedy są wyższe. Czy przyczyną może być przechodzenie w tryb pracy czterocylindrowy? Czy da się to wyłączyć.
smok264
- panton
- Super Klubowicz
- Posty: 1340
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
- Lokalizacja: Łódź
Tryb 4 cylindrowy nie powoduje drgań zarówno na obrotach niskich jak i wysokich (3k i wyżej).
W trybie skrzyni Drive jak i Sport.
Przełączenie z trybu 8-cylindrowego na 4-cylindrowy i 8-cylindrowy odbywa się płynnie i jedynym zauważalnym objawem jest zmiana na FIS paska z szarego na zielony (Tryb 4-cylindorwy).
Tryb 4 cylindrowy można wyłączyć przełączając na "dynamic" i wyłączając ESP (pojawi się komunikat "Sport mode" i Brake Guard off).
Drugim sposobem jest wyłączenia COD w sofcie sterownika silnika.
Zobacz na FISie w jakim jedziesz trybie, czy przełączenie z 8 na 4 ma jakiś wpływ.
W trybie skrzyni Drive jak i Sport.
Przełączenie z trybu 8-cylindrowego na 4-cylindrowy i 8-cylindrowy odbywa się płynnie i jedynym zauważalnym objawem jest zmiana na FIS paska z szarego na zielony (Tryb 4-cylindorwy).
Tryb 4 cylindrowy można wyłączyć przełączając na "dynamic" i wyłączając ESP (pojawi się komunikat "Sport mode" i Brake Guard off).
Drugim sposobem jest wyłączenia COD w sofcie sterownika silnika.
Zobacz na FISie w jakim jedziesz trybie, czy przełączenie z 8 na 4 ma jakiś wpływ.
- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
Re: drgania na niskich obrotach
Podejrzewam, że dzieje się to w okolicy 1000rpm.smok264 pisze:Moje auo to S8 D4, ma zrobiony program. Podczas jazy na niskich obrotach występują drgania. W Trybie sport jak również podczas korzystania z trybu manualnego drgań nie ma gdyż obroty wtedy są wyższe.
Jeżeli tak jest to obstawiam wydech - wada fabryczna tego auta.
Jeżeli dobrze obstawiam to podobny objaw pojawia się w przedziale 3000-4000rpm przy czym tego akurat wielu właścicieli już nie zauważa.
Aby to zweryfikować to najłatwiej unieść auto na podnośniku warsztatowym i w określonym zakresie obrotów sprawdzić drgania układu wydechowego.
Albo sposób łatwiejszy czyli pojechać na stację diagnostyczną i obejrzeć to z kanału.
Oczywiście najlepiej wykonać to dwuosobowo kiedy jedna osoba operuje pedałem gazu a druga obserwuje wydech

Noi oczywiście warto aby obie osoby wiedziały co robią i czego szukają

Szczerze wątpię.smok264 pisze:Czy przyczyną może być przechodzenie w tryb pracy czterocylindrowy?
Da się to na stałe wyprogramować.smok264 pisze:Czy da się to wyłączyć.
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-