[D3 05 4.2MPI/LPG ] Problem z zawieszeniem pneumatycznym
[D3 05 4.2MPI/LPG ] Problem z zawieszeniem pneumatycznym
Witam. Od jakiegoś czasu walczę z problemem w a8 d3 . Przód tak zwanie opadł na ekranie mmi podświetla się tylko dynamic , gdy wybieram jakiekolwiek inne opcje nie reaguje . Vcds pokazał błąd czujnika poziomowania lewa strona " zwarcie z masą " może ktoś miał taki przypadek . Sprawdziłem przewody od czujnika lewego przód do centralki która znajduje się za schowkiem i przejście było tylko poprzez jeden przewód . Czy ktoś z grupowiczów wie może jak i gdzie dokładnie poszczególne kable z czujników idą w sensie w które piny wchodzą ? Myślałem nad tym żeby poprowadzić od nowa przewody od centralki do czujników . Dziękuje za każdą pomoc
ODIS to narzędzie diagnostyczne.rylexxx1 pisze:a co to ten odis ?
Zresztą moim zdaniem nie ma potrzeby jego używania.
Przecież zdiagnozowałeś, że nie ma przejścia po kablach pomiędzy czujnikiem poziomowania a sterownikiem więc chyba sprawa jest jasna - wychodzi na uszkodzoną wiązkę elektryczną.
I pewnie nie przy sterowniku tylko gdzieś kole albo trochę wyżej, gdzie jest szansa to uszkodzić przy innych czynnościach serwisowych.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 14
- Rejestracja: 30 paź 2019, 19:51
- Lokalizacja: Kłodawa (wielkopolskie)
Witam.
Nie chciałem zakładać nowego tematu, więc podpiąłem się pod ten. W Audi A8 D3 4.2TDI Quatro Wymieniono mi 6 wahaczy i stabilizaror (ze względu na skrzypienie). W trakcie prac nie został włączony tryb podnośnika. Po wymianie zapaliła się pomarańczowa kontrolka, ale auto zmieniało swoje wysokości we wszystkich trybach pracy, niby OK. Podłączyłem VCDSa i pokazało dwa błędy: uszkodzenie czujnika przyspieszenia nadwozia (lewy przód) G341 oraz "położenie regulacji niewyuczone". Przeprowadziłem adaptację zgodnie w Wideoporadnikiem. Z pomiarów wychodziło, że tylne koła nie miały dużych odchyleń od wysokości wzorcowej, natomiast ptzednie lewe było niżej o ponad 12 mm od prawego. Po adaptacji ustawiłem auto jeszcze raz w ten tryb, żeby wykonać pomiary i lewy przód ma 410mm, prawy 422, a w MMI w menu popłożenia podwozia wszystko zrobiło się nieaktywne. Czy ten czujnik może mieć wpływ na to? Wiem, że trzeba go wymienić i będzie wiadomo, tylko jeszcze do tego wszystkiego zerwała się linka od otwierania maski...
Nie chciałem zakładać nowego tematu, więc podpiąłem się pod ten. W Audi A8 D3 4.2TDI Quatro Wymieniono mi 6 wahaczy i stabilizaror (ze względu na skrzypienie). W trakcie prac nie został włączony tryb podnośnika. Po wymianie zapaliła się pomarańczowa kontrolka, ale auto zmieniało swoje wysokości we wszystkich trybach pracy, niby OK. Podłączyłem VCDSa i pokazało dwa błędy: uszkodzenie czujnika przyspieszenia nadwozia (lewy przód) G341 oraz "położenie regulacji niewyuczone". Przeprowadziłem adaptację zgodnie w Wideoporadnikiem. Z pomiarów wychodziło, że tylne koła nie miały dużych odchyleń od wysokości wzorcowej, natomiast ptzednie lewe było niżej o ponad 12 mm od prawego. Po adaptacji ustawiłem auto jeszcze raz w ten tryb, żeby wykonać pomiary i lewy przód ma 410mm, prawy 422, a w MMI w menu popłożenia podwozia wszystko zrobiło się nieaktywne. Czy ten czujnik może mieć wpływ na to? Wiem, że trzeba go wymienić i będzie wiadomo, tylko jeszcze do tego wszystkiego zerwała się linka od otwierania maski...
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
zalancza sie do tej pory wszystko bylo ok tylko po nocy po duzym mroze opadl tyl wczesniej nic nie opadalo
moze gdzies wilgoci bylo i rozsadzilo rozdzielacz czy co
[ Dodano: 2021-01-18, 20:06 ]
i gdzie jest rozdzielacz przy prawym kole przednim
[ Dodano: 2021-01-18, 20:09 ]
kupilbym jakis interfejs diagnostyczny zobaczyc bledy tylko niewiem jaki
co by dzialalo
moze gdzies wilgoci bylo i rozsadzilo rozdzielacz czy co
[ Dodano: 2021-01-18, 20:06 ]
i gdzie jest rozdzielacz przy prawym kole przednim
[ Dodano: 2021-01-18, 20:09 ]
kupilbym jakis interfejs diagnostyczny zobaczyc bledy tylko niewiem jaki
co by dzialalo
RomekG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
a mogło zamarznac i peknąc zawór bo takie dziwne ze po nocy i duzym mrozie
a niema czegos takiego w audi zeby w obieg powietrza dodac cos na rozmrozenie
bo powietrze skrapla sie i jest jakas wilgoc czy nikomu niezdarzyło sie zeby mróz zaszkodzil
[ Dodano: 2021-01-19, 16:50 ]
i wogóle jak opadł tył to mozna jechac
a niema czegos takiego w audi zeby w obieg powietrza dodac cos na rozmrozenie
bo powietrze skrapla sie i jest jakas wilgoc czy nikomu niezdarzyło sie zeby mróz zaszkodzil
[ Dodano: 2021-01-19, 16:50 ]
i wogóle jak opadł tył to mozna jechac
RomekG
Generalnie w układzie pneumatyki są 2 filtry. Jeden na wlocie powietrza kiedy kompresor zasysa powietrze z zewnątrz oraz drugi w samym kompresorze.RomekG pisze:a mogło zamarznac i peknąc zawór bo takie dziwne ze po nocy i duzym mrozie
a niema czegos takiego w audi zeby w obieg powietrza dodac cos na rozmrozenie
bo powietrze skrapla sie i jest jakas wilgoc czy nikomu niezdarzyło sie zeby mróz zaszkodzil
[ Dodano: 2021-01-19, 16:50 ]
i wogóle jak opadł tył to mozna jechac
Teoretycznie jest możliwe, że w tym układzie skropli się jakaś wilgoć ale w praktyce raczej się nie zdarza aby przekładało się to na tak ewidentną niesprawność układu.
To czy możesz jechać czy nie to sam możesz ocenić najlepiej. Jeżeli auto siedzi na kołach to dalsza jazda nic dobrego tu nie wniesie. Jeżeli siedzi tak, że brzuchem będzie zawadzać o podłoże to jazda również zdrowa nie będzie. Ale to ty wiesz najlepiej jak auto usiadło.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-