części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 02] Klimatronik cały czas grzeje

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 15 lut 2021, 02:03

Zwracam honor FOSS, nie wiedziałem, że tak zmienili konstrukcję nagrzewnic pod koniec produkcji D2 względem preFL ;)
Four rings to rule them all

dgasek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 78
Rejestracja: 24 gru 2013, 11:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dgasek » 03 mar 2021, 16:20

No jak wyciągnąłem to ręce mi opadły .
Prawdę mówiąc ta nowsza nagrzewnica to jakiś żart , i mniejsza i wykonanie lipne.

[ Dodano: 2021-03-03, 16:20 ]
Witam

Wygląda że zabawy koniec (albo prawie koniec) , ale efekt już widać i można się podzielić wrażeniami.
Pierwotny plan zakładał przekładkę dolnej części klimatronika na ten z większym otworem pod nagrzewnice starego typu , ale zdecydowałem na modyfikację tego co jest ..
Także pewna ręka , frezik i tarcza do Dremela i mieści się wieksza nagrzewnica . Żeby nie było kombinacji rurki doprowadzające wodę też zostały zamienione na te starsze , wszystko w zasadzie pasuje P&P i wygląda jak oryginał .
Eksperymentalnie zamontowałem z jednej strony nową nagrzewnicę aluminiową (Nissens) a z drugiej nagrzewnice z demobilu , oryginał Denso miedziany. Efekt.... na oryginale do 15 stopni cieplej wedle wskazań , w związku z tym zamontowałem dwie oryginalne a nowe w pudełeczko i na półkę .

Klimatronik dziala wydaje się prawidłowo , ładnie steruje temperaturą , nie przegrzewa , trzyma to co jest zadane .... nigdy tak nie miałem w tym aucie :) Zobaczymy jak będzie działał jak będzie ciepło na zewnątrz.

Także jeżeli chodzi o przedlift nie ma problemu , nagrzewnice są , nie ma problemu, w przypadku polifta warto wsadzić głowę i zobaczyć co siedzi -- nie trzeba rozbierać żeby sprawdzić -- rurka aluminiowa wchodzi do nagrzewnicy pod kątem 90stopni oznacza nagrzewnicę z D3 , rurka miedziana wchodzi na prosto oznacza nagrzewnicę starego typu.
Warto zaopatrzyć się w oringi gumowe przy wymianie , zdaje się że jest to 18mm x 2mm , można też kupić w ASO po 12pln za sztukę .

Ja zdecydowałem że deski nie ściągnę , ale gdybym to robił drugi raz, to mimo że nigdy deski nie ściągałem w D2 to dostęp jest na tyle słaby że bym ściągał .

Także jeszcze raz przyznaję rację Damianowi że to wina nagrzewnic , natomiast to że nikt nie powiedział że w polifcie jest taka niespodzianka jeżeli chodzi o wymianę to takie trochę nieładne .... Ja wiem że paru kolegów ma zakłady i trzyma więdzę w szufladzie , ale nie oszukujmy się -- 90% użytkowników D2,D3,D4 nigdy się nie dotknie do takiej roboty nawet jak dostanie schemat z obrazkami , a 10% która sobie radzi i tak nie korzysta z mechaników.



Udanej walki życzę .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl