![;)](https://a8team.pl/images/smilies/oczko.gif)
![]() |
![]() |
![]() |
[S8 D2 02] Klimatronik cały czas grzeje
No jak wyciągnąłem to ręce mi opadły .
Prawdę mówiąc ta nowsza nagrzewnica to jakiś żart , i mniejsza i wykonanie lipne.
[ Dodano: 2021-03-03, 16:20 ]
Witam
Wygląda że zabawy koniec (albo prawie koniec) , ale efekt już widać i można się podzielić wrażeniami.
Pierwotny plan zakładał przekładkę dolnej części klimatronika na ten z większym otworem pod nagrzewnice starego typu , ale zdecydowałem na modyfikację tego co jest ..
Także pewna ręka , frezik i tarcza do Dremela i mieści się wieksza nagrzewnica . Żeby nie było kombinacji rurki doprowadzające wodę też zostały zamienione na te starsze , wszystko w zasadzie pasuje P&P i wygląda jak oryginał .
Eksperymentalnie zamontowałem z jednej strony nową nagrzewnicę aluminiową (Nissens) a z drugiej nagrzewnice z demobilu , oryginał Denso miedziany. Efekt.... na oryginale do 15 stopni cieplej wedle wskazań , w związku z tym zamontowałem dwie oryginalne a nowe w pudełeczko i na półkę .
Klimatronik dziala wydaje się prawidłowo , ładnie steruje temperaturą , nie przegrzewa , trzyma to co jest zadane .... nigdy tak nie miałem w tym aucie
Zobaczymy jak będzie działał jak będzie ciepło na zewnątrz.
Także jeżeli chodzi o przedlift nie ma problemu , nagrzewnice są , nie ma problemu, w przypadku polifta warto wsadzić głowę i zobaczyć co siedzi -- nie trzeba rozbierać żeby sprawdzić -- rurka aluminiowa wchodzi do nagrzewnicy pod kątem 90stopni oznacza nagrzewnicę z D3 , rurka miedziana wchodzi na prosto oznacza nagrzewnicę starego typu.
Warto zaopatrzyć się w oringi gumowe przy wymianie , zdaje się że jest to 18mm x 2mm , można też kupić w ASO po 12pln za sztukę .
Ja zdecydowałem że deski nie ściągnę , ale gdybym to robił drugi raz, to mimo że nigdy deski nie ściągałem w D2 to dostęp jest na tyle słaby że bym ściągał .
Także jeszcze raz przyznaję rację Damianowi że to wina nagrzewnic , natomiast to że nikt nie powiedział że w polifcie jest taka niespodzianka jeżeli chodzi o wymianę to takie trochę nieładne .... Ja wiem że paru kolegów ma zakłady i trzyma więdzę w szufladzie , ale nie oszukujmy się -- 90% użytkowników D2,D3,D4 nigdy się nie dotknie do takiej roboty nawet jak dostanie schemat z obrazkami , a 10% która sobie radzi i tak nie korzysta z mechaników.
Udanej walki życzę .
Prawdę mówiąc ta nowsza nagrzewnica to jakiś żart , i mniejsza i wykonanie lipne.
[ Dodano: 2021-03-03, 16:20 ]
Witam
Wygląda że zabawy koniec (albo prawie koniec) , ale efekt już widać i można się podzielić wrażeniami.
Pierwotny plan zakładał przekładkę dolnej części klimatronika na ten z większym otworem pod nagrzewnice starego typu , ale zdecydowałem na modyfikację tego co jest ..
Także pewna ręka , frezik i tarcza do Dremela i mieści się wieksza nagrzewnica . Żeby nie było kombinacji rurki doprowadzające wodę też zostały zamienione na te starsze , wszystko w zasadzie pasuje P&P i wygląda jak oryginał .
Eksperymentalnie zamontowałem z jednej strony nową nagrzewnicę aluminiową (Nissens) a z drugiej nagrzewnice z demobilu , oryginał Denso miedziany. Efekt.... na oryginale do 15 stopni cieplej wedle wskazań , w związku z tym zamontowałem dwie oryginalne a nowe w pudełeczko i na półkę .
Klimatronik dziala wydaje się prawidłowo , ładnie steruje temperaturą , nie przegrzewa , trzyma to co jest zadane .... nigdy tak nie miałem w tym aucie
![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Także jeżeli chodzi o przedlift nie ma problemu , nagrzewnice są , nie ma problemu, w przypadku polifta warto wsadzić głowę i zobaczyć co siedzi -- nie trzeba rozbierać żeby sprawdzić -- rurka aluminiowa wchodzi do nagrzewnicy pod kątem 90stopni oznacza nagrzewnicę z D3 , rurka miedziana wchodzi na prosto oznacza nagrzewnicę starego typu.
Warto zaopatrzyć się w oringi gumowe przy wymianie , zdaje się że jest to 18mm x 2mm , można też kupić w ASO po 12pln za sztukę .
Ja zdecydowałem że deski nie ściągnę , ale gdybym to robił drugi raz, to mimo że nigdy deski nie ściągałem w D2 to dostęp jest na tyle słaby że bym ściągał .
Także jeszcze raz przyznaję rację Damianowi że to wina nagrzewnic , natomiast to że nikt nie powiedział że w polifcie jest taka niespodzianka jeżeli chodzi o wymianę to takie trochę nieładne .... Ja wiem że paru kolegów ma zakłady i trzyma więdzę w szufladzie , ale nie oszukujmy się -- 90% użytkowników D2,D3,D4 nigdy się nie dotknie do takiej roboty nawet jak dostanie schemat z obrazkami , a 10% która sobie radzi i tak nie korzysta z mechaników.
Udanej walki życzę .