Panowie użytkownicy a8 d3 mam takie pytanie czy któryś z was bawił się może z podmianą opornicy rezystora z innego modelu np a6,a4 q5 z przerobieniem wtyczek i podłączeniem zasilania i sterowania tak żeby to wszystko hulało problem taki że mam do wymiany opornice a oryginał jest drogi a używka ciężko do dostania a innych modeli audi używki bardzo tanie co warto by było się pokusić na taką podmianę .
Proszę o podpowiedzi i ewentualne wskazówki jak by to ogarnąć .
[ Dodano: 2021-01-20, 13:59 ]
no i co nikt nie próbował takiej podmiany czy nie chcecie powiedzieć jak to zrobić myślałem o opornicy z modelu a6 c6 praktycznie climatronik to samo co a8 d3 klima dwie strefy bez solara ja się pokuszę z taką podmianą na wiosnę na razie zbieram informację szukam podłączenia schematu opornicy z a8 i a6 który przewód od czego jest w kostkach
![]() |
![]() |
![]() |
[D3 02 3.7MPI/LPG ] uszkodzona opornica dmuchawy
-
- Forum Audi A8
- Posty: 33
- Rejestracja: 01 paź 2017, 20:16
- Lokalizacja: tomaszów maz
- marekp750
- Administrator
- Posty: 1222
- Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
- Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.
- drago_o
- Super Klubowicz
- Posty: 8087
- Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
- Lokalizacja: Częstochowa
Jeśli już to falownikmarekp750 pisze:Jest to zasilacz, który zasila V2 częstotliwościowo, czyli zmienia częstotliwość prądu.

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- marekp750
- Administrator
- Posty: 1222
- Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
- Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.
- drago_o
- Super Klubowicz
- Posty: 8087
- Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
- Lokalizacja: Częstochowa
No to nie jest to zmiana częstotliwości tylko wypełnienia. Wtedy to regulator PWM. Regulowanie długości sygnału w okresie.marekp750 pisze:Tak jak napisałem, układ ten podaje napięcie +12V z różnymi częstotliwościami (wypełnienie sygnału) przez co uzyskujemy efekt zmiany prędkości obrotowej dmuchawy V2.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
- Lokalizacja: Szczecin
Nawiasem mówiąc ta opornica, falownik, zasilacz jak zwał tak zwał był powodem pożaru w mojej A8 D3. Na szczęście w porę zobaczyłem, że coś dymi mi się z pod maski z pod pokrywy filtra kabinowego i w porę udało się zareagować. Do dnia dzisiejszego nie wiem co było powodem "zapruszenia ognia". Finalnie cała naprawa wszystkiego wyniosła mnie 1700zł (w tym nowa oryginalna "opornica" 600zł...)
- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
To miałeś dużo szczęścia.denveco pisze:Nawiasem mówiąc ta opornica, falownik, zasilacz jak zwał tak zwał był powodem pożaru w mojej A8 D3. Na szczęście w porę zobaczyłem, że coś dymi mi się z pod maski z pod pokrywy filtra kabinowego i w porę udało się zareagować.
Miałem takiego pacjenta z identyczną chyba jak u ciebie sytuacją.
Tutaj, szczęściem w nieszczęściu, straż pożarna stanęła na wysokości zadania, ale mogło spłonąć całe auto.
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-