Co dzisiaj zrobiłem w swojej A8 ??
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Wymiana przednich amortyzatorów i sprężyn, końcówek drążków, drążków kierowniczych, osłon drążków kierowniczych, lewego przedniego wahacza dolnego tylnego, prawej osłonki przedniego wahacza dolnego przedniego i zbieżność.
Wleciał 2DIN w karbonie z RNS-D i ML (obudowę klimy trzeba było przełożyć, bo chciałem swoje bebchy i przycisk OFF, zamiast automatycznego obiegu), zostały jeszcze do zrobienia boczki w skórze zamiast alkantary i chyba wyślę znów Maximoni dolne dekory drzwi, zamiast tej czarnej "gumy" też w karbon.
Wleciał 2DIN w karbonie z RNS-D i ML (obudowę klimy trzeba było przełożyć, bo chciałem swoje bebchy i przycisk OFF, zamiast automatycznego obiegu), zostały jeszcze do zrobienia boczki w skórze zamiast alkantary i chyba wyślę znów Maximoni dolne dekory drzwi, zamiast tej czarnej "gumy" też w karbon.
Black Cars Matters
Wymieniłem zawór odmy bo już głośno buczała. Zacisk na rurce pionowej odwróciłem, żeby kiedyś przy kolejnej wymianie można było podejść śrubokrętem wygodnie od przodu a nie gdzieś między grodzią a zaworem, natomiast zacisk od rurki poziomej był inny, taki z zadziorkami, zdjąć łatwo ale zacisnąć z powrotem nie sposób, więc wskoczył najzwyklejszy na śrubkę. Wiem, że ta prosta wymiana zaworu to nie naprawa rozrządu ale jednak cieszy. Koszt- zawór oryginalny 280.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Bo teoretycznie właśnie tyle kosztuje.Marcin2013 pisze:Na pewno OE ?, wydaje mi się że kosztował ponad 400,-
Do mojego 42BFM numer części 077103245B - nowy oryginał w ASO kosztuje 419,91pln brutto detal
Dla silnika 37BFL jest to samo.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Ten był w foli ze znaczkami audi, VW, seat i skoda, z dużym numerem części takim jak podałeś, jak je porównywałem to były nie do rozróżnienia, kolor membrany taki sam- na szczycie widać pomarańczowy fragment właśnie chyba gumki, widok wnętrza przez oba króćce identyczny, napisy na dolnej powierzchni wszystkie takie same poza jak już pisałem- Czechy zamiast Germany.
Zresztą zamawiając u Michała ustaliliśmy, że ma być oryginalny. Zakładam, że mimo produkcji w Czechach nadal jest oryginalny, tak zresztą jak każdy np. Volkswagen produkowany poza Niemcami.
Reasumując- jeśli jest nieoryginalny to przepłaciłem ale Michał W. to przecież porządna firma, jeśli przeczyta post to niech wyjaśni dlaczego tak tanio sprzedał. Hej Panie Michale- jeśli się pomyliłeś to daj znać to dopłacę różnicę.
Zresztą zamawiając u Michała ustaliliśmy, że ma być oryginalny. Zakładam, że mimo produkcji w Czechach nadal jest oryginalny, tak zresztą jak każdy np. Volkswagen produkowany poza Niemcami.
Reasumując- jeśli jest nieoryginalny to przepłaciłem ale Michał W. to przecież porządna firma, jeśli przeczyta post to niech wyjaśni dlaczego tak tanio sprzedał. Hej Panie Michale- jeśli się pomyliłeś to daj znać to dopłacę różnicę.
No i teraz należałoby sobie odpowiedzieć na pytanie, czy ma sens kupowanie silnika w niewiadomym stanie po raz n-ty. Nie lepiej wyłożyć trochę monety i po prostu poskładać silnik samemu? Jeśli blok zdrowy, to po prostu resztę porobić robiąc przy okazji weryfikację stanu elementów takich jak np. pompa oleju. Potem tylko lać dobry olej i jeździć. Jeśli nie masz narzędzi, to weź wszystkie tłoki jakie masz do tego typu silnika, weź bloki które masz, zawieź na szlifiernię. Niech sprawdzą bloki, wybiorą najlepszy (powinni sprawdzić owalizację cylindrów również, choć raczej nie będzie za wielkiej znając te silniki, nie to co żeliwo), pomierzyć tłoki powinni. Wybrać te 8 sztuk najlepszych które mieszczą się w tolerancji i powinni je sparować z cylindrami ( konkretny tłok do konkretnego cylindra). Poskładać z odbudowanymi głowicami i cieszyć się z jazdy. Jeśli tłoki podjechane to wymienić na nowe (tak wiem, kosztują trochę). Panewy też dać nowe, pierscionki itd.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Wszystko zależy od tego, jak długo planujesz autem jeździć no i jakie masz podejście. Widzisz, w moim aucie z avatara przerobiłem ten temat kilkukrotnie (z resztą jest tu na forum historia tego auta dość mocno opisana). Skończyło się finalnie, na poskładaniu silnika od zera na nowych gratach. Odpalam i nie zastanawiam się czy coś się stanie. Po prostu wsiadam i jadę na drugi koniec europy. W sumie to tym starym gratem mniej się boję jechać w trasę niż A8 ( o którą dbam i wszystko ma wpływ na niezawodność, robię na bieżąco). Inna sprawa, że tam remont główny byłbym w stanie zrobić "w trasie", bylem tylko miał dostęp do szlifierni która splanowałaby blok i głowicę.
Na miejscu Adriana, jeśli zamierza dłużej jeździć samochodem, zrobiłbym remont i się nie zastanawiał. Nie wiem czy ma możliwości czy nie, ale jeśli przerzuca te silniki w warsztacie, to też nie zrobi tego za darmo. Dla mnie osobiście szkoda czasu, pieniędzy i nerwów.
Na miejscu Adriana, jeśli zamierza dłużej jeździć samochodem, zrobiłbym remont i się nie zastanawiał. Nie wiem czy ma możliwości czy nie, ale jeśli przerzuca te silniki w warsztacie, to też nie zrobi tego za darmo. Dla mnie osobiście szkoda czasu, pieniędzy i nerwów.
Ostatnio zmieniony 16 mar 2021, 11:16 przez sssebek, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/