części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] 3.7+5HP19 Układ chłodnicy oleju skrzyni

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

[D2 FL ALL ] 3.7+5HP19 Układ chłodnicy oleju skrzyni

Post autor: krisker » 12 kwie 2017, 22:39

Pomyślałem sobie, że rozpocznę wątek na temat chłodzenia oleju skrzyni w 3.7 + 5HP19, z którym chyba nie ja jeden mam problem.

Układ działa tak, że dla temperatury oleju ASB poniżej 80stC działa mały obieg - olej idzie tylko do chłodnicy silnika. Po przekroczeniu 80stC termostat (4D0317027, na rysunku numer 6) przełącza obieg na duży, w którym olej przechodzi tylko przez dodatkową chłodnicę (4D0317021C, na rysunku numer 2) umieszczoną za lewym halogenem pod zderzakiem. Całość przedstawia poniższy schemat:

Obrazek

Niedawno zgnił i zaczął mi ciec trójnik (4D0317822D, na rysunku numer 16 wraz z oringami). W ASO go nie ma (zresztą cena jest zaporowa - 500zł), a w sieci też nie za bardzo jest dostępny - większość używek jest w tragicznym stanie - przerdzewiałe i popękane. Dodatkowy kłopot sprawia sam termostat - jest aluminiowy. Przy odkręcaniu węży można urwać jego końcówkę z gwintem lub zerwać sam gwint (nakrętki węży są stalowe). Wszystko jest utlenione i zasyfione.

Tak wyglądał u mnie:
Obrazek

Zamówiłem używany komplet z przewodami, ale okazało się, że tam trójnik również zaliczył zgon. Chciałem wykorzystać oryginalne końcówki i uniwersalny trójnik aluminiowy, a przewody poskręcać na opaski, ale okazało się, że węże skręcane na opaski zaciskowe się nie sprawdziły. W układzie występuje dość wysokie ciśnienie, które zrzuca węże z metalowych końcówek. Dobra wiadomość jest taka, że można zrobić bypass i połączyć przewody fabrycznymi złączkami w taki sposób, że można całkowicie obejść dodatkowy układ chłodzenia (na rysunku węże 15 i 19). Jest to rozwiązanie tymczasowe - to dodatkowe chłodzenie jednak spełnia swoją rolę - skrzynia przy tym silniku jest dość wysilona.

Nie porzucam jeszcze idei remontu tego układu - poszukam odpowiednich złącz w firmach zakuwających węże i zajmujących się hydrauliką i jak coś znajdę, to dam znać w tym wątku.
Ostatnio zmieniony 26 cze 2019, 13:15 przez krisker, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 12 kwie 2017, 22:53

Trójnik jest dostępny, kaszt jak wspomniałeś około 500zł. U mnie jeszcze jest to w całkiem niezłym stanie ale na wszelki wielki zakupiłem używkę jakiś czas temu na ebay-u i sobie czeka ;)

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 12 kwie 2017, 22:57

W kraju tego trójnika nie ma - pewnie ASO z Niemiec ściąga.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 13 kwie 2017, 10:59

Tig i do roboty.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
karhu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 58
Rejestracja: 11 gru 2016, 20:02
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: karhu » 23 mar 2019, 11:08

kolego krisker jak sprawdzic czy termostat sie otwiera przy tych 80 stopniach?
mozna obsrwowac skrzynie pod vagiem? sprawdzic tempetature jak tak to pod jakim blokiem pomiarowym?

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 24 mar 2019, 11:30

Z tego co wiem nie podejrzysz pracy termostatu w VAGu. Można ew. patrzyć na temperaturę oleju i w okolicach 80 stopni coś się powinno zmienić we wskazaniach. Ew. w tym samym czasie po prostu sprawdzić, czy chłodniczka zmienia temperaturę. Chociaż na postoju raczej będzie ciężko dobić do 80 stopni.

Awatar użytkownika
karhu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 58
Rejestracja: 11 gru 2016, 20:02
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: karhu » 24 mar 2019, 21:28

chyba przykleje sonde od zwyklego termometru na baterię do obudowy dodatkowej chlodnicy i będe obserwował wzrost temperatury
tylko chcialbym to zsynchronizowac ze wskazaniami temperatury oleju w skrzyni biegów z podpiętym vagiem podczas jazdy aby obserwowac obydwa wskazania
jaka powinna byc optymalna (realna) temp. oleju w ukladzie podczas jazdy na trasie?
wie może ktoś?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 24 mar 2019, 21:40

Nie więcej niż 85 stopni ...chwilowo może dojść do 90 stopni.

malaga
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 05 lip 2021, 08:09
Lokalizacja: ełk

Post autor: malaga » 05 lip 2021, 08:18

Czesc rozwiazales problem z tymi trojnikami cos wykombinowales? Mam ten sam problem, przegnil mi trojnik oraz wąż i szukam rozwiazania.

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 05 lip 2021, 09:25

Nie - auto jeździ cały czas na bypassie.

malaga
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 05 lip 2021, 08:09
Lokalizacja: ełk

Post autor: malaga » 08 lip 2021, 09:50

Tez tak śmigałem krótki czas tzn 1 dzień,ale udało sie kupic nie zgnite przewody i wczoraj zlozyłem auto.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl