[D2 FL ALL ] Wymiana napinacza (nastawnika) łańcucha
-
- Forum Audi A8
- Posty: 178
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
- Lokalizacja: Sosnowiec
Cześć, planuję zabrać się za ten temat w przyszłym tygodniu. Doczytałem jednak, że zamiast wyciągać 12 wkładek regulacyjnych i wyciskać z nich olej wystarczy poczekać ok 30min po założeniu wałka, obrócić wałem korbowym 2x, żeby upewnić się, że nie dochodzi do kolizji tłoków z zaworami i gotowe. Co o tym myślicie? Podobno jest to rozwiązanie Service Manuala Audi
Udało mi się zdjąć dzisiaj pokrywę zaworów po prawej stronie. Warto zdjąć osłonę termiczną i nadkole - mamy wtedy bardzo dobre dojście do "najgorszej" śruby
Pytanie mam jednak o to co zobaczyłem na pokrywie - mocne wyżłobienie od łańcuszka. Czy może to być spowodowane samym uszkodzonym nastawnikiem? Łańcuszek jest ładnie napięty, na ślizgu widać delikatne wyżłobienie.
Zaraz przed zdjęciem pokrywy w bloku 93 "Phase Position" dla wałka ssącego wynosił -16*KW
Pytanie mam jednak o to co zobaczyłem na pokrywie - mocne wyżłobienie od łańcuszka. Czy może to być spowodowane samym uszkodzonym nastawnikiem? Łańcuszek jest ładnie napięty, na ślizgu widać delikatne wyżłobienie.
Zaraz przed zdjęciem pokrywy w bloku 93 "Phase Position" dla wałka ssącego wynosił -16*KW
-
- Forum Audi A8
- Posty: 52
- Rejestracja: 09 cze 2015, 19:15
- Lokalizacja: Turek
Pęknięty?... Raczej go już nie maKrzysiek-1984 pisze:Na bank pęknięty dolny ślizg.
Jak wali o pokrywę zaworów to już grubo.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 52
- Rejestracja: 09 cze 2015, 19:15
- Lokalizacja: Turek
Dzisiaj zdejmę nastawnik i zobaczę dokładnie co się stało. Najgorzej że w cale nie było tego tak mocno słychać. Przez przypadek odkryłem. Odebrałem dzisiaj nowy nastawnik z ASO więc mam nadzieję że problem doraźnie się rozwiąże. Za kilka tygodni będzie wyciągany silnik więc przy okazji zrobię rozrząd i wymienię łańcuch.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 63
- Rejestracja: 26 sie 2019, 01:54
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1999
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: SJZ
Szykuję się do solidnego wydawania pieniędzy... i chciałem się dowiedzieć, czy w kwestii nastawników coś się polepszyło? Tylko ASO za ok. 3 tys, czy może Vaico za 1900, czy jest już jakaś inna opcja?
Moje nastawniki jeszcze nie są tragiczne, może wystarczy wymiana samych ślizgów, ale czy wiadomo jakie są dobre?
Moje nastawniki jeszcze nie są tragiczne, może wystarczy wymiana samych ślizgów, ale czy wiadomo jakie są dobre?
Powiem tak, wymieniłem oba u siebie, tak pro forma, do tego zawory zwrotne itd. Wszystko ori i co... 8tyś km i lewa głowica gra. Najgorsze, że już gwarancja części nie obejmuje bo było na FV i wtedy tylko rok. Ostatnio się zastanawiałem, czy nie zacząć produkować tych nastawników bo są tak kiepskie a tyle kosztują.... Będzie chwila czasu, to będę rozpinał rozrząd i próbował to ogarnąć. Pewnie wleci stary nastawnik który był cichy.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/