części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 3.7MPI/LPG ] Dziwne zachowanie kompresora


Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 26 lip 2021, 12:07

ronin3 pisze:Ale powstał inny problem.... teraz palą mi się obie kontroli zawieszenia (przypuszczam ze po rozpięciu wtyczek) i trzeba zrobić nową adaptację.
Rozpięcie wtyczek nie powoduje konieczności robienia adaptacji.
Właściwie to jest wręcz przeciwnie - adaptację, czy też inaczej mówiąc kalibrację zawieszenia, wykonuje się wyłącznie wtedy kiedy jest taka konieczność a nie z byle jakiego powodu.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ronin3
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 20 lip 2021, 18:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ronin3 » 26 lip 2021, 15:54

Masz całkowitą rację .... oczywiście był to mój błąd... nie docisnąłem wtyczki.
Niestety kompresor dalej się nie wyłącza przy ciśnieniu 13,4 bara.
Pierścień mam nowy, ale poczekam jeszcze na głowicę , bo wyczuwalne są dość mocne rysy i dopiero złożę na nowych częściach.
Mam nadzieję że jak przekroczy 14 bar to się sama wyłączy.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 26 lip 2021, 16:21

dlaczego miałby przy 13,4 się wyłączyć?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

ronin3
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 20 lip 2021, 18:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ronin3 » 26 lip 2021, 16:45

a przy jakim powinno przestać pompować zasobnik?

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 26 lip 2021, 23:48

ale to ja się pytam ;)

nigdzie nie znalazłem tych danych (oprócz tego że 16 to maksimum) a nie chce mi się
schodzić z kompem do auta zeby sprawdzić ile nabija sprawny, dlatego pytam dlaczego
uważasz że jak pompuje 13,4 lub nawet 14 to już źle?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

ronin3
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 20 lip 2021, 18:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ronin3 » 27 lip 2021, 00:09

no właśnie w tym jest sęk... że sprężarka nie chce się wyłączyć pomimo że ma prawie 14 bar.. więc gdzieś musi być granica kiedy moduł dostaje sygnał że ciśnienie w zasobniku jest wystarczające.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 27 lip 2021, 11:35

no to jak sie obawiasz doczekać do tych 16u to pozostaje poprosic kogoś ze sprawnym zeby
zmierzył
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

ronin3
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 20 lip 2021, 18:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ronin3 » 28 lip 2021, 13:31

ręce opadają.... nowy cylinder , nowy brązowy pierścień i dalej to samo.
w VCDsie osiąga prawie 14 bar i kompresor nie chce się wyłączyć.
Przy 40 km/h kompresor sie uruchamia, przy 20 km/h wyłącza, ale za chorobe powyżej 40 km/h i ciśnieniu prawie 14 bar nie ma ochoty się wyłączyć. Przy temperaturze 90 stopni zatrzymuje się samochodem co by nie rozwalić spręzaki.
Błędów brak

Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 29 lip 2021, 07:30

W większości przypadków kompresor jest wyłączany koło 16 bar.
Mówimy tutaj oczywiście o pojeździe w ruchu (>40 km/h).

Jeżeli jesteś pewny szczelności układu oraz wydajności kompresora to pozostaje tylko
błędny odczyt ciśnienia w układzie (czujnik ciśnienia w rozdzielaczu powietrza).

ronin3
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 20 lip 2021, 18:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ronin3 » 29 lip 2021, 09:01

marekp750 pisze:W większości przypadków kompresor jest wyłączany koło 16 bar.
Mówimy tutaj oczywiście o pojeździe w ruchu (>40 km/h).

Jeżeli jesteś pewny szczelności układu oraz wydajności kompresora to pozostaje tylko
błędny odczyt ciśnienia w układzie (czujnik ciśnienia w rozdzielaczu powietrza).

Dzięki , jeśli jest to sprawdzona informacja że wyłącza się przy 16 barach to wiele mówi , czyli muszę sprawdzić ciśnienie zewnętrznym urządzeniem.

Wiecie może przy jakiej temperaturze uruchamia się zabezpieczenie termiczne w kompresorze?

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 31 lip 2021, 00:12

no nie wiem jak ty czytasz dokumenty oraz to forum bo informacja o tym że
graniczne cisnienie ukladu to 16bar to juz bylo tutaj kilka razy pisane ;)

badajac dzisiaj jedna rzecz sprawdzilem cisnienie u mnie, po dobie postoju
14,5

nie jezdzilem powachlowalem zawiasem najwiecej jak zobaczylem to 11,5 temperatura
dochodzila do 90C (przy drugim/trzecim nabiciu)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

ronin3
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 20 lip 2021, 18:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ronin3 » 31 lip 2021, 12:43

Dzięki za informację. Więc będę szukał dlaczego ciśnienie jest niewystarczające

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl