części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Co dzisiaj zrobiłem w swojej A8 ??

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 516
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 14 kwie 2022, 22:05

Kupa jak kupa. Najwięcej zabawy to było ze zrobieniem projektu adaptera. Pierwsze dwie wersje nie pozwoliły odpowiednio odchylić soczewki. Dopiero trzecia wyszła jak należy. Największy problem to czas i brak dostępnych niektórych narzędzi jak CNC pod ręką. Nie mam wielkiego problemu sobie coś wyfrezować bo mi to kumpel ogarnia na potrzeby prototypowania, tyle że czasem muszę miesiąc albo i dwa poczekać aż znajdzie czas wrzucić to na maszynę.

Zabawy trochę jest ale efekt końcowy powinien być piorunujący. Docelowo jak pisałem, planuję zrobić od zera kosz AFS-u z przygotowaną wbudowaną obudową pod projektor bezodbłyśnikowy. Generalnie chcę zrobić lampę od zera. Ale kiedy znajdę na to czas ...
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 14 kwie 2022, 22:12

Dżordż pisze:1. moje auto nie ma kontroli poziomu oleju? poza tą oczywiście kontrolką, która jest we wszystkich autach i gaśnie po odpaleniu.
Gdzie masz kontrolkę oleju na desce w D3 ??

Dżordż
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 189
Rejestracja: 21 cze 2018, 12:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dżordż » 19 kwie 2022, 21:51

Gratulacje za czujność, nie byłem w garażu ale w instrukcji patrzę i rzeczywiście w D3 nie uraczysz tradycyjnej kontrolki konewki z kropelką wskazującą na ciśnienie oleju która gaśnie za każdym razem po uruchomieniu silnika. Jeżdżę już kilka lat i dopiero teraz zdałem sobie z tego sprawę- dzięki za zwrócenie uwagi. Pisząc to zasugerowałem się wyglądem kontrolek na desce w innych autach.

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 516
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 21 kwie 2022, 18:37

Ostatnie dwa dni udało mi się wygospodarować odrobinę czasu i...

Zacząłem składanie już samych lamp. Projektory Biled dziś wylądowały na swoich miejscach, ledy DRL też, instalacje w lampach spięte i co trzeba było porzeźbione. Zostało już tylko zaczekać na powrót chromów z odnowienia i zostaje poskładać lampy do samego końca. Potem wrzucić rozszerzoną instalację do sterowania AFS II, wymienić moduł za zegarami, pokodować wszystko i zrobić test zanim skleję szkło lamp na amen :)

Do tego udało się w końcu upolować drugą połowę układu hamulcowego (tą tylną połowę) tak, żeby była brzytwa a nie hamulec i żeby przy tym wszystkim zmienić balans działania hamulców przenosząc więcej na tył. W końcu powinno się dać zniwelować nieco nurkowanie przy hamowaniu <amasz>

No... zostało do tego 6500km do wymiany rozrządu czyli... za maksymalnie 3 tygodnie trzeba będzie rwać przód auta. Mam nadzieję, że od strzału uda się to od razu połączyć z wymianą lamp
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Prezes-Artek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 178
Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Prezes-Artek » 26 cze 2022, 20:08

Odgrzeje troszkę temacik :]
Przez weekend poleciało całe zawieszenie łącznie z sankami i skrzynią biegów dodatkowo zdemontowałem wszystkie poduchy teraz czas na piaskowanie malowanie może anodowanie poszczególnych części, całe nowe zawieszenie i uszczelnienie wycieku od strony wyjścia wału, miski olejowej skrzyni i co tam jeszcze znajdę a dodatkowo na garaż wpadł nowy podnośnik do skrzyń który spisał się wzorowo <okok>

Obrazek

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 516
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 27 cze 2022, 09:42

To i ja coś dopiszę. Wymieniony (już jakiś czas temu) cały rozrząd. Od paska, rolek, pompy wody po łańcuchy, napinacze/regulatory faz, przez uszczelki, zaworki olejowe, broki po świece (ponownie Irydowe Denso) i filtry. Kolejna w kolejce jest pompa oleju wraz z jej napędem przy okazji (to następnym razem przy wymianie oleju). Teraz dalej na tapecie będą lampy, bo ostatnio zabrakło czasu na dokończenie tematu. Przy okazji równolegle regeneracja/przegląd wszystkich zamków oraz instalacji drzwi (jedne drzwi mają przełamaną wiązkę). Przy okazji będzie wymiana szyb na VSG IR Acoustic + wyciszanie drzwi. Kiedy? Zobaczymy jak życie czasowo pozwoli.

Natomiast w międzyczasie takie rzeczy się dzieją (może nieco inna marka, ale myślę, że są tu i tacy, którym się łezka w oku zakręci :] )
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Dżordż
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 189
Rejestracja: 21 cze 2018, 12:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dżordż » 27 cze 2022, 18:09

A co to jeśli można zapytać, silnik z malucha?

Dżordż
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 189
Rejestracja: 21 cze 2018, 12:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dżordż » 27 cze 2022, 18:18

Nie, to nie z Fiata.

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 516
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 27 cze 2022, 19:01

Fiat Fiat, konkretnie 1500 tyle że z FS Primy (FSO Polonez wersja eksportowa na kraje Beneluxu).

Auto rocznik 1990 w budzie Caro (oficjalnie w sprzedaży w PL był od 91 roku). Silnik 1500 na utwardzanych gniazdach zaworowych pod bezołowiową benzynę, z wtryskiem, katalizatorem i sondą lambda. O innym wyposażeniu niż krajowe wspominał nie będę :)
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 516
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 09 wrz 2022, 14:58

Wczoraj w końcu udało się coś dalej pchnąć w kwestii lamp.. W kabinie wszystko skończone, J431 wymienione, Can lamp dociągnięty, stare sterowanie odłączone. kable pod bezpieczniki dociągnięte, same gniazda dorobione. W sumie zostało zamontować wtyczki lamp 14 pin zamiast 10 pin, włożyć 2 bezpieczniki i zakodować moduły. Jak dobrze pójdzie i jutro pogoda nie przeszkodzi ( w garażu brakuje obecnie miejsca żeby przy aucie robić) to będzie pierwszy test moich Biled + AFS II. W końcu.... po prawie 5 latach jak rozpocząłem temat :D
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 516
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 23 wrz 2022, 18:34

Ciąg dalszy:

W końcu zrobiłem test nowych lamp przednich. Wyszło obiecująco. Jeszcze tylko test drogowy nim skleję obudowę ze szkłem :]

Póki co jeszcze się zastanawiam czy zostać z przedliftem czy robić od razu polifta. Zderzak przedni do polifta mam nowy ori w fabrycznym podkładzie. Trzeba by kupić maskę + mocowanie belki prawe. Z drugiej strony jeśli w ciągu weekendu namierzę nowy przedni zderzak z radarem w idealnym stanie, to chyba zostanę z przedliftem dalej. Póki co szkła do preFL oraz FL leżą przygotowane i czekają na decyzję, które założę <hmm>

Porównanie - prawa lampa (od pasażera) ori bixenon + postojówka, lewa lampa (od kierowcy) to już lampa po modach -> Biled + AFS 2 generacji + doświetlanie statyczne + DRL ledowe ori z polifta. Biled nie sypie żadnymi błędami na FIS oraz nie ma zamontowanych żadnych rezystorów jako balast <okok>

Obie strony założone + moduły zakodowane. Zostało zrobic test drogowy czy AFS działa poprawnie i czy statyczne doświetlanie też działa.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 25 wrz 2022, 20:27

Super robota, u mnie czeka cały przód do założenia z lampami AFS możesz opisać dokładnie co trzeba dołożyć żeby działało ?

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 516
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 26 wrz 2022, 12:14

Marcin2013 pisze:Super robota, u mnie czeka cały przód do założenia z lampami AFS możesz opisać dokładnie co trzeba dołożyć żeby działało ?
Najpierw mi napisz jakie masz obecnie lampy, bo w zależności od tego co masz obecnie, będzie więcej bądź mniej roboty do ogarnięcia.


Kolejny update z zeszłej soboty. Poniżej link do testu działania lamp. Statyczne doświetlanie też działa (na filmiku nie widać i odbłyśniki nie były jeszcze założone). Niestety nie udało mi się w praktyce sprawdzić działania AFS bo zaczęło wieczorem lać jak miałem wyjechać na drogę zrobić test a lampy póki co są bez szkieł owinięte tylko folią żeby syfu nie naleciało. Odnośnie linii odcięcia świateł, lewa lampa ma przekręconą. Wynika to z tego, że lampy po prostu zostały wrzucone w otwory. Mam obecnie zdemontowane wszystkie ślizgi lamp więc nie ma opcji żeby światło było prawidłowo wypoziomowane (widać na lewym świetle).



Natomiast tyle to daje światła nocą (udało się uchwycić nim się rozpadało) -> to są mijania, nie drogowe:
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 26 wrz 2022, 13:54

sssebek pisze:Najpierw mi napisz jakie masz obecnie lampy, bo w zależności od tego co masz obecnie, będzie więcej bądź mniej roboty do ogarnięcia
Dzięki za odpowiedź , teraz mam lampy pre FL z kostką 10 pin Bi xenon z doświetlaniem zakrętów natomiast w miejscu drogowych mam żarówkę led h7 jako dzienne i zmieniony sterownik świateł na polift żeby to dzienne świeciło. Nowe lampy są 14 pin z doświetlaniem zakrętów bi kenon i dzienne P21W.

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 516
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 26 wrz 2022, 14:33

Marcin2013 pisze:
sssebek pisze:Najpierw mi napisz jakie masz obecnie lampy, bo w zależności od tego co masz obecnie, będzie więcej bądź mniej roboty do ogarnięcia
Dzięki za odpowiedź , teraz mam lampy pre FL z kostką 10 pin Bi xenon z doświetlaniem zakrętów natomiast w miejscu drogowych mam żarówkę led h7 jako dzienne i zmieniony sterownik świateł na polift żeby to dzienne świeciło. Nowe lampy są 14 pin z doświetlaniem zakrętów bi kenon i dzienne P21W.

W 14 pinowej żeby działał AFS + statyczne doświetlanie + dzienne potrzeba łącznie jak mnie pamięć nie myli 11 kabli (sprawdzę ci za któryś dzień jak pojadę na mój warsztat bo zostawiłem tam wszystkie notatki w aucie). Odepnij jedną kostkę - chyba po stronie kierowcy będzie prościej), odchyl uszczelkę tylną tą nasuwaną na kostkę i sprawdź czy dochodzi tam linia CAN (obstawiam że nie). Dwa skręcone kabelki pomarańczowe jeden z najprawdopodobniej zielonym paskiem a drugi z najprawdopodobniej czarnym paskiem. Nie jestem tak oblatany w tych autach i musiałbym popatrzeć po schematach, ale nie kojarzę aby w 10-cio pinowej kostce był CAN. Ewentualnie zrób mi zdjęcie z jednej i z drugiej strony kostki (żeby było widać kolory kabli które do niej wchodzą) i wrzuć, to szybko dojdę co trzeba zrobić.

W moim przypadku przy przejściu z bixenon + długie do mrugania na halogenie + odchylanie soczewki tylko góra-dół, trzeba było usunąć z kostki 10 pin 2 kable (są obecnie nie używane) oraz dołożyć 3 nowe (dwa od Can + zasilanie do sterowników). Do tego wymienić moduł skrętu + podmienić moduły na lampach na te do AFS II no ale to się robiło przy okazji upgrade całych wnętrzności lamp.

O ile dobrze kojarzę z czasów jak rozgryzałem schematy, to np. przy w pełni halogenowych lampach gdzie nie masz odchylania góra-dół trzeba dodatkowo masy dociągnąć do lamp bo jednej braknie (w niższych opcjach dochodzą 2, w wyższych 3 do kostek).
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl