części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 95 4.2PB/LPG ] Nierówna praca na zimnym silniku

peter5on
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 11 wrz 2016, 23:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: peter5on » 03 sie 2021, 15:46

pepi pisze:na szybko pomaga pasta do wydechów <niechce>
Czarna pasta z wydechu jest dobra do mycia zębów lub kamuflarzu w terenie. Ale tak na serio odłączenie tych wtyczek od poduszek wpłynie na odczuwalne wibracje? Zakładam żę podczas jałowych są bardziej miękkie a przy przyśpieszaniu twardnieją.

Krzysiek-1984
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 52
Rejestracja: 09 cze 2015, 19:15
Lokalizacja: Turek

Post autor: Krzysiek-1984 » 03 sie 2021, 16:10

To jest zwykła poduszka wypełniona olejem. W momencie gdy się uszkodzi czujnik to zgłasza. A nie ze się poduszka utwardza podczas jazdy <faktycznie>

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 03 sie 2021, 20:30

jak olej wyleci to co ci wtedy amortyzuje :P czyli się utwardza nie jak

peter5on
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 11 wrz 2016, 23:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: peter5on » 04 sie 2021, 10:30

Krzysiek-1984 pisze:To jest zwykła poduszka wypełniona olejem. W momencie gdy się uszkodzi czujnik to zgłasza. A nie ze się poduszka utwardza podczas jazdy <faktycznie>
A właśnie że jesteś w błędzie bo to jest elektrozawór i jest tak jak pisałem. Na jałowych jest miękkie a podczas jazdy twardnieje.


Obrazek


Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 07 sie 2021, 12:33

Poduszki silnika mają zmienną siłę tłumienia. Tak jak wyżej kolega podał na zdjeciach.

machul333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:29
Lokalizacja: Samborowo

Post autor: machul333 » 03 sie 2022, 21:48

Gdyby kogoś interesowało to po długim czasie, ale jednak się udało naprawić problem.

Pomogła wymiana czujników spalania stukowego na nowe ori bosch oraz ponowna korekta rozrządu.

Co do czujników mimo tego, że wtyczki były całe, a czujniki nie miały żadnych uszkodzeń, to jednak któryś musiał wariować. Podejrzewam ten z głowicy kierowcy, ale nie mam pewności. Dodatkowo musiałem na tej głowicy poprawiać gwint, ponieważ śruba nie wkręcała się bez oporu co przy dokręceniu na konkretny moment, może powodować problemy. Czujniki wpadły nowe plus dokręcenie względem serwisówki kalibrowanym kluczem z zakresem do 25nm którego jestem na 100% pewny. Silnik przy dużych obciążeniach potrafił dzwonić a według waga nie cofał zapłonu w ogóle . Teraz mocniejsze depnięcie skutkuje od razu chwilową korektą zapłonu.

Z rozrządem za to wyszła inna bajka, ponieważ mimo wcześniejszej korekty w tamtym roku znowu głowice się rozjechały. Według wyliczeń głowica pasażera była przewalona o 6.5stopnia za Gmp, a głowica kierowcy za to znowu minimalnie przed Gmp wypadała. Samo ustawienie też za pierwszym razem nie wyszło, ponieważ przy ustawieniu na blokady znowu odjechały, tyle że obie właśnie na te około 6.5stopnia.

Dopiero po zablokowaniu głowic na blokady plus napięcie wałków tak, żeby kółka wypadały idealnie do siebie , cofnąłem wał silnika i kręcąc zgodnie z kierunkiem pracy, zatrzymałem go na punkcie GMP. Dopiero wtedy po skręceniu wszystkiego znaki po obróceniu silnikiem i blokady się pokrywały.

Ale wreszcie mogę się cieszyć bezproblemowym odpalaniem silnika na zimno . Nie ma też problemu z pracą na zimno i się nie dławi przy dodawaniu gazu/ <chura>

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 07 sie 2022, 11:40

raczej pomogło bardziej ustawienie paska odpowiednie <jezyk2>

machul333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:29
Lokalizacja: Samborowo

Post autor: machul333 » 08 sie 2022, 21:22

Pasek to swoją drogą
Ale głównie to pomogła wymiana tych stukowców . Nie wiem tylko czy problemem było dokręcenie czy wadliwy czujnik . Bo fakt faktem silnik dzwonił pod obciążeniem już coraz mocniej i zbiegło się to z tym że miał już stopniowo coraz gorszą prace przy odpaleniu. Gdyby to była wina rozrządu to bym miał taki problem już od samego początku jak poskładałem silnik ,a zaczęło się tak naprawdę dopiero po kilku miesiącach jazdy . Teraz wreszcie ecu zaczęło korygować zapłon już przy mocniejszym depnieciu . Wcześniej dopiero coś ecu robiło jak już silnik dzwonił ale i tak nie w takim stopniu żeby przestał.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 19 sie 2022, 10:57

ale lepiej jechał :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl